کد خبر: ۶۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
باید راهکارهائی که برای عبور از تحریم در نظر گرفته شده را به طور کلی برای مردم بیان کنیم تا مردم بدانند این تحریم ها نیز پشت سرگذاشته می شود و از این بابت نگرانی نداشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قوامینف دکتر غلامحسن تقی نتاج با بیان مطلب فوق در برنامه ی تلویزیونی چوب خط گفت: راهکارهای اتخاذ شده برای عبور از بحران را نمی توان به صورت کامل افشاء کرد و محرمانگی آن باید حفظ شود ولی به صورت کلی می توان مردم را در جریان امر گذاشت تا دغدغه کمتری از بابت تحریم داشته باشند. مدیرعامل بانک قوامین که به عنوان کارشناس پولی و بانکی در شبکه افق صحبت می کرد ادامه داد: تحریم اخیر آمریکا یک جانبه است و از اجماع بین المللی برخوردار نیست و با توجه به بسترهائی که در اقتصاد بین المللی وجود دارد و عدم همراهی کشورهای مطرح دنیا با ایالات متحده آمریکا در بحث تحریم اخیر زمینه هائی فراهم می شود که ما بتوانیم امیدوار باشیم که این تحریم اخیر را نیز پشت سر بگذاریم. دکتر تقی نتاج افزود: مطمئناً این تحریم یک سری مشکلات را برای اقتصاد کشور ما به ویژه در حوزه های بانکی ایجاد خواهد کرد اما واقعیت صحنه این است که تحریم هائی که ما از ناحیه یدرون اقتصاد کشورمان داریم به مراتب قوی تر از تحریم هائی است که از ناحیه ی آمریکا وضع می شود. نائب رئیس و عضو هیئت مدیره بانک قوامین شناسائی نقاط و راه های نجات در هر تحریمی را شگرد امریکا دانست و گفت: آمریکا در تحریم هائی که وضع می کند راههای نفس کشیدن اقتصاد تحریم شونده را شناسائی می کند و در مراحل بعدی، آنها را نیز می بندد و تجربه نشان داده که آمریکا شگردش این است. اما همراهی نکردن برخی از کشورهای تاثیرگذار و نسبتاً مستقل با آمریکا در تحریم اخیر این امیدواری را ایجاد می کند که راحت تر بتوانیم این تحریم را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.
دکتر تقی نتاج برداشتن برخی محدودیت های داخلی اقتصاد را که در قالب دستورالعمل ها، ابلاغیه ها و مقررات در شرایط عادی اقتصاد ابلاغ گردیده است از راههای مهم برای برون رفت از دوران تحریم دانست و گفت: همانطوریکه در بحث اقتصاد مقاومتی بارها مطرح گردیده و بر آن تاکید شده است باید قوانین و مقررات کشور را بازنگری کنیم و تحریم های داخلی را از سر راه رونق اقتصاد کشور برداریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: