کد خبر: ۶۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد:
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از پیاده سازی و استقرار جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران خبر داد.
پیاده سازی جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهرانبه گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران صدرالدین علی پور مدیر کل محیط زیست شهرداری  تاکید کرد: در چند دهة اخير بسياري از دولتمردان، متخصصان و كارشناسان با تلاش گسترده، به حفاظت از زيستگاه انسان و محيط پيرامون آن همت گمارده و با تدوين مقررات و الزامات قانوني كوشيده اند تا زندگي نسلهاي كنوني و آينده بشر را از خطرهاي جدي مصون نگاه دارند که یکی از این مجموعه قوانین و مقررات استاندارد ایزو  14001 است.
وی در ادامه با بیان اینکه: استاندارد ایزو 14001  هدف اصلی آن ، ايجاد رويکردي نظام‌مند براي کاهش آسيب‌هايي است که یک سازمان مي تواند به محيط زیست وارد نماید، گفت: کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و ...، صرفه جويي در مصرف انرژي، جايگزيني انرژی های تجديدپذير، به كارگيري مواد و فرايندهاي كم آلاينده و افزايش بهره وري و بازدهي خدمات از جمله فواید استقرار این استاندارد است.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطر نشان ساخت: شهرداری تهران به عنوان یکی از عمده ترین نهاد‌های درگیر با مسائل و مشکلات محیط‌زیستی کلانشهر تهران، بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، موظف به اجرای نظام مدیریت محیط‌ زیست بوده که هدف کلی آن حرکت در راستای الگوی توسعه پایدار شهری است.  
صدرالدین علی پور ضمن اشاره به پیاده سازی نسخه به روز ایزو 14001 در مجموعه شهرداری، ویژگی های منحصر بفرد این نسخه را افزایش میزان اهمیت مدیریت محیط زیستی در فرایندهای برنامه ریزی استراتژیک شهرداری، تمرکز بیشتر بر روی مدیریت و رهبری، در نظر گرفتن راهکارهایی جهت حفظ محیط‌زیست از آسیب ها با استفاده از منابع پایدار، توجه به چرخه عمر هنگام بررسی جنبه‌های محیط زیستی، گسترش استراتژی ارتباطات و افزایش فرصت هایی جهت صرفه جویی بیشتر مالی در مجموعه شهرداری برشمرد.
وی گفت: در این راستا با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، مناطق 22گانه در حال برگزاری دوره های آموزشی تخصصی استاندارد مذکور جهت توانمندسازی پرسنل منطقه به منظور پیاده سازی آن  تا پایان سال جاری هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: