کد خبر: ۶۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از پرداخت ۱۷ هزار و ۱۹ فقره تسهیلات ساخت مسکن در مهرماه سال جاری به متقاضیان سراسر کشور خبر داد.
حجم پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در استان های کشوربه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن با اعلام این خبر افزود: بانک مسکن طی یک ماه نخست فصل پائیز 17 هزار و 19 فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت مسکن) به ارزش یک هزار و 530 میلیارد و 888 میلیون و 500 هزار تومان به متقاضیان سراسر کشور اعطا کرده است.
وی با اشاره به کارنامه تسهیلات پرداختی در بخش ساخت مسکن طی یک ماه مهر، اظهار کرد: در مهرماه سال جاری، بیشترین میزان تسهیلات مشارکت مدنی به لحاظ تعداد، به متقاضیان استان کرمانشاه از سوی بانک مسکن پرداخت شده است. بررسی میزان تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به این استان نشان می دهد طی ماه مهر، بانک مسکن 5 هزار و 938 فقره تسهیلات به ارزش 213 میلیارد و 336 میلیون 900 هزار تومان به متقاضیان این استان تسهیلات پرداخت کرده است. بازسازی گسترده ساختمان های مسکونی در شهرهای زلزله زده کرمانشاه طی یکسال گذشته باعث افزایش حجم استفاده از تسهیلات بانک مسکن شده است.
وی با بیان اینکه پس از استان کرمانشاه، استان های کرمان و فارس به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات مدنی را از بانک مسکن دریافت کرده اند، گفت: در نخستین ماه از پائیز امسال، بانک مسکن به متقاضیان استان کرمان 853 فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش 57 میلیارد و 549 میلیون و 200 هزار تومان و به متقاضیان استان فارس 811 فقره تسهیلات ساخت مسکن به ارزش 127 میلیارد و 507 میلیون تومان اعطا کرده است.
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن به حجم تسهیلات پرداختی حوزه مشارکت مدنی در استان تهران نیز اشاره و تصریح کرد: در استان تهران شعب مرکزی، شرق و غرب مجموعا 455 فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) به متقاضیان پرداخت کرده اند. به طوری که ارزش ریالی تسهیلات اعطایی در این بخش معادل 210 میلیارد و 107 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
وی در عین حال به آمار تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در سایر استان ها طی یک ماه مهر نیز اشاره کرد و گفت: در سایر استان های کشور نیز بانک مسکن فعالیت متمرکزی در بخش تسهیلات مشارکت مدنی داشته و تلاش کرده به تمامی متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات در تمامی کشور پاسخ دهد. از این رو علاوه بر شعب استان هایی که در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی به لحاظ تعداد پیشرو بوده اند سایر استان های کشور نیز برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به درخواست های اخذ تسهیلات پاسخ مثبت داده اند. به عنوان مثال طی یک ماه مهر، در استان اصفهان معادل 756 فقره، در استان مازندران معادل 706 فقره و در استان آذربایجان شرقی معادل 672 فقره تسهیلات مشارکت مدنی از سوی شعب بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.
وی با اشاره به حجم تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده در بازه زمانی مذکور به متقاضیان استان های جنوبی کشور نیز گفت: طی ماه ابتدایی فصل پائیز در استان بوشهر معادل 26 فقره، در استان هرمزگان معادل 118 فقره، در استان خوزستان 375 فقره و در استان سیستان و بلوچستان معادل 247 فقره تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده است.
به گفته ایزدی پرداخت تسهیلات حوزه ساخت وساز طی سال های اخیر از سوی بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی حوزه مسکن سرعت بیشتری پیدا کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: