کد خبر: ۶۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
حسين مهري مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون برای 300 طرح بزرگ اقتصادی در بخشهای زیرساختی کشور تامین اعتبار صورت گرفته است.
تامین اعتبارات مورد نیاز 300 طرح بزرگ اقتصادیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، وي كه در جريان بازديد از واحد هاي صنعتي سبزوار سخن مي گفت ضمن بيان اين مطلب افزود: در شرايط حاضر يكي از مهم ترين سياست هاي ما حمايت از واحد هاي توليدي اي است كه با مشكل روبرو هستند .
وی یکی‌ دیگر از اولویت‌های بانک صنعت و معدن را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام صنعتی در کشور دانست و ادامه داد: در حال حاضر طرح توسعه فولاد سبزوار در دستور کار قرار دارد که بانک صنعت و معدن با حدود 250 میلیون یورو از این طرح پشتیبانی می‌کند.
مهری بیان کرد: طرح توسعه فولاد سبزوار حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم این طرح با شتاب بیشتر به‌ بهره‌ برداری برسد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: دیگر پروژه‌های صنعتی سبزوار پیشرفت ‌های فیزیکی بیش از 60 درصد داشته و تامین سرمایه در گردش این پروژه ها در اولویت این بانک قرار دارد.
وی تاکید کرد: سومین اولویت بانک صنعت و معدن شناسایی کارگاه و واحدهای تولیدی دارای مشکل است و با تشکیل کلینیک ارزیابی در بانک صنعت و معدن دلایل غیرفعال بودن این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر این واحدهای تولیدی نیاز به‌ حمایت داشته باشند، بانک صنعت و معدن به‌ یاری آنها می‌شتابد.
مهری اولویت دیگر بانک صنعت و معدن را اجرای پروژه‌ های صادرات محور اعلام کرد و گفت: میزان اشتغالزایی طرح‌های صنعتی در کشور برای بانک صنعت و معدن کشور اهمیت بالایی دارد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود: در حال حاضر بانک صنعت و معدن بیش از 300 طرح بزرگ صنعتی در زمینه‌های زیرساختی، صنعتی و معدنی را تامین اعتبار کرده است.
وی ادامه داد: همچنین طی پنج سال اخیر حدود 19 میلیارد یورو تامین اعتبار از طریق خط اعتباری صندوق توسعه ملی، تامین مالی خارجی، منابع داخلی بانک و خط اعتباری بانک مرکزی، براي واحدهای صنعتی انجام شده است.
مهری با اشاره به‌ وضعیت برخی از پروژه‌های صنعتی سبزوار، بیان کرد: برخی از پروژه‌های صنعتی با مشکلاتی روبرو هستند و امیدواریم با تامین اعتبار مشکلات آنها رفع شود.
در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون 300 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در خراسان رضوی وجود دارد که برای تامین تجهیزات و ماشین‌ آلات به حدود 350 میلیون دلار اعتبار نیاز است.
راضیه علیرضایی افزود: این طرح‌ های صنعتی طی سال جاری و سال آینده به‌ بهره‌ برداری می‌ رسد و این طرح‌ ها برای 15 هزار نفر در خراسان رضوی اشتغالزایی ایجاد می‌ کند.
وی ادامه داد: مردم در پروژه‌های فیزیکی بالای 60 درصدی سرمایه‌گذاری کرده‌ اند و با آورده سهم مردم تاسیسات و ماشین‌ آلات ایجاد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به‌دستاوردهای سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به‌ شهرستان سبزوار، بیان کرد: طی این سفر از سه پروژه صنعتی سبزوار با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد بازدید شد و کمک به‌ تکمیل یک واحد دارویی، یک واحد غذایی و صنایع معدنی در دست انجام است.
علیرضایی تصریح کرد: همچنین پیگیر احداث دو پروژه بزرگ صنعتی با تامین مالی بانک صنعت و معدن در شهرستان سبزوار هستیم و اگر مدیریت ورود ماشین‌ آلات این دو پروژه حل شود، روند احداث این پروژه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این سفر از شرکت های فولاد سبزوار ، شرکت پارس هستی آسیا، داروسازی طاها ، اسرار پویای شرق ، توسعه صنایع خراسان و کابل خودرو بازدید کرد.
بنا به این گزارش طرح فولاد سبزوار با 264 میلیون یورو در فاز اول به بهره برداری رسیده و برای 680نفر اشتغال ایجاد کرده است.
به طرح پارس هستی آسیا به میزان 9 میلیون و 771 هزار یورو تسهیلات ارزی و 800 میلیون تومان تسهیلات ریالی اختصاص یافته که در حدود 90 نفر اشتغالزایی دارد.
همچنین طرح داروسازی طاها 769 هزار یورو تسهیلات ارزی و 13 میلیارد و 600میلیون تومان تسهیلات ریالی دریافت داشته و این طرح برای 30نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.
طرح بوستان الیاف پارت نیزبا تسهیلات 2 میلیون و 252 هزار یورویی و 4 میلیارد و 300 میلیون تومانی بانک صنعت و معدن در حال رسیدن به بهره برداری است و با راه اندازی این طرح برای 79 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
به طرح توسعه صنایع خراسان 6 میلیون و 700هزار یورو تسهیلات ارزی و 7 میلیارد تومان تسهیلات ریالی اختصاص یافته است.
طرح کابل خودرو به میزان 11 میلیارد تومان تسهیلات ریالی از بانك صنعت و معدن دریافت داشته که در حدود 350 نفر نیز اشتغالزایی دارد.
همچنین طرح اسرار پویای شرق نیز با دريافت 8 میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات ریالی برای 142نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: