کد خبر: ۶۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
بانک مرکزی اعلام کرد
بانک مرکزی اعلام کرد: صادرکنندگان به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان، ارز صادراتی را به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز عرضه کنند.
صادرکنندگان ارزشان را به بانک‌ها و صرافی‌ها بفروشند
بانک مرکزی اعلام کرد: صادرکنندگان به منظور جلوگیری از سوء استفاده دلالان، ارز صادراتی را به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز عرضه کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی، صادرکنندگانی که به موجب دستورالعمل صادره، مجاز به برگشت و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس یا حواله به نرخ بازار شده‌اند، برای جلوگیری از سوء استفاده دلالان، ارز حاصل از صادرات خود را به بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و سایر صرافی‌های مجاز عرضه کنند.

این بانک در راستای تمهیدات لازم به منظور برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، از صادرکنندگانی که به موجب دستورالعمل صادره مجاز به برگشت و فروش ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس یا حواله به نرخ بازار شده‌اند خواست ارز حاصل از صادرات خود را در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز عرضه کنند و در این خصوص تمام بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و سایر صرافی‌های مجاز، آماده خرید ارز صادراتی آنها هستند.

در این میان بانک‌ها و صرافی‌های خریدار ارز از صادرکنندگان، مکلفند نسبت به ثبت ارز خریداری شده در سامانه سنا جهت رفع تعهد صادرکننده به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد اقدام کنند.

بانک مرکزی برای پاسخگویی به سؤالات و رفع ابهامات در این خصوص، شماره تلفن‌های ۲۹۹۵۳۷۴۹ و ۲۹۹۵۳۷۴۷ را اعلام کرده است.

گفتنی است؛ چندی پیش بانک مرکزی در بخشنامه‌ای نحوه‌ بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه‌ اقتصادی کشور را ابلاغ کرد که بر اساس آن تمام صادرکنندگان مکلف به ارایه تعهد برگشت ارز شدند و بانک مرکزی نیز مکلف شد صرفاً برای واردات کالا و خدمات صادرکنندگانی تامین ارز کند که نحوه بازگشت ارز به چرخه اقتصادی مطابق ساختار تعیین شده در دستورالعمل این بانک باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار