کد خبر: ۶۸۶۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
نوبخت در حاشیه جلسه دولت خبر داد
محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی بودجه سال 98 تا اینجا بر اساس افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.
افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه 98
رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در بودجه سال 98 خبر داد.
محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بررسی بودجه سال 98 تا اینجا بر اساس افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصمیم گرفته و عمل می‌کنیم.
پیش تر نمایندگان میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال آینده را 25 درصد عنوان کرده و به دولت پیشنهاد داده بودند.  همچنین یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه ها در سبد مصرف خانوار، پیشنهاد اعمال افزایش ۵۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان در بودجه ۹۸ را مطرح کرده بود.
در همین رابطه محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دولت و مجلس خواست که توجه جدی به میزان افزایش حقوق کارگران و کارمندان در سال آینده داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فاصله زیادی میان حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان با نرخ تورم وجود دارد، اظهار داشت: در سال جاری و طبق مصوبه شورای عالی کار، حقوق کارگران حدود 10 درصد نسبت به سال 96 افزایش یافت، اما امروز شاهد نرخ تورم بالای 40 درصد هستیم، بنابراین، فاصله حقوق و نرخ تورم باید کاهش یابد.
حسن‌نژاد ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی با دولت درباره میزان افزایش حقوق و دستمزدها داشته‌ایم، با توجه به اینکه نرخ تورم نیز بالا رفته، بنابراین پیشنهاد کردیم حقوق‌ کارمندان و کارکنان در سال آینده، حداقل 25 درصد افزایش یابد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان در سال 98 افزایشی 25درصدی است. این پیشنهاد را در جلسات مختلف به دولتی‌ها ارائه کردیم که امیدواریم با لحاظ کردن نظرات کارشناسی نمایندگان در لایحه بودجه سال آینده مدنظر قرار گیرد.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
اگر کسی در متن لایحه بودجه افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال 98 را بیابد به من هم خبر دهد من که نیافتم در تبصره 12 خبری از 20 درصد نبود.
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
سلام.دولت برای کارمندان خودش که در روز ساعت کاریشون کمه و بعد از ساعت کاری فرصت شغل های بعدی رو هم دارن و علاوه براین کلی هم مزایای حمایتی نظیروام ، کمک هزینه زندگی و انواع بیمه های درمانی دارن 20 درصد افزایش حقوق در نظر گرفته (که البته همینم در اصل کمه) اما کارگران که متاسفانه بخش زیادی از فارغ التحصلان دانشگاهی هم الان مشغول کارگری هستن در برنامه های دولت جایی ندارن.منی که با فوق لیسانس مهندسی در شرکت خصوصی از 7 صبح تا 7 غروب کارمیکنم و حقوقم یک و پونصده و اون رو هم همیشه با چندماه تاخیر میدن با چه امیدی به سمت ازدواج و بچه دار شدن برم؟در این وضعیت خدایی نکرده اگر بیماری خاصی هم پیش بیاد چه حمایتی ازمون میشه؟جز اینکه بیشتر از کارکردمون هزینه های درمانی بدیم.
دولت برای فرهنگیان که شرایطشون نسبت به خیلی ها بهتره و در سال فقط 4 ماه کار مفید اونم کار سبک میکنن و همه جور حمایت ها ازشون میشه کلی اعتبارات در نظر گرفته بخش زیادی از بودجه طبق روال چند سال اخیر برای بهتر شدن وضعیت اونا باید صرف بشه که در صورت داشتن اعتبارات زیاد خیلی هم خوبه اما وقتی بودجه دولت محدوده و بخش زیادی از مردم جامعه روز به روز بیشتر در فقر و گرفتاری فرو میرن اینکه فقط به بعضی اقشار نگاه بشه واقعا تبعیضه آمیزه، این اصلا درست نیست.حق امثال منی که با سختی درس خوندن و در دانشگاه خوب مدرک گرفتن این نیست که توسط دولت فراموش بشیم.کاش کمی از نگاهی که دولت به فرهنگیان و کارمندان خودش و نهادهای مذهبی داره به ما بشه.دولت باید عادلانه کار کنه.متاسفانه چون مدیران حقوق های بالا و حمایت های مختلف دارن اصلا درک درستی از وضعیت امثال بنده ندارن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار