کد خبر: ۶۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
هشدار همتی: در بازار ارز سرمایه گذاری نکنید
رئیس بانک مرکزی گفت: صادر کنندگانی که معافیت گرفته‌اند در حال عرضه ارز خود به بازار هستند. وی همچنین از ادامه روند کاهشی قیمت ارز خبر داد.
پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی از ادامه سقوط قیمت دلار
رئیس بانک مرکزی گفت: صادر کنندگانی که معافیت گرفته‌اند در حال عرضه ارز خود به بازار هستند. وی همچنین از ادامه روند کاهشی قیمت ارز خبر داد.
عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت اظهار کرد: عرضه ارز صادر کنندگان در بازار تاثیر می‌گذارد. من به هم وطنان توصیه کرده‌ام که به عنوان دارایی در ارز سرمایه گذاری نکنند. کسانی که سفته بازی می‌کنند ممکن است در این عرصه ضرر کنند، ولی مردم وارد این بخش نشوند.
وی ادامه داد: تا هر جا فعالان بازار اراده کنند، کاهش قیمت ارز ادامه می‌یابد. امیدواریم با تعادل عرضه و تقاضا، ارز به سمت تعادل حرکت کند. کشور باید وارد رونق شود و با روند فعلی نرخ تورم و ارز، امیدواریم این اتفاق بیفتد.
رییس کل بانک مرکزی درباره روند کاهشی قیمت دلار گفت: قیمت ارز در جایی می ایستد که عرضه و تقاضا به تعادل برسد. اقتصاد کشور باید رونق بگیرد و با توجه به روند قیمت ارز ، ما امیدوار هستیم به این سمت حرکت کنیم.
در همین راستا خبرها حاکی از آن است که قیمت دلار روز گذشته به کانال 11 هزار تومان ورود کرده و با توجه به تحلیل فعالان بازار ارز این کاهش قیمت امروز هم ادامه دارد.
قیمت ارز این روزها روند کاهش قیمت را پیش گرفته است، روز گذشته قیمت دلار در صرافی های بانکی وارد کانال 11 هزار تومان شد و در صرافی های غیر بانکی و بازار آزاد قیمت دلار 12هزار تومان اعلام شده است.با توجه به روندی که قیمت دلار در پیش گرفته است، تحلیلگران بازار اقتصادی بر این عقیده هستند که قیمت دلار امروز هم کاهش می یابد.
یکی از نگرانی های فعالان بازار ارز این است که دارندگان ارز با دیدن این روند کاهشی قیمت دلار ، تصمیم به فروش دلار های خود بگیرند و با این اتفاق عرضه از تقاضا پیشی بگیرد.همین موضوع باعث التهاب در بازار می شود.صرافان نیز با توجه به اینکه نرخ ارز در روزهای آینده کاهش می‌یابد، از خرید ارز به میزان بالا خودداری می کنند.
بر همین اساس کارشناسان معتقدند با توجه به سیاست های موثر بانک مرکزی و مبارزه با دلالی و معاملات صوری، دورنمای بازار همانگونه که امروز رئیس کل بانک مرکزی پیش بینی کرد نزولی بوده و دماسنج دلار در روزهای منتهی به زمستان 98 عددهایی زیر 10 هزار تومان را نشان خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار