کد خبر: ۶۸۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، بالاخره به ماجرای درخواست خودروسازان برای گران شدن خودرو و فروش خودروهای خود به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار پایان داد و گفت: این طرح تصویب نمی شود.
وزیر صنعت درخواست افزایش قیمت خودرو را رد کرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: عرضه خودرو با قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار تصویب نخواهد شد.
رضا رحمانی ، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه چهارشنبه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که تعیین قیمت جدید برای خودروهایی مشمول قیمت گذاری در حال بررسی در کارگروه تنظیم بازار است، بالاخره به ماجرای درخواست خودروسازان برای گران شدن خودرو و فروش خودروهای خود به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار پایان داد.
وی تصریح کرد: هر آن چه  که در قرارداد خودروسازان با مشتریان وجود دارد ملاک است. بسیاری از افزایش  قیمت خودروها تا کمتر از پنج درصد قیمت بازار  سخن گفته‌اند که اینها بر اساس حدس و گمان و نظر شخصی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر  سازمان حمایت  در حال‌ انجام بررسی‌های لازم بر اساس اسناد و مدارک خودروسازان است و در این زمینه  ان‌شاء‌الله نظر خواهد داد.
رحمانی با تاکید بر این که من به دنبال ساماندهی صنعت خودرو در بخش‌های مختلف از جمله قیمت، ساخت داخل، ارتباط با قطعه سازان و قراردادهای پیش فروش هستنم، خاطر نشان کرد: قطعا آن چه که درباره فروش خودروی خودروسازان به قیمت پنج درصد کمتر از قیمت بازار مطرح شد، تصویب نخواهد نمی‌شود. آن چه که در این زمینه  مطرح شد آن بود که برخی از خودروسازان پیشنهاد کردند خودروهایی که مشمول قیمت گذاری نمی‌شوند را به قیمت پنج درصد زیر قیمت بازار عرضه کنند تا قیمت ها را کاهش دهند. اما در این زمینه  قطعا کارگروه تنظیم بازار افزایش معقولی را تصویب خواهد کرد.
رحمانی درباره وضعیت خودروهای پیش خریداری شده توسط مشتریان، اظهار کرد: بدون تردید خودروسازان موظف هستند به تعهد خود در برابر مشتریانی که خودروی خود را پیش خرید کرده‌اند و یا این که قرارداد قطعی در این زمینه  دارند، پای بند باشند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت بازار موبایل ، گفت‌: به نظر من موبایل‌هایی که در حال‌ حاضر در گمرک هستند، در صورتی که به بازار روانه شوند، حتما با کاهش قیمت در بازار موبایل مواجه خواهیم بود.
وی گفت‌: قرار است جلسه‌ای در این باره  تشکیل شود تا موانع موجود بر طرف و هر چه‌ سریع‌تر تلفن های همراه موجود در کمرگ روانه بازار شود.
رحمانی در پایان همچنین  در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا دولت مصوبه ای درباره افزایش قیمت نان داشته است، اظهار کرد: طی یک ماهی که من به عنوان وزیر فعالیت می‌کنم تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت مطرح نشده است و دولت نیز هیچ برنامه‌ای بازنگری در قیمت نان ندارد.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نما گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
وقتی در یک سال امکان افزایش حقوق مجدد کارمند وجود ندارد
چطور افزایش قیمت خودرو وجود دارد که در آن حتما کارمند است که متضرر مشود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار