کد خبر: ۶۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
بازار دلالان و سودجویان را نقره داغ می کند
دلار به کانال 10 هزار تومان سقوط کرد؛ این تیتری است که صبح پنج شنبه در خبرها منتشر شد و نشان داد روند رو به کاهش قیمت دلار که از هفته قبل آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
سقوط غافلگیرکننده قیمت دلار و سکه
دلار به کانال 10 هزار تومان سقوط کرد! این تیتری است که صبح پنج شنبه در رسانه های آنلاین منتشر شد و نشان داد روند رو به کاهش قیمت دلار که از هفته قبل آغاز شده است همچنان ادامه دارد.
بر اساس آخرین گزارش ها در آغاز معاملات صبح امروز بازار ارز تهران نرخ دلار در صرافی‌های بانکی برای خرید ۱۱ هزار و ۱۰۰ تومان و برای فروش ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان تعیین شده بود اما بعد از یک ساعت و با توجه به تحولات بازار صرافی ملی قیمت خرید دلار را 10هزار و 880 تومان و قیمت فروش دلار را 10 هزار و 910 تومان اعلام کرد.
 فعالان بازار می‌گویند از روزهای قبل افزایش عرضه در بازار موجب شده تا با کمبود تقاضا قیمت‌ها هر لحظه سیر نزولی را با شدت بیشتری طی کنند، بازاری‌ها معتقدند در این روزها حجم ورود دلارهای خانگی به بازار ارز شدت بیشتری گرفته و علت آن هم ترس مردم از ارزان‌تر شدن دلار در روزهای بعد است.
صرافی‌ها از کمبود مشتری می‌گویند و معتقدند علت عدم تمایل به خرید دلار در این روزها ارزانی ادامه‌دار انواع ارز در بازار می‌باشد.
فعالان بازار سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در حوزه محدودسازی مبلغ تراکنش‌های بانکی، محدودیت خرید و فروش و حواله ارز خارج از صرافی‌های مجاز و افزایش عرضه از سوی بازارساز را موجب ادامه‌دار شدن ریزش قیمت‌ها در بازار ارز می‌دانند.
از دو روز گذشته به‌دستور بانک مرکزی و دادستانی محدوده مقابل پاساژ افشار که پاتوق اصلی دلالان ارزی بود با حصارهایی پوشانده شده و اجازه حضور این افراد در این محل داده نمی‌شود از همین رو پراکندگی دلال‌ها در خیابان فردوسی و عزم جدی بانک مرکزی برای مقابله با خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌های مجاز باعث شده تا فروشنده‌های ارز در بازار بیشتر از قبل شوند و صراف‌ها اذعان کنند که قیمت‌ها در روزهای آینده باز هم کاهش خواهد یافت.

*سقوط قیمت سکه به کانال ۳.۵ میلیون تومان
بازار امروز تنها از سقوط دلار به کانال 10 هزار تومان غافلگیر نشد و قیمت سکه بهار آزادی نیز امروز کاهش چشمگیری داشت و به ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسید.
 رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره کاهش قیمت سکه و طلا در بازار گفت: کاهش قیمت دلار و افزایش عرضه دو عامل کاهش قیمت طلا و سکه است.
محمد کشتی آرای افزود: هر اونس طلا در بازارهای جهانی 14 دلار افزایش داشته ولی کاهش قیمت دلار در بازارهای داخلی و افزایش عرضه باعث کاهش قیمت سکه و طلا شده است.
وی ادامه داد: با وجود کاهش قیمت ها مردم تمایلی به خرید ندارند و بیشتر عرضه کننده هستند و تقاضا در بازار کم است.
گفتنی است هر اونس طلا هزار و 226 دلار، هر سکه تمام بهار آزادی سه میلیون و 590 هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و 820 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 70 هزار تومان، سکه یک گرمی 640 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 320 هزار تومان در بازار معامله می شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار