کد خبر: ۶۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
ارزانی سکه تا واقعی شدن قیمت‌ها ادامه دارد
در هفته نخست آذر قیمت سکه و طلا برخلاف ماه های گذشته به طرز شگفت انگیزی در مسیر کاهش قرار گرفت و سبب شد تا بسیاری از دارندگان طلا و ارز خانگی نسبت به فروش سکه و طلا و دلار خود رغبت بیشتری پیدا کنند.
سکه به زیر سه میلیون تومان سقوط می کند؟!
در هفته نخست آذر قیمت سکه و طلا برخلاف ماه های گذشته به طرز شگفت انگیزی در مسیر کاهش قرار گرفت و سبب شد تا بسیاری از دارندگان طلا و ارز خانگی نسبت به فروش سکه و طلا و دلار خود رغبت بیشتری پیدا کنند.
نگاهی به قیمت ها در بازار طلا و ارز نشان می دهد که دلار بار دیگر به کانال ۱۰ هزار تومان سقوط کرده و سکه نیز در سرازیری قیمت افتاده است.  به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر  از دو هفته پیش و به ویژه با آغاز آذرماه، قیمت سکه و طلا کاهش داشته است.
در نخستین روز آذرماه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید و  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۳میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.
هر نیم سکه ۲ میلیون و ۱۲۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۸۰ هزار تومان بود.
روند کاهش قیمت ها سبب شد تا در سوم آذر و همزمان با آغاز هفته  سکه با کاهش محسوس قیمت، به بهای ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان معامله شود و سکه بهار ازادی طرح قدیم نیز به قیمت سه میلیون و ۷۵۱ هزار توان فروخته شد. در این روز هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۳۶۲هزار و ۲۰۰ تومان بود.  ماجرا تا انجا پیش رفت که در آخرین روز هفته گذشته و در تاریخ ۸آذر قیمت طلا و سکه باز هم روند ریزشی خود را ادامه داد و سبب شد تا سکه تا مرز ۳میلیون و ۴۵۱ هزار تومان سقوط قیمت را تجربه کند که کاهش بسیار چشمگیری محسوب می شود.

در بازار پنجشنبه  نیم‌سکه و ربع سکه نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۲۱ هزار تومان و یک میلیون و ۷۱ هزار تومان قیمت گذاری شد.
قیمت طلا و سکه در بازار امروز همچون روزهای ابتدایی هفته گذشته روند کاهشی خود را ادامه داد. در همین رابطه ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا پیش بینی کرد که همچنان این روند نزولی در بازار طلا و جواهر ادامه خواهد داشت، چرا که مردم و بازار انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند.
ابراهیم محمدولی گفت: قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز نسبت به روزهای ابتدایی هفته گذشته روند کاهشی دارد، اما نسبت به چهارشنبه عصر و پنجشنبه بدون تغییر مانده و نوسان جزیی را تجربه کرده است، اما وضعیت بازار نشان می‌دهد که کاهش قیمت‌ها تا رسیدن قیمت طلا ، سکه و حتی ارز به نرخ واقعی خود، ادامه دارد.
وی افزود: امروز قیمت هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. همچنین نیم سکه یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۴۵ هزار تومان معامله می‌شود.
محمدولی ادامه داد: هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۴۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳۳۶ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود و قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز ۱۲۲۳ دلار است.
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران درباره‌ی علت کاهش قیمت طلا در بازار این روزها بیان کرد: یکی از دلایل آن، کاهش قیمت ارز است چون طلا و ارز مکمل یکدیگرند. دلیل دیگر این است که افراد خانه‌دار و خارج از صنعت طلا و جواهر که در ماه‌های گذشته به دلیل التهابات ایجادشده به خرید طلا هجوم آوردند، ‌کم‌کم طلاهایشان را به بازار آورده و می‌فروشند که متضرر نشوند.
رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار امروز، اعلام کرد که قیمت طلا و سکه روند کاهشی خود را تا واقعی شدن نرخ این محصول ادامه خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار