کد خبر: ۶۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
دکتر صفری اعلام کرد:
نشست مطبوعاتی بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه در پژوهشکده بیمه با محوریت "صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات" برگزار شد.
کل زنجیره ارزش صنعت بیمه با تکنولوژی‌های اطلاعاتی درگیر استامیر صفری، رئیس پژوهشکده بیمه در این نشست مطبوعاتی، انتخاب موضوع همایش 25 را تحت تاثیر دو عامل افزایش کاربرد فن‌آوری برای تحول در بیمه وهمچنین انتظارات و تقاضاهای متحول شده مشتریان دانست.
وی با اشاره به کاربردهای مختلف نوآوری‌های تکنولوژی اطلاعاتی در صنعت بیمه اظهار کرد: تکنولوژی‌های اطلاعاتی می‌توانند در قالب ربات‌های مشاور، پهبادهای ارزیاب خسارت، بلاکچین و ارزهای دیجیتال در مبادلات بیمه اتکائی، ابزارهای ارزیابی ریسک راننده، ابزارهای ارزیابی ریسک‌های درمان و اینترنت اشیاء به رشد و پویایی صنعت بیمه کمک کنند.
صفری با بیان اینکه کل زنجیره ارزش صنعت بیمه با تکنولوژی‌های اطلاعاتی درگیر شده‌است اضافه‌کرد: به طور کلی در کل زنجیره ارزش بیمه، اتوماسیون در حال جایگزینی با فرایندهای انسانی است. همچنین با بکارگیری این تکنولوژی‌ها، حق‌بیمه افراد به صورتی شخصی‌سازی‌شده و متناسب با ریسکی که فرد ایجاد می‌کند، تعیین می‌شود. امروزه اپلیکیشن‌های قابل نصب روی موبایل که همواره همراه مردم است رابطه بیمه‌گر و بیمه‌گزار را تغییر داده است.
او با طرح این پرسش که چگونه می‌توانیم در برابر ورود تکنولوژی‌های جدید اطلاعاتی واکنش نشان دهیم یا تصمیم بگیریم گفت: واقعیت این است که تحولات اینشورتک می‌تواند بازیگران صنعت بیمه را غافلگیر کند. درچنین شرایطی ما نباید به صورت انفعالی رفتار کنیم بلکه باید هرچه زودتر به استقبال این تکنولوژی‌های جدید برویم و بر اساس آن‌ها عمل کنیم.
رئیس پژوهشکده بیمه با تاکید بر اینکه مدل‌های جدید کسب‌وکار در زنجیره ارزش صنعت بیمه بین اینشورتک‌ها و شرکت‌های سنتی می‌تواند چالش‌هایی هم ایجاد کند، ادامه داد: فرایند ادعای خسارت در حال تبدیل‌شدن به یک فرایند ماشینی است؛ ضمن اینکه اساساً جلوگیری از وقوع خسارت هم یکی از ویژگی‌های خاص محصولات بیمه‌ای در آینده خواهد بود.
صفری با اظهار اینکه نوآوری از طریق فناوری‌های نوظهور اطلاعات محرک کلیدی تحول در بخش بیمه است، بیان کرد: فناوری‌های نوظهور اطلاعاتی می‌توانند به افزایش کارایی و اثربخشی در بازار بیمه کمک کنند، ضمن اینکه اساساً ظهور پیشرفت‌های جدید در فناوری اطلاعات می‌تواند امکان نوآوری ارائه روش‌های جدید خدمات‌دهی را بسیار بیشتر از گذشته فراهم کند.
صفری با بیان اینکه بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه همزمان با روز ملی بیمه در 13 آذر برگزار خواهد شد، گفت: این همایش توسط پژوهشکده بیمه، هماهنگی بیمه مرکزی و مشارکت شرکت‌های بیمه و سایر نهادها برگزار خواهد شد؛ همچنین از بیش از 2600 نفر از کارکنان و نهادهای صنعت بیمه و دانشگاهیان و همچنین نهادهای دیگر دعوت به عمل آمده است.
او با بیان اینکه مقالات ارسال شده به این همایش به صورت بدون نام توسط 4 داور در دو مرحله مورد داوری قرار گرفته است ادامه داد: روش انتخاب مقالات از طریق امتیازدهی عددی با توجه به معیارهای ارزیابی خواهد بود که تا این لحظه تعداد مقالات واصله 168 مقاله بوده است که 12 مقاله آن برای ارائه انتخاب شده‌اند.
رییس پژوهشکده بیمه در مورد برنامه‌های جنبی همایش نیز به نمایشگاهی که با حضور استارتاپ‌های صنعت بیمه برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت با ابتکار بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه امسال در همایش بیمه و توسعه آثار مکتوب صنعت بیمه را در قالب 600 اثر شامل کتب، نشریات و پایان نامه‌های تولیدی تمامی شرکت های بیمه، پژوهشکده بیمه، صندوق تامین و سند یکا را به نمایش خواهیم گذارد.  
گفتنی است همایش ملی بیمه و توسعه به عنوان تجلی تلاش اعضای صنعت برای برقراری ارتباط در جهت تبادل اندیشه و اشتراک دانش و کمک به رشد دانش و حرفه‌ای‌گری از سال 1373 تا کنون به صورت سالیانه برگزار ‌می‌شود.
در همایش سال 1397 با عنوان "صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات" با محوریت مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر فناوری‌های بیمه، نقش فناوری اطلاعات در تشخیص تقلب، انواع فناوری‌های قابل استفاده در خدمات بیمه‌ای، انطباق با تحولات و پیشرفت‌های جهانی بیمه در حوزه نوآوری و فناوری اطلاعات، نظارت بر صنعت بیمه، استارت‌آپ‌های بیمه‌ای و تحول در بازاریابی بیمه‌ای با همت اعضای صنعت بیمه کشور برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: