کد خبر: ۶۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانى ایران مطرح کرد؛
یک مقام مسئول گفت: طی سال‌های گذشته و با عرضه بسیاری از کالا‌های مهم و اساسی در بورس کالا، شاهد پیوند ناگسستنى تولید و بورس کالا هستیم.
پیوند ناگسستنى تولید و بورس کالاحسین معروف، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانى ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: در سال‌های گذشته و با عرضه بسیاری از کالا‌های مهم و اساسی در بورس کالا، شاهد پیوند ناگسستنى تولید و بورس کالا هستیم. به طوریکه هر مقدار که عرضه‌ها در بورس بیشتر شده، روند تأمین مواد صنایع پایین دستی نیز از طریق بورس بهتر شده و تولید در مسیر رشد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با حمایت درست از تولیدکنندگان کشور و رسیدن سود مناسب به آنها، شاهد کاهش فعالیت‌های سفته بازی و واسطه‌گری‌های مخرب در اقتصاد خواهیم بود؛ در این بین یکی از مسیر‌های هموار و هدفمند برای حمایت از تولید، تمرکز زنجیره تولید محصولات در بورس کالاست.
معروف اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وجود برخی موانع بر سر راه تولید، شاهد رونق فعالیت‌های سفته بازی و واسطه گری به جای تولید هستیم که اگر مولفه‌های اقتصادی رعایت شود و بدون ایجاد محدودیت، قیمت‌ها به شکل واقعی و براساس عرضه و تقاضا در بورس کشف شود، رشد انگیزه تولیدکنندگان را به همراه دارد.
معروف، با بیان اینکه تقویت نقش بورس کالا به اقتصاد تولیدمحور و برخورداری از اقتصاد سالم کمک می‌کند، افزود: با توجه به تامین مواد اولیه صنایع از طریق بورس کالا، باید نگاه مسئولان تصمیم گیر به پیوند جدایی ناپذیر میان بورس و تولید است؛ با این نگاه و حمایت مناسب از بورس، می‌توان به تولید کشور سروسامان داد و از شفافیت داده‌های بورس در راستای ایجاد نظم و تعادل به بازار‌ها استفاده کرد.
سنجش عیار شرکت‌ها با میزان فروش در بورس کالا
وى، به تاثیر عرضه محصولات در بورس کالا در بهبود کیفیت محصولات تولیدى اشاره کرد و گفت: رشد فروش محصولات یک شرکت در بورس کالا به طور مستقیم با عملکرد مناسب آن شرکت ارتباط دارد به عبارت دیگر آمار فروش هر شرکت نشانگر مدیریت صحیح آن واحد است که به صنایع پایین دست خود در راستای تکمیل زنجیره تولید کمک کرده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانى ایران در پایان گفت: بورس کالا علاوه بر نقش موثری که در تولید داشته است، زمینه ساماندهی مبادلات و تنظیم بازار را نیز برقرار کرده است به بیان دیگر پیش از تاسیس بورس کالا عمده معاملات براساس روابط و سلیقه جاری بود، اما با الکترونیکی شدن معاملات توسط بورس، ضابطه و قانون بر دادوستد‌ها حاکم شده و دیگر امکان فروش یک محصول به فرد مورد نظر عرضه کننده وجود ندارد چراکه خریداران در بورس با شرایطی برابر به رقابت می‌پردازند.

نام:
ایمیل:
* نظر: