کد خبر: ۶۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
رشد شاخص بورس به کمک فلزی‌ها
امروز بر خلاف روز گذشته قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه روند رو به رشد را تجربه کرد. بطوریکه بسیاری از گروه‌ها دست به دست هم دادند تا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۲۸۴ واحد رشد کند و به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحدی برسد.
ورق در بورس تهران برگشت
قیمت بسیاری از سهم‌ها امروز با رشد مواجه شد. امروز تعدادی از سهم ها در گروه فلزات اساسی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص های بازار داشتند.

امروز بر خلاف روز گذشته قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه روند رو به رشد را تجربه کرد. بطوریکه بسیاری از گروه‌ها دست به دست هم دادند تا شاخص کل بازده نقدی و قیمتی ۳۲۸۴ واحد رشد کند و به رقم ۱۶۳ هزار و ۱۳۸ واحدی برسد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۲۶۰ واحد رشد رقم ۲۶ هزار و ۸۸۳ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۳۹۳۱ واحد افزایش تا رقم ۱۷۴ هزار و ۱۷۶ بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۶۶۲ و ۵۳۶۷ واحد رشد کردند.

امروز نمادهایی در گروه فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و تعدادی از نمادهای پالایشی پتروشمی به رشد شاخص‌های بازار سرمایه کمک کردند. از جمله این نمادها می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس اشاره کرد که هر یک از اینها به ترتیب ۴۱۲، ۲۳۱، ۲۳۰ و ۲۰۶ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند.

از طرفی تعدادی از نمادها از جمله پتروشیمی فناوران، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و شرکت ارتباطات سیار ایران به افت شاخص‌ها دامن زدند. هر یک از این نمادها به ترتیب ۴۸، ۲۲ و ۱۹ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سهام داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی اکثر سهم‌ها با رشد بیش از چهار درصدی در قیمت پایانی مواجه شدند. در برخی از نمادهای شاخص ساز نیز در این گروه شاهد صف‌های خرید بودیم. همچنین در گروه کانه‌های فلزی نیز قیمت سهم‌ها رو به افزایش بود اما شتاب این افزایش قیمت نسبت به گروه فلزات اساسی کمتر بود.

امروز در گروه محصولات شیمیایی نیز روند قیمت سهم‌ها عمدتا افزایشی بود. همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز بسیاری بیش از ۴ درصد رشد قیمت را تجربه کردند. همچنین صف‌های خرید پایداری نیز در این گروه دیده می‌شود.

صف‌های خرید به سهم‌های خودرویی هم رسید و افزایش تقاضا باعث شد بسیاری از سهم‌های این گروه بیش از ۳ درصد افزایش قیمت را شاهد باشند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۷۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی در ۱۱۲ هزار و ۸۵۱ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با ۵۶ واحد رشد به رقم ۱۷۷۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۵۹۶ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات رقم ۱.۴ میلیارد سهم و اوراق مالی را دید.

نام:
ایمیل:
* نظر: