کد خبر: ۶۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
اضطراب به جان دلالان افتاد؛
تجارت آنلاین: نگاهي به قيمت‌ها در بازار طلا و ارز نشان مي‌دهد که با سقوط دلار به کانال 10 هزار توماني سکه هم کاهشي محسوس را تجربه کرده و در سرازيري قيمت افتاده است.
سقوط آزاد قیمت سکه
تجارت آنلاین: در 10 روز نخست آذر قيمت سکه و طلا برخلاف ماه‌هاي گذشته به طرز شگفت انگيزي در مسير کاهش قرار گرفت و سبب شد تا بسياري از دارندگان طلا و ارز خانگي نسبت به فروش سکه و طلا و دلار خود رغبت بيشتري پيدا کنند.
نگاهي به قيمت‌ها در بازار طلا و ارز نشان مي‌دهد که با سقوط دلار به کانال 10 هزار توماني سکه هم کاهشي محسوس را تجربه کرده و در سرازيري قيمت افتاده است.
اين اتفاق از اولين روز آذرماه با روندي کاهشي نگران سکه بازها و فروشندگان بازار طلا و سکه را برانگيخته است و بسياري از کساني که با افزايش چشمگير قيمت سکه در ماه‌هاي گذشته به طمع سود اقدام به خريد کرده‌اند حالا سايه زيان را روي سر خود ببينند.
در نخستين روز آذرماه قيمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح جديد به ۴ ميليون و ۱۱۰ هزار تومان رسيد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز ۳ميليون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.
هر نيم سکه ۲ ميليون و ۱۲۰هزار تومان، ربع سکه يک ميليون و ۲۱۰ هزار تومان و سکه يک گرمي‌۶۸۰ هزار تومان بود.
روند کاهش قيمت‌ها سبب شد تا در سوم آذر و همزمان با آغاز هفته سکه با کاهش محسوس قيمت، به بهاي ۳ ميليون و ۹۷۰ هزار تومان معامله شود و سکه بهار ازادي طرح قديم نيز به قيمت سه ميليون و ۷۵۱ هزار توان فروخته شد. در اين روز هر گرم طلاي ۱۸عيار نيز ۳۶۲هزار و ۲۰۰ تومان بود. ماجرا تا انجا پيش رفت که در آخرين روز هفته گذشته و در تاريخ ۸آذر قيمت طلا و سکه باز هم روند ريزشي خود را ادامه داد و سبب شد تا سکه تا مرز ۳ميليون و ۴۵۱ هزار تومان سقوط قيمت را تجربه کند که کاهش بسيار چشمگيري محسوب مي‌شود.
در بازار پنجشنبه نيم‌سکه و ربع سکه نيز به ترتيب يک ميليون و ۸۲۱ هزار تومان و يک ميليون و ۷۱ هزار تومان قيمت گذاري شد.
اين هفته هم قيمت طلا و سکه در بازار همچون روزهاي ابتدايي هفته گذشته روند کاهشي خود را ادامه داد تا ديروز که
در جريان معاملات هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح جديد سه ميليون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنين هر قطعه سکه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز سه ميليون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسيد. اين قيمت به گفته بسياري از فعالان بازار هنوز هم حبابي 500 هزار توماني دارد و حالا همه منتظرند تا با ادامه روند کاهشي قيمت دلار ببينند سکه تا مرز سه ميليون تومان پايين مي‌آيد يا نه؟!
ديروز هر نيم سکه يک ميليون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه يک ميليون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه يک گرمي‌۶۷۰ هزار تومان قيمت خورد تا همچنان چشم سکه بازها به بازار دلار و قيمت آن باشد. سردرگمي‌و نگراني خريداران و فروشندگان در بازار سکه سبب شده است تا حالا همه از خود بپرسند سکه به سقوط خود ادامه خواهد داد يا نه؟!
در همين رابطه ابراهيم محمدولي رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با ايسنا پيش بيني کرده است که همچنان اين روند نزولي در بازار طلا و جواهر ادامه خواهد داشت، چرا که مردم و بازار انتظار کاهش قيمت‌ها را دارند.
ابراهيم محمدولي گفت: قيمت انواع سکه و طلا در بازار نسبت به روزهاي ابتدايي هفته گذشته روند کاهشي دارد، اما نسبت به چهارشنبه عصر و پنجشنبه بدون تغيير مانده و نوسان جزيي را تجربه کرده است، اما وضعيت بازار نشان مي‌دهد که کاهش قيمت‌ها تا رسيدن قيمت طلا ، سکه و حتي ارز به نرخ واقعي خود، ادامه دارد.
رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران درباره علت کاهش قيمت طلا در بازار اين روزها بيان کرد: يکي از دلايل آن، کاهش قيمت ارز است چون طلا و ارز مکمل يکديگرند. دليل ديگر اين است که افراد خانه‌دار و خارج از صنعت طلا و جواهر که در ماه‌هاي گذشته به دليل التهابات ايجادشده به خريد طلا هجوم آوردند، ‌کم‌کم طلاهايشان را به بازار آورده و مي‌فروشند که متضرر نشوند.
رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند کاهشي قيمت طلا و سکه در بازار ، اعلام کرد که قيمت طلا و سکه روند کاهشي خود را تا واقعي شدن نرخ اين محصول ادامه خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار