کد خبر: ۶۸۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
لوکا مودریچ، بازیکن کروات تیم فوتبال رئال مادرید توپ طلای اروپا در سال ۲۰۱۸ را دریافت کرد.
لوکا مودریچ برنده توپ طلای سال ۲۰۱۸ اروپا شد
در مراسمی که شامگاه دوشنبه ۳ دسامبر در سالن «گراند پله» پاریس برگزار شد، فوتبالیست اهل کرواسی به مقام بهترین بازیکن مرد سال اروپا رسید.

کسب این عنوان از سوی مودریچ به بیش از یک دهه سلطه لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به‌عنوان بهترین بازیکن سال اروپا پایان داد. هرکدام از این دو بازیکن پیش از این ۵ بار برنده این جایزه شده بودند.

آخرین باری که بازیکنی به غیر از رونالدو و مسی برنده این جایزه شده بودند به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد زمانی که کاکا فوتبالیست برزیلی تیم آث‌میلات ایتالیا توانسته بود به این عنوان دست یابد.

لوکا مودریچ که از سال ۲۰۱۲ در تیم رئال مادرید توپ می‌زند با تیم کرواسی به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ رسید و با این تیم نایب قهرمان جام شد. او همچنین جایزه توپ طلای بهترین بازیکن این سری رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.


لوکا مودریچ از شاگردان قدیمی برانکو ایوانکوویچ، سرمربی فعلی تیم پرسپولیس، به شمار می‌رود.

زمانی که برانکو ایوانکوویچ در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۷ سرمربی‌گری تیم دینامو زاگرب را بر عهده داشت، مودریچ ۲۳ ساله به عنوان بازیکن در این تیم حضور داشت و فصل بعد پس از قهرمانی در لیگ کرواسی به تیم تاتنهام انگلستان پیوست.

جایزه توپ طلای اروپا از سال ۱۹۵۹ همه ساله توسط نشریه فرانس فوتبال فرانسه اهدا می‌شود.

امسال برای اولین بار در تاریخ اهدای جوایز، دو جایزه توپ طلای بهترین بازیکن زن اروپا و همچنین جام بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال نیز به برندگان اهدا می‌شود.

برگزاری مراسم امسال توپ طلا با حواشی نیز همراه بود و ساعاتی پیش از اهدای جوایز، لیست رده‌بندی بازیکنان برای دریافت جایزه توپ طلا به شبکه‌های اجتماعی درز کرده بود.

در این لیست پس از مودریچ، کریستیانو رونالدو و آنتوان گریزمان قرار داشتند.

Watch video!

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار