کد خبر: ۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
مدیرعامل بیمه کوثر ۱۳ آذر، روز بیمه را به فعالان صنعت بیمه تبریک گفت.
پیام تبریک مدیرعامل بیمه کوثر به مناسبت روز صنعت بیمه

30 سال پیش در چنین روزی مجلس شورای اسلامی «قانون اداره امور شرکت‌ های بیمه» را تصویب کرد. این قانون آن قدر تحول جدی در ساختار صنعت بیمه کشور ایجاد کرد که دگرگونی‌های مثبتی را در این حوزه نوید می‌داد. و شاید از همین رو بود که این روز به عنوان «روز ملی صنعت بیمه» در تقویم کشور نامگذاری شد.

شرایط حساس کنونی و کارشکنی دشمنان این آب و خاک، سنگینی این مسئولیت را صدچندان ساخته است؛ لیکن همت بلند شما دست‌اندرکاران و فعالان این صنعت در پشتیبانی هوشمندانه از همه صنایع، کسب و کارها و اجزای مختلف اقتصادی کشور توانسته است اهمیت «بیمه» و خدمات آن را بیشتر از هر زمان نمایان کند/ بنمایاند.

هرچند در منظومه جهانی اقتصاد، صنعت بیمه جایگاه شاخصی دارد و همپای بانک و بورس، به آن نیز اهمیت داده می‌شود لیکن خواسته یا ناخواسته در ایران با بی‌مهری‌ها و ناملایمات فراوانی مواجه بوده و هستیم. گویی نبود محصولی عینی و ملموس باعث شده است عموم افراد نتوانند به ارزیابی درستی از اثرگذاری و بایستگی آن دست یابند.

قطعا نباید همه این تقصیر را به گردن مردم انداخت. به‌ویژه، کم‌توجهی مسئولان و نهادهای دولتی و متاسفانه، گاهی عملکرد بد سازوکارهای بیمه‌گری در ابعاد گوناگون – اعم از نمایندگان، کارگزاران و شرکت‌ها در زمینه مشاوره، فروش، ارائه خدمات و پرداخت خسارت- را نیز باید از عوامل تاثیرگذار در مهجور ماندن این صنعت حیاتی دانست.

با همه آنچه گفته شد، چند صباحی است آوای خوش نو شدن و میل به رهایی از رخوت را از گوشه‌گوشه صنعت بیمه کشور می‌شنویم. پیش‌قراول این حرکت که بی‌تردید تنها با تلاش گروهی و یاریگری همه ارکان صنعت به نتیجه خواهد رسید، «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی» بوده است. تغییر دیدگاه‌ها، اصلاح آیین‌نامه‌ها، تقویت نظارت، به‌روزرسانی سامانه‌ها و درک درست از شرایط امروز که در عملکرد و تصمیمات نهاد ناظر به‌وضوح دیده می‌شود نشانگر همین حرکت رو به جلو است.

تبعا، ما بیمه‌گران نیز باید همسو با همین سیاست‌ها و مطابق با الزامات و نیازهای فعلی جامعه برای در انداختن طرحی نو در آسمان بیمه کشور برنامه‌ریزی و عمل کنیم. نیروهای جوان، کارآزموده و مسلح به دانش روز که خوشبختانه در بیمه کشور کم هم نیستند شعله‌های امید به این پیشرفت و تعالی دلخواه را گرم‌تر و فروزان‌تر از گذشته کرده است؛ زیرا بهترین ابزار در دست مدیران برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های ارزش‌آفرین همین کارشناسان توانمند و پرنشاط هستند.

به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ صنعت بیمه و به نمایندگی از همه همکارانم در شرکت پیشرو و جوان بیمه کوثر، با افتخار روز ملی صنعت بیمه را ابتدا به تمام فعالان و زحمت‌کشان صنعت بیمه از جمله بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه‌گر، کارکنان، مدیران، نمایندگان و کارگزاران تبریک می‌گویم و کوشش‌های اثربخش این عزیزان را در راه قوام اقتصاد و حفظ سرمایه‌های کشور می‌ستایم. اما تبریک بزرگتر را باید به همه مردم، صاحبان کسب‌وکار، صنایع و شرکت‌های مختلف گفت، سهامداران و سایر ذینفعان این صنعت کم‌هیاهو گفت که با دوراندیشی و عقل مآل‌اندیش توانسته‌اند همواره از خدمات دقیق و حرفه‌ای خیل بزرگی از همکارانم در طول سالیان متمادی بهره ببرند.

همگی آرزومند روزهایی روشن‌تر برای صنعت بیمه کشور هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: