کد خبر: ۶۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کتاب «بیمه اتکایی کاربردی» نوشته‌ی لطف‌اله نکوئی‌دستجردی از سوی انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه سینا، این کتاب با توجه به تجربه بیش از چهل سال نگارنده در بخش اتکایی نوشته شده است و فقط به آن بخش از مطالب که صرفاً جنبه کاربردی دارند و از آن‌ها به‌صورت روزمره در بخش‌های اتکایی استفاده می‌شود، با زبانی ساده و قابل درک بیان شده است. 
در واقع، کتاب بیمه اتکایی کاربردی، به زبان ساده در پی رفع نیازهای کاربردی فعالان صنعت بیمه و تأمین نیازهای آموزشی دانشجویان این رشته نگارش یافته است.
نویسنده در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: بیمه اتکایی رشته‌ای است تخصصی که فقط آن‌دسته از افرادی که در بخش‌های اتکایی شرکت‌های بیمه فعالیت دارند و یا دانشجویان رشته بیمه، کم‌وبیش با آن آشنایی دارند. به همین دلیل در این زمینه کمتر مطلبی نوشته‌شده یا انتشار یافته است.
وی که در حال‌حاضر مشاور اتکایی بیمه سینا است در این کتاب در تعریف «بیمه اتکایی» می‌آورد: بیمه اتکایی نوعی عملیات بیمه‌ای است که در آن بیمه‌گر واگذارنده، مبلغ یا سهمی از سرمایه هر ریسک یا هر خسارت را که در توان نگهداری خود است، نگهداری و مازاد آن را به بیمه‌گر اتکایی واگذار می‌کند. متقابلاً و در صورت بروز خسارت، بیمه‌گر اتکایی خسارت‌های مازاد بر سهم نگهداری واگذارنده را پرداخت می‌کند. به عبارت دیگر، بیمه‌گر واگذارنده با خرید پوشش اتکایی، شخص یا اشخاص ثالثی را به‌نام بیمه‌گر اتکایی، در نتایج مالی تعهدات خود به طرق مختلف سهیم می‌کند.
این کتاب در شش فصل با عناوین کلیات بیمه اتکایی، اشکال مختلف بیمه اتکایی، انواع مختلف بیمه اتکایی از نظر فنی، نرخ‌گذاری، حسابداری اتکایی، قبولی اتکایی، نظارت و واژه‌نامه اتکایی تنظیم شده است.
چاپ نخست «بیمه اتکایی کاربردی» در 221 صفحه و با قیمت 21500 تومان توسط انتشارات پژوهشکده بیمه (وابسته به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران) روانه بازار کتاب شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: