کد خبر: ۶۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
همایش سراسری مدیران ستادی و روسای شعب بانک کارآفرین در سراسر کشور، با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و معاونان وی، مدیران ستادی و روسای شعب سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این همایش حمید تهرانفر مدیرعامل بانک، طی سخنانی با بیان برخی متغیرهای اقتصادی کشور و تبیین استراتژی‌ها و اولویت‌های بانک در سال 97 خاطرنشان کرد: علیرغم وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور و تحریم‌های سختی که متأسفانه اقتصاد کشور و به‌ویژه سیستم بانکی متأثر از آن است، بانک کارآفرین تلاش می‌کند همچون گذشته مسیر رشد و توسعه خود را پیدا کرده و از بحران‌ها به‌سلامت عبور کند، و با فائق آمدن بر مشکلات و فشارها، کارنامه مطلوب و قابل قبولی ارائه کند.

وی افزود: به یاری خداوند و با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دقیق، مشکلات موجود را که البته بزرگ و لاینحل نیستند، برطرف خواهیم کرد و همچون گذشته در زمره بانک‌های پیشتاز در عرصه بانکی خواهیم بود.

تهرانفر با تشریح وضعیت دشوار اقتصادی کشور در شرایط حاضر و به‌ویژه پس از تحریم‌های جدیدی که توسط دولت آمریکا اعمال‌شده است، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در برهه خاصی از شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌ایم؛ اما نباید فراموش کنیم که با توجه به تهدیدها، مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده، باید از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کرد. اصولاً سازمانی هوشمند و خلاق محسوب می‌شود که تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و در شرایط سخت بهترین تصمیمات را برای مدیریت بحران‌های موجود اتخاذ کند.

وی با اشاره به مشکلات ساختاری اقتصاد کلان کشور تصریح کرد: متأسفانه بیماری مزمن اقتصاد کشور انبساط نقدینگی و تورم فزاینده‌ای است که سیاست‌گذاران پولی کشور در برهه‌های مختلف با آن مواجه هستند. انبساط پولی به طور قطع در مقاطع مختلف موجب افزایش تورم شده و از این بابت مشکلات زیادی در اقتصاد کشور به وجود آمده است.
وی همچنین افزود: پس از برجام دوره طلایی در اقتصاد کشور به وجود آمد و کشورهای زیادی از جمله کشورهای اروپایی برای انجام تبادلات و معاملات بانکی با ایران استقبال خوبی داشتند. فضای امیدوارکننده و بسیار خوبی در کشور فراهم شده بود، اما متأسفانه با تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام، این دوره ادامه پیدا نکرد و ما در مرحله دشواری قرار گرفتیم.

مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به استراتژی بانک کارآفرین خاطرنشان کرد: از ابتدای تأسیس بانک کارآفرین بنای مدیران بانک تمرکز بر بانکداری کلان و شرکتی بود که در زمان خود ایده منحصربه‌فرد و بدیعی بود. اما در سالیان اخیر و با توجه به تغییر و تحولات اقتصادی و مشکلاتی که اقتصاد کشور درگیر آن است، ناچار به تغییر تدریجی برخی از سیاست‌های خود هستیم؛ زیرا به دلیل رکود تورمی و نامناسب بودن وضعیت تولید، مشتریان عمده با مشکلات بزرگی مواجه هستند. بنابراین باید در پرتفوی مربوط به اعطای تسهیلات، تغییراتی ایجاد کنیم و اعتبارسنجی صحیح و دقیقی از مشتریان داشته باشیم.

تهرانفر با تقدیر از زحمات و تلاش‌های کارکنان بانک کارآفرین تصریح کرد: خوشبختانه در چند ماه اخیر فرصت بازدید از برخی شعب بانک در شهر تهران فراهم شد و بنده افتخار پیدا کردم با تعدادی از همکاران از نزدیک دیدار کنم. فرصت مغتنمی برای بنده ایجاد شد و به‌عنوان مدیرعامل بانک از نزدیک با همکارانی آشنا شدم که بسیار توانمند، متخصص، مشتری‌مدار و قانونمند هستند. ان‌شاءالله با ادامه سیاست بازدید از شعب بانک، از نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های همکاران مطلع خواهم شد و با کمک یکدیگر در جهت بهبود عملکرد کلی بانک گام برخواهیم داشت.

در ادامه این همایش مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی با تبیین شرایط اقتصادی و تاثیر آن بر سیستم بانکی کشور، خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی خاصی بر کشور حکم‌فرما است و طبیعی است که سیستم بانکی کشور نیز متاثر از این شرایط اقتصادی باشد.

معاون مدیرعامل در امور بانکی شعب بانک کارآفرین را مزیت رقابتی این بانک در مقایسه با بانک‌های دیگر برشمرد و تاکید کرد: باید از این مزیتی رقابتی ارزشمند بهره ببریم. شعب بانک کارآفرین از لحاظ تکریم مشتریان و مشتری‌مداری زبانزد هستند. این مسئله به وفاداری مشتریان به بانک کمک زیادی خواهد کرد و در نهایت به رشد منابع بانک منجر می‌شود. 
 

بر اساس این گزارش محمدرضا خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌المللی با اشاره به تحولات اقتصادی اخیر و دور جدید تحریم‌های آمریکا و تأثیر آن بر بازار ارز، خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات در این حوزه، آثار روانی خاص خود را در جامعه بر جا می‌گذارد و به همین دلیل هم این روزها بحث ارز نه‌تنها برای سیستم بانکی، بلکه برای مردم نیز به مقوله غالبی تبدیل شده است.

خورسندی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌هرحال در شرایط خاصی از اقتصاد کشور به سر می‌بریم و باید تلاش کنیم تهدیدهای به وجود آمده در نتیجه تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. بنابراین مدیریت ارزی و بین‌الملل بانک باید تمهیدات لازم را برای عبور از مشکلات و تنگناهای موجود در نظر بگیرد تا در این مقطع با کمترین تبعات و آثار نامطلوب مواجه شویم.
در ادامه این همایش افشین کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی با اشاره به روش‌های مختلف جذب منابع در بانک‌ها تصریح کرد: ارائه خدمات متنوع، روش موثر و پایداری برای جذب و وفادارسازی مشتری است. یعنی محصولات و خدماتی تعریف و طراحی کنیم که نیازهای مشتریان را برطرف کنند.

کریمی تاکید کرد: جذب منابع از طریق ارائه خدمات کاربردی و مورد نیاز، موجب ماندگاری و وفاداری مشتریان در بانک خواهد شد. به عبارت دیگر این روش به قفل شدن مشتری (customer locking) منجر خواهد شد و مشتری به آسانی بانک را ترک نخواهد کرد. مزیتی که به هیچ وجه نباید آن را نادیده گرفت.

معاون مدیرعامل در امور اجرایی در بخش پایانی سخنان خود افزود: کارآفرین بانک کوچک و در عین حال چابکی است. این نقطه قوت بانک کارآفرین است که اگر از آن استفاده نکنیم، می‌تواند به یک تهدید جدی تبدیل شود. چرا که تغییرات محیط پیرامون ما، اثرات شدیدی بر محیط کسب و کار خواهد گذاشت و نداشتن آمادگی برای مواجهه با این تغییرات، ما را بیش از سایر رقبا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در ادامه نادر حسن‌زاده مدیر امور مالی بانک کارآفرین، طی گزارشی به بررسی و مقایسه عملکرد بانک‌های کشور در سال جاری در بخش‌های مختلف پرداخت. وی همچنین وضعیت مالی بانک را برای مدیران ارشد بانک تشریح و تبیین کرد.

بر اساس این گزارش در این همایش همچنین پنلی با موضوع بررسی و ارزیابی پارامترهای موثر بر سودآوری عملیات بانکی تشکیل شد. اسمعیل برزنونی مدیر امور شعب بانک کارآفرین که ریاست این پنل را برعهده داشت، طی سخنانی تصریح کرد: در خصوص سودآوری عملیات بانکی پارامترهای مستقیم و غیرمستقیمی وجود دارد. در پارامترهای مستقیم مواردی همچون تجهیز منابع، نرخ تجهیز، تسهیلات اعطایی و... تاثیرگذار هستند که این مسائل اصولاً دغدغه اصلی شعب نیز هستند.

وی همچنین افزود: همه همکاران به ویژه کارکنان شعب بانک کارآفرین تلاش می‌کنند با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور که به طور مستقیم بر عملکرد بانک‌ها موثر است، عملکرد قابل قبول و کارنامه مثبتی را ارائه دهند. 

در ادامه این پنل روسای شعب حاضر در جلسه، دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص روش‌های سودآوری در بانک مطرح کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: