کد خبر: ۶۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
از 37 چهره کارآفرین در دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان تجلیل می شود
دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان، مدیران جوان و چهره های ماندگار و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد در این دوره از جشنواره که نوزدهم آذرماه برگزار می شود، از 37 چهره ماندگار، مدیر جوان و واحد صنعتی، معدنی و خدماتی تجلیل می شود.
19 آذرماه ؛ دورهمی فعالان اقتصادی با حضور وزرای صنعت 40 سال انقلاب
دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان، مدیران جوان و چهره های ماندگار و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد در این دوره از جشنواره که نوزدهم آذرماه برگزار می شود، از 37 چهره ماندگار، مدیر جوان و واحد صنعتی، معدنی و خدماتی تجلیل می شود.
علی صدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این دوره چهار چهره ماندگار، 18 مدیر جوان، هشت واحد صنعتی، 2 واحد معدنی، سه واحد خدماتی، یک پژوهشگر نمونه و یک شهرک صنعتی بخش خصوصی نمونه برگزیده شدند.
وی درباره شاخص های ارزیابی افراد و واحدهای نمونه اعلام کرد: نسبت ظرفیت تولید یک ساله منتهی به سال 1396 و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجاد شده، اشتغال موجود، فقدان منع صادراتی، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری ها از این شاخص ها به شمار می رود.
ثبت در بانک های اطلاعاتی، داخلی سازی خطوط تولید، توجه به تحقیق و توسعه و شمار شاغلان در این بخش، برخورداری از آزمایشگاه، ارائه کالاهای جدید، کاربرد اقتصادی تحقیقات، توسعه واحدها، تعمیر و بازسازی و به روزرسانی واحدها،‌ کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی و استفاده از نظرسنجی، توجه به ورزش، مسوولیت پذیری اجتماعی، تحقق استانداردهای داخلی، بین المللی و کیفیت، ارائه خدمات رفاهی، ثبت اختراعات و همچنین حضور در سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی دیگر شاخص های در نظر گرفته شده است.
صدری بیان داشت: در موضوع چهره‌های ماندگار و مدیران جوان شاخص هایی همچون مدرک تحصیلی، سوابق تحقیقاتی و پژوهشی، دوره های تخصصی مرتبط طی شده، تالیف، ترجمه و نگارش مقاله، عناوین و افتخارات، سوابق کار تولیدی، اجرایی‌ نظارتی و مدیریتی، ارائه خدمات برجسته ملی و بین المللی و همچنین ثبت ابتکار، اختراع و خلاقیت ها مطرح بود.
به گفته وی، از اواسط اردیبهشت امسال فراخوانی برای خوداظهاری شرکت ها ارسال شد که تا پایان مهلت آن یعنی سی‌ام آبان ماه، فرم‌های تکمیل شده از 630 واحد به دبیرخانه رسید.همچنین هفت نفر داور با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها به کار گرفته شدند و در کمیته علمی برای بررسی صحت و سقم مستندات، از واحدها بازدید و با افراد مصاحبه شد.
صدری افزود: در روز برگزاری جشنواره وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس سازمان استاندارد ، رئیس کمیسیون اقتصادی و کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی ، اتاق بازرگانی و اتاق تهران حضور خواهند داشت.همچنین اغلب وزرای صنعت و معدن 40 سال انقلاب اسلامی نیز در این مراسم به یادماندنی حضور خواهند داشت.
وی در پایان گفت: حمایت از این افراد جوان با برنامه های مدون که پیش رو وجود دارد و حمایت های دائمی ادامه دار خواهد بود.
قوانین خلق الساعه ؛مانع تولید و صادرات
رضا امیدوارتجریشی ، رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان نیز در این نشست خبری «تصویب قوانین و مقررات خلق الساعه» را یکی از عوامل آسیب زا برای بخش تولید و صادرات کشور دانست.
با اشاره به نامگذاری سال به عنوان حمایت از کالای ایرانی افزود: چرا جلوی صادرات محصولاتی مانند رب دارای ارزش افزوده بالا و قابلیت صدور گرفته می شود؛ در حالی که مازاد مصرف داخلی دارند؟


نام:
ایمیل:
* نظر: