کد خبر: ۶۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲
آشنایی با سهامداری بدون سرمایه در تالار مجازی بورس ایران:
برای اینکه یک فرد تازه کار از یک سو خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار را آغاز کند و از سوی دیگر از ریسک های بازار در امان باشد، میزان ریسک پذیری خود را بسنجد، و یاد بگیرد که چگونه از فرصت های بازار، استفاده لازم را ببرد و چگونه خود را در برابر زیان و حفظ سرمایه مصون بدارد، بهترین راه حل این است که قبل از ورود رسمی به بازار، در تالار مجازی بورس به آدرس Irvex.ir ثبت نام کند.
چگونه بدون پول وارد معاملات بورس شوید؟
برای اینکه یک فرد تازه کار از یک سو خرید و فروش سهام و سایر اوراق بهادار را آغاز کند و از سوی دیگر از ریسک های بازار در امان باشد، میزان ریسک پذیری خود را بسنجد، و یاد بگیرد که چگونه از فرصت های بازار، استفاده لازم را ببرد و چگونه خود را در برابر زیان و حفظ سرمایه مصون بدارد، بهترین راه حل این است که قبل از ورود رسمی به بازار، در تالار مجازی بورس به آدرس Irvex.ir ثبت نام کند.
تعداد کل کاربران تالار مجازی بورس از مرز 418 هزار نفر گذشته است. این تعداد طی 8 سال گذشته با ثبت نام در این سایت سعی در یادگیری معامله در بازار سرمایه داشتند که بسیاری از آنها هم اکنون یکی از فعالان بازار هستند.
هدف شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس (sidsco) از طراحی تالار مجازی بورس آموزش عملی به علاقه ‌مندان سرمایه گذاری در بورس، از طریق شبیه سازی خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در فضای مجازی بوده است.
برای فعالیت در تالار مجازی بورس، کاربران نه نیاز به پول دارند و نه ضرر خواهند کرد. کافیست در کمتر از ۵ دقیقه، به صورت رایگان در این تالار ثبت نام کنید. قیمت ها، شاخص ها و سایر اطلاعات در تالار مجازی بورس، واقعی و منطبق بر شرایـط واقعی بازار است، گویی کاربر واقعاً در حال سرمایه گذاری در بورس است. کاربر همچنین می تواند به صورت لحظه ای، میزان بازدهی سرمایه گذاری خود را مشاهده کند و از رتبه خود، در مقایسه با سایر کاربران مطلع شود.

*چگونه عضو تالار مجازی بورس ایران شویم؟
برای استفاده از امکانات تالار مجازی بورس ایران، ابتدا باید در سامانه ثبت نام کنید. بعد از این مرحله کاربر می تواند وارد سیستم (Login) شود. کاربر پس از ورود به سامانه و تشخیص هویت او، به صفحه اصلی راهنمایی می شود. در این صفحه که تابلوی اصلی بورس، صندوق های سرمایه ‌گذاری، نمودار شاخص ها و... وجود دارد همچنین کاربر می¬تواند به قسمت-های مختلف سامانه که با هدف آموزش طراحی شده دسترسی پیدا کند.
شیوه کلی کار به این صورت است که کاربر ابتدا در یک مسابقه باید ثبت نام کند. سپس کاربر می ¬تواند در این مسابقه اقدام به خرید و فروش سهام و واحدهای سرمایه ‌گذاری¬ های سرمایه‌ گذاری موجود در تابلوی اصلی بورس کند. بدین ترتیب می توانید عملکرد خود را در خرید و فروش سهام و تحلیل بازار با دیگر کاربران سامانه مقایسه کنید تا بدین ترتیب مهارت لازم در بازار واقعی بورس را کسب کنید.

*قابلیت های تالار مجازی بورس ایران
از قابلیت های تالار مجازی می توان به "بدون پول، بدون ریسک سرمایه گذاری کنیم" اشاره کرد. در حقیقت بدون هزینه تالارمجازی بورس ایران آموزش و فرهنگ سازی سرمایه گذاران نوپا و تازه وارد را هدف گذاری کرده است.
کاربران تالار مجازی بورس همچنین با ورود به هریک از بخش‎های تالار، پیام‎های آموزشی مرتبط با آن بخش را دریافت کرده و از این پیام‎ها در جهت ارتقای کیفیت سرمایه ‎گذاری خود استفاده می ‎کنند.

*خرید و فروش سهام یا واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری
پس از عضویت در یکی از مسابقات، کاربر می تواند اقدام به خرید سهام یا واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری کند. نخست کاربر سهام یا صندوق سرمایه ‌گذاری دلخواه را از جدول پیش رو انتخاب کرده، سپس با انتخاب مسابقه و سبد سهام دلخواه که در آن قصد خرید دارد و همچنین با وارد کردن تعداد درخواستی، اقدام به خرید آن سهام یا صندوق سرمایه ‌گذاری می کند.
توجه به این نکته ضروری است که خرید سهام بر اساس شرایط واقعی بازار صورت می گیرد. به¬ عنوان مثال، تنها سهامی قابل خرید هستند که عرضه شده باشند، بنابراین سهامی که در بازار عرضه نشده باشد، قابل خریداری نیست. همچنین خرید سهام بر اساس قیمت بهترین عرضه در تالار مجازی صورت می گیرد. در هر عملیات خرید، کارمزد خرید بر اساس شرایط واقعی بازار، محاسبه و از میزان اعتبار فرد کسر می شود.
فروش سهام و صندوق های سرمایه‌گذاری در صفحه "سبد سهام" انجام می پذیرد. بدین شکل که پس از انتخاب سهام یا صندوق سرمایه‌ گذاری مورد نظر و تعیین تعداد فروش و انتخاب گزینه "فروش" این عمل انجام می شود.
توجه به این نکته ضروری است که فروش سهام بر اساس شرایط واقعی بازار صورت می گیرد. به عنوان مثال، تنها سهامی قابل فروش هستند که متقاضی خرید داشته باشند، بنابراین سهامی که در بازار متقاضی نشده باشد، قابل فروش نیست. همچنین فروش سهام بر اساس قیمت بهترین تقاضا در تالار مجازی صورت می گیرد. در هر عملیات فروش، کارمزد فروش بر اساس شرایط واقعی بازار، محاسبه و از میزان اعتبار فرد کسر می شود.

*برگزاری انواع مسابقه در تالار مجازی

این سامانه، یک فضای مناسب و رقابتی برای ترغیب سهامداران و شرکت در مسابقه است که به شکل دوره ای همراه با جوایز برگزار می شود. برای خرید و فروش سهام نیز کافیست کاربر، عضو یکی از مسابقات تالار شود. پس از عضویت در یک یا چند مسابقه، به کاربر اعتباری تخصیص داده می‎شود تا وی بتواند با استفاده از این اعتبار، اقدام به خرید سهام یا واحدهای سرمایه ‎گذاری صندوق ‎های سرمایه ‎گذاری کرده و با تشکیل سبدهای سرمایه ‎گذاری، نسبت به سرمایه ‎گذاری و کسب بازدهی، البته در تالار مجازی بورس اقدام کند.
از جمله قابلیت ‎های جالب توجه تالار مجازی بورس ایران، امکان تعریف انواع مسابقات در این تالار است. به این معنا که علاوه بر مسابقات پیش فرض که در سه گروه مسابقات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در سامانه تعریف و پیاده‎ سازی شده، کاربران می ‎توانند خود نیز شخصاً مسابقات اختصاصی با شرایط مورد ظر خود ایجاد کرده و در این چهارچوب، اقدام به رقابت در سرمایه ‎گذاری کند.
به عنوان مثال، دانش آموزان یک مدرسه، دانشجویان یک دانشگاه یا کارکنان یک صنف خاص می ‎توانند بر اساس شرایط مدنظر خود از نظر مبلغ سرمایه ‎گذاری، زمان شروع و خاتمه سرمایه ‎گذاری و... مسابقه ‎ای اختصاصی را در تالار مجازی تعریف کرده و در این فضا، به رقابت با یکدیگر بپردازند. همچنین کاربر در صورت تمایل می ‎تواند به صورت انفرادی و بدون آنکه نیاز به رقابت با دیگر کاربران باشد، در تالار مجازی بورس ایران سرمایه‎ گذاری کرده و میزان بازدهی خود را در این تالار، مشاهده کند.
امکان تعریف دامنه نوسان برای سهام مورد نظر، مشاهده نمودار نوسانات قیمت سهم مورد نظر بر اساس دامنه نوسان تعریف شده و دریافت پیغام‎ های مرتبط با این نوسانات، دریافت اخبار، اطلاعیه شرکت‎ها و پیغام‎ های ناظر بازار به محض انتشار و مشاهده آخرین وضعیت تالار مجازی از نظر دفعات خرید و فروش سهم، حجم و ارزش معاملات، از دیگر قابلیت های تالار مجازی بورس ایران است.


نام:
ایمیل:
* نظر: