کد خبر: ۶۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
در معاملات امروز رقم خورد؛
بازارهای سهام جهان روز جمعه تلاش کردند از سقوط روز گذشته خود که به دنبال سقوط قیمت‌های نفت رخ داد، بازگردند. سهام آسیایی و اروپایی امروز رشد کردند.
تلاش بازارهای سهام برای بازگشت از سقوط
بازارهای سهام جهان روز جمعه تلاش کردند از سقوط روز گذشته خود که به دنبال سقوط قیمت‌های نفت رخ داد، بازگردند. سهام آسیایی و اروپایی امروز رشد کردند.
به گزارش رویترز، بازارهای سهام جهان روز جمعه تلاش کردند از سقوط روز گذشته خود که به دنبال سقوط قیمت‌های نفت، درپی به نتیجه نرسیدن اوپک برای توافق کاهش تولید نفت، رخ داد، بازگردند. سهام آسیایی و اروپایی امروز رشد کردند.
سهام شاخص پن‌یوروپین استاکس۶۰۰ که روز گذشته با موج نگرانی‌های به وجود آمده با دستگیری مدیر ارشد هوآوی، ۳.۲ درصد سقوط کرده بود، امروز توانست ۱.۲ درصد جهش کند.
دستگیری مدیر ارشد غول ارتباطات چین، هوآوی، در کانادا، آن هم درست در بازه صلح موقت ۹۰ روزه بین دو اقتصاد بزرگ جهان، نگرانی‌ها در مورد تشدید مجدد تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین را بالا برد.
شاخص کل سهام جهان ام‌اس‌سی‌آی امروز ۰.۲ درصد رشد کرد اما تا به اینجای کار در این هفته ۲ درصد سقوط کرده است.
سهام چین که امروز را با رشد آغاز کرده بودند دوباره به منطقه منفی لغزیدند و شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰، که شاخص سهام شرکت‌های برتر چین است، ۰.۱ درصد افت کرد. ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا هم که امروز را با رشد آغاز کرده بود وارد نطقه منفی شد و ۰.۴ درصد افت کرد.
گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، که دیروز ۱.۸ درصد سقوط کرد، امروز تنها توانست ۰.۲ درصد از آن را جبران کند و رشد اندکی ثبت کرد.
نیکی ژاپن هم ۰.۸ درصد بالا آمد.
امروز داده‌های اشتغال آمریکا منتشر خواهد شد که نتیجه آن هم بر روند معاملات بازارهای جهان تاثیرگذار خواهد بود.
بازارهای سهام آمریکا که دیشب در اواسط معاملات خود با سقوطی شدید روبرو شده بودند، در نهایت بخش اعظمی از این سقوط را جبران کردند و با افت کمی بسته شدند. داوجونز ۰.۳۲ درصد و اس‌اندپی ۰.۱۵ درصد پایین آمدند و نزدک توانست ۰.۴۲ درصد رشد کند.
در بازار ارز، دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان، تا نرخ ۹۶.۸۲۳ واحد پایین آمد و ین ژاپن هم نرخ برابری خود در برابر دلار را تا ۱۱۲.۸۰ تقویت کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار