کد خبر: ۶۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
در پنل اختتامیه همایش 25 اعلام شد
دبیر همایش بیمه و توسعه ورود اینشورتک‌ها به صنعت بیمه را ناشی از انتخاب صنعت ندانست و اعلام کرد در همه جهان اینشورتک‌ها قدرت ورود را برای خود ایجاد می‌کنند بنابراین باید با سیاست فعال با آنان هم‌افزایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر صفری تصریح کرد: اگر فعالیت اینشورتک‌ها قانونمند و مدیریت نشود باید در انتظار آسیب‌های سیستمیک و فاجعه‌بار باشیم. 
وی افزود: در این همایش انواع اینشورتک‌ها بررسی شد و کاربرد هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، تلماتیک، فناوری‌های پوشیدنی، گیمیفیکیشن، تکنولوژی همتا به همتا، پهپادها، بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده در صنعت بیمه و همچنین کمک انواع اینشورتک به نوآوری در عرصه محصول جدید بیمه‌ای بررسی شد. 
دکتر صفری افزود: البته اینشورتک‌ها محدود به انواع فوق نمی‌شوند بلکه صنعتIT همچنان انواع دیگری از اینشورتک را ابداع کرده و این تعداد در حال افزایش است. 
رئیس پژوهشکده بیمه از فناوری نظارت (SupTech) یاد کرد که این فناوری در صنعت بیمه کاربرد فراوان دارد و باید به طور مفصل به آن پرداخت.
دکتر صفری خاطر نشان کرد، در این همایش از 6 سیستم اینشورتک از میان 14 اینشورتک که هم اکنون در صنعت بیمه کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بیمه مرکزی رونمایی شد. 
وی افزود: نفوذ اینشورتک‌ها انتخاب صنعت بیمه نیست. نفوذ اینشورتک‌ها در صنعت بیمه انتخاب دیگران است. انفعال صنعت بیمه در مقابل آنها و تأخیر در پذیرش اینشورتک‌ها، هزینه بسیار بالایی برای صنعت بیمه به بار خواهد آورد. مسأله اصلی، سیاست‌گذاری و قانونمندکردن فعالیت اینشورتک‌ها در صنعت بیمه کشور است که در کارگروه‌های پیش‌بینی شده در پژوهشکده بیمه به این موضوع با فوریت خواهیم پرداخت. 
نام:
ایمیل:
* نظر: