کد خبر: ۶۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
دلار این هفته به کانال 10 هزار تومانی سقوط می کند؟
دلار امروز در صرافی های دولتی با ۵۰ تومان کاهش نسبت به قیمت های روز گذشته به ۱۱۳۵۰ تومان رسید تا بر اساس پیش بینی فعالان بازار این هفته هم برای دلار هفته ای کاهشی باشد.
شمارش معکوس برای سقوط قیمت دلار
دلار امروز در صرافی های دولتی با ۵۰ تومان کاهش نسبت به قیمت های روز گذشته به ۱۱۳۵۰ تومان رسید  تا بر اساس پیش بینی فعالان بازار این هفته هم برای دلار هفته ای کاهشی باشد و بعد از مدتها به کانال ده هزار تومانی بازگردد.
دیروز در اولین روز هفته، معامله‌گران تلاش کردند دلار را به بالای مرز ۱۱هزار و ۵۰۰ تومانی ببرند؛ ولی عرضه صرافی‌های منتخب و نبود تقاضای احتیاطی، قیمت را یک سطح پایین‌تر برد. به گفته فعالان، نبرد دلالان و تعدیل کنندگان بازار به احتمال زیاد تا اواسط دی‌‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.
دیروز در اولین روز هفته، معامله‌گران افزایشی سعی کردند دلار را به سوی بالای مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی ببرند؛ در مقابل عرضه بازارساز در برابر تحرکات آنها قرار داشت. در نهایت نیز برنده گروه دوم بود، چرا که حدود ساعت ۴ بعدازظهر افراد عادی می‌توانستند از برخی صرافی‌ها، دلار را با قیمت ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان تهیه کنند. قیمتی که ۵۰ تومان پایین‌تر از روز پنج‌شنبه بود. دلار در آخرین روز هفته گذشته ۱۶۰ تومان رشد کرده بود و برخی معامله‌گران تصور می‌کردند این روند افزایشی به روز ابتدایی هفته جاری نیز سرایت کند. روز شنبه نیز دلار معاملات خود را افزایشی آغاز کرد، ولی در ادامه روز به گفته فعالان، با عرضه صرافی‌های منتخب و نبود تقاضای زیاد رو به سوی قیمت‌های پایین‌تر نهاد.
امروز هم دلار در صرافی های دولتی با ۵۰ تومان کاهش نسبت به قیمت های روز گذشته به ۱۱۳۵۰ تومان رسید. قیمت دلار در مرکز مبادلات ارزی ۴۲۰۰ تعیین شد و یورو نیز ۴۷۸۳ تومان، درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۴۶ تومان ارزش گذاری و  به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می شود.
قیمت فروش یورو نیز ۱۳۱۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به آخرین روز گذشته ۵۰ تومان کاهش داشته است. یورو  نیز از مردم ۱۳ هزار تومان خریداری می شود.
اکنون ۵ صرافی دولتی در خیابان فردوسی و با داشتن کارت ملی ،کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط دلار و یورو عرضه می‌کنند.
در بانک ها هم قیمت خرید دلار امروز با کاهش بیش از ۵۰ تومانی نسبت به روز قبل در شعب ارزی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۲۴۷ تومان تعیین شد.
امروز بانک های عامل  دلار را ۱۱ هزار و ۲۴۷ تومان و ۸ ریال، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۸۰۳ تومان و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار ۳۱۵ تومان برای خرید از مردم ارزش گذاری کرده اند.
گفتنی است قیمت خرید دلار با کاهش ۵۰ تومانی، قیمت یورو با کاهش ۵۶ تومانی و قیمت پوند با کاهش ۵۹ تومانی در بانک های عامل نسبت به روز گذشته اعلام شده است.
به گفته فعالان بازار کاهش قیمت دلار که از امروز آغاز شده است احتمالا تا پایان هفته ادامه خواهد یافت و دلار را به کانال 0 هزار تومان هم خواهد رساند. آنان معتقدند تا اواسط دی ماه به احتمال زیاد نبرد نیروهای افزایشی و کاهشی ادامه خواهد یافت ولی پس از آن اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد، می‌توان انتظار کاهش قدرت سمت تقاضا را داشت، چرا که بازار هم از تقاضای ژانویه عبور کرده است و هم تقاضا برای ثبت سفارش نیز کم کم کاهش بیشتری پیدا می‌کند. بر همین اساس شاید بتوان گفت زمستان امسال به ویژه از 15 دیماه تا پایان بهمن برای دلار روزهایی سرد خواهد بود و دماسنج بازار ارز احتمالا قیمت هایی زیر 10 هزار تومان را برای دلار نشان می دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار