کد خبر: ۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:
صدرالدین علی پور در نشست تخصصی محیط شهری و سلامت هوشمند بر لزوم توجه به نوآوری های بخش دانشگاهی و خصوصی و همچنین مشارکت بخش خصوصی که پایه اقتصادی در هوشمندسازی شهر هستند، تاکید کرد.
لزوم توجه به نوآوری های بخش دانشگاهی و خصوصی جهت هوشمندسازی شهربه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، نشست تخصصی محیط شهری و سلامت هوشمند با حضور آرش میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، صدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران، امید پورنیک رئیس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، امیرحسین اسدی رئیس مرکز نوآوری و شتاب دهی سلامت دیجیتال و عضو کارگروه توسعه کسب و کارهای دیجیتال و وحید حسینی دبیر کارگروه ملی آلودگی هوای کشور در سالن رودکی برج میلاد برگزار شد.
بنا بر این گزارش نشست تخصصی محیط شهری و سلامت هوشمند پیرامون محورهای اصلی راهکارهای هوشمند مواجهه با چالش های آلودگی های شهری(هوا، آب و خاک)، مدیریت هوشمند پساب و پساب شهری، خدمات هوشمند سلامت در شهرهای آینده و دسترس پذیری و زندگی هوشمند شهری، برگزار شد.
آرش میلانی با تاکید بر اینکه هوشمند سازی نمی تواند کل مشکلات محیط زیست تهران را حل نماید، گفت: ابتدا شهرداری باید هوشمند سازی را در مجموعه خود توسعه دهد، به این صورت که در تمامی ابعاد محیط زیست شهری باید اطلاعات دقیق و شفافی در دسترس باشد و اینکه آیا شهروندان از حقوق خود و مقررات باخبر هستند؟ در این خصوص شورای پنجم تلاش کرده این اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار دهد که در بخش باغات این امر به انجام داده رسیده است.
در ادامه صدرالدین علیپور با تاکید بر اهمیت برگزاری این گونه همایش ها گفت: رویکرد جهانی خدمات و موضوعات مربوط به شهر، هوشمندسازی و بالا بردن خدمات به لحاظ کمی و کیفی و ارتقاء کیفیت محیط زیست شهری است.
وی با اشاره به اهداف 17گانه توسعه پایدار در شهرها گفت: قسمت عمده این شاخص ها به حوزه محیط زیست و هوشمندسازی شهر ارتباط پیدا می کند.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار افزود: بحث مشارکت به ویژه مشارکت بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است که پایه اقتصادی در هوشمندسازی را ایجاد می نماید. همچنین در فرآیند هوشمندسازی باید به نوآوری های بخش دانشگاهی و بخش خصوصی توجه شود.
وی  ادامه داد: با توجه به اینکه شهرها کانون بیش از 80 درصد مهاجرت  و بروز انواع آلودگی هستند، باید به موضوعات زیرساختی مانند حمل و نقل، تصفیه فاضلاب توجه ویژه ای شود، این در حالی است که رتبه تهران در 140 شهر جایگاه 126 را دارد.
علی پور با معرفی استاندارد بین المللی شهرها و اجتماعات پایدار- شاخص های خدمات شهری و کیفیت زندگی (ISO37120) که شامل 19 محور ایمنی، پسماند، آب و فاضلاب و غیره و همچنین 46 شاخص های اصلی، 54 شاخص پشتیبان و 12 شاخص نمایه است، افزود: قرار بر این است تا این استاندارد به صورت پایلوت در منطقه 4 جهت ارتقائ و تقویت شاخص های شهر هوشمند استقرار یابد.
وی در پایان در خصوص آلودگی نوری در سطح شهر تهران گفت: با همکاری شورای شهر در تلاش هستیم برای سنجش و کاهش آلودگی نوری اقدامات جدی نماییم که سرفصل ویژه و الگویی مشخص برای این مهم دیده شده است.
لازم به ذکر است در این نشست وحید حسینی به موضوع پیگیری مصوبه ممنوعیت موتورهای دیزلی دودزا، امیدپورنیک به لزوم تعامل دولت، جامعه و دانشگاه، سجاد مروجی به اهمیت تحویل خدمات به بخش خصوصی به طور صحیح و زینب نصیری به ترویج سبک زندگی سالم و مسئولیت اجتماعی سازمان ها و در دسترس بودن ابزارهای سلامت به عنوان امری مهم در هوشمندسازی شهر پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: