کد خبر: ۶۹۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
تایید افزایش قیمت کارخانه ای خودرو از سوی وزیر صنعت
وزیر صنعت گفت: خودروسازان خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نبودند را زیر ۵ درصد قیمت بازار عرضه می کنند و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.
آغاز فروش خودرو با قیمت های جدید در بازار
در حالی ۱۳ روز از اظهارنظر وزیر صنعت در کذب بودن قیمت گذاری خودرو ۵ درصد کمتر از بازار می‌گذرد که امروز این مقام مسئول در صحبتهایی جدید این موضوع را تأیید و خبر از اعلام قیمت‌های جدید خودرو طی دو هفته آینده می دهد.
به گزارش تسنیم ، اواخر آبان ماه امسال بود که روزنامه دولت به‌نقل از یک مقام آگاه مدعی شد" در جلسه شنبه 26 آبان ماه معاونین وزیر، خودروسازان، قطعه‌سازان و کارشناسان خودرو قرار شده قیمت خودرو 5 درصد کمتر از حاشیه بازار شود".
متأسفانه همین خبر عاملی شد تا بازار خرید و فروش خودرو در بلاتکلیفی قرار گیرد و کمتر معاملاتی در آن انجام شود. در آن مقطع عمده فروشندگان خودرو مقصر اصلی وضعیت بازار را خودروسازان می‌دانستند چرا که با کاهش عرضه باعث شده‌اند تا فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار شکاف بسیاری پیدا کرده و دست دلالان و واسطه‌گران در بازار باز شود.
البته وزارت صنعت بعد از  انتشار خبر روزنامه دولت با صدور اطلاعیه‌ای افزایش قیمت خودرو  5 درصد زیر قیمت بازار را تکذیب کرد و حتی رحمانی وزیر صنعت در 7 آذرماه در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به انتشار برخی اخبار درباره احتمال قیمت گذاری جدید خودروها پنج درصد زیر قیمت‌های کنونی بازار گفت:" این موضوع صحت ندارد".
در حال حاضر 13 روز از اظهارنظر وزیر صنعت در کذب بودن قیمت گذاری خودرو 5 درصد کمتر از بازار می‌گذرد اما امروز این مقام مسئول در صحبتهایی جدید خبر تعیین قیمت خودرو زیر 5 درصد بازار را می‌دهد و اعلام می‌کند قیمت‌های جدید خودرو دو هفته آینده منتشر خواهد شد.
وزیر صنعت در عین حال این اتفاق را نه به افزایش قیمت خودرو بلکه اقدامی برای کاهش قیمت در بازار آزاد تعبیر کرد و گفت: خودروسازان خودروهایی که مشمول قیمت گذاری شورای رقابت نبودند را زیر ۵ درصد قیمت بازار عرضه می کنند و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.
رضا رحمانی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن، در خصوص نهایی شدن قیمت خودرو، اظهار داشت: برنامه ما این است که قیمت خودرو در سطح بازار را کاهش دهیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این مساله مستلزم افزایش تولید خودرو است. در حال حاضر تولید در دو خودروساز عمده کشور به شدت کاهش یافته است.
وی ادامه داد: برنامه اصلی ما افزایش تیراژ تولید است زیرا قیمت ارتباط مستقیمی با میزان تولید دارد.
رحمانی با بیان اینکه خودروها شامل دو دسته یعنی مشمولین و غیرمشمولین قیمت گذاری شورای رقابت هستند، گفت: در این برنامه خودردسازان خودروهای غیرمشمول را زیر ۵ درصد قیمت بازار عرضه می کنند و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.
وی افزود: اینکه ما تولید و عرضه را افزایش دهیم و خودروسازان نیز خودرو بفروشند، هم موجب می شود رانت و دلالی از بین برود هم عرضه خودو بهتر می شود.
وزیر صنعت با اشاره به عرضه خودروهای مشمول قیمت گذاری شورای رقابت، گفت: نحوه عرضه خودروهای مشمول قیمت گذاری، فرایند دیگری دارد که باید در کارگروه تنظیم بازار بررسی شود. سازمان حمایت در حال کار کارشناسی است که در این راستا یک جلسه نیز برگزار شده است.
رحمانی با بیان اینکه آنالیز قیمت گرفته می شود و افزایش قیمت مواد اولیه خودروسازان مدنظر قرار می گیرد، گفت: هزینه های مالی خودروسازان بالای 20 درصد به سازمان حمایت اعلام شده که قطعا سازمان این موضوع را نمی پذیرد و از محل بهره وری و مباحث مدیریتی هزینه ها را باید کاهش دهند.
وی افزود: البته ما از خودروسازان برنامه جامعی را طلب کردیم از جمله اینکه خودروهایی که پیش فروش شده عینا باید واگذار شود. همچنین باید مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند.
رحمانی گفت: همچنین باید با فروش اموال مازاد و غیرتولیدی نقدینگی را تامین کنند. افزایش تیراژ تولید و داخلی سازی خودروها از دیگر تکالیفی است که بر عهده خودروسازان گذاشته شده است.
در همین راستا خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت: با توجه به صحبت‌های وزیر صنعت از این به بعد بازار خودرو رسماً شاهد افزایش قیمت خودرو خواهد بود اما سوال اینجاست چرا مبنای قیمت گذاری خودرو حاشیه بازار شده است. چرا در نهایت نظر خودروسازان ملاک قیمت گذاری شد و مردم باید بر خرید یک محصول هزینه های بسیار سنگینی را پرداخت کنند.
در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه تا بازار خودروهای زیر 30 میلیون تومان از ١٣ تا 15 میلیون تومان و خودروهای 30 تا ٤٥ میلیون تومان 24 تا38 میلیون تومان و خودروهای ٤٥ تا ٥٥ میلیون تومان ٤٣ تا 61 میلیون تومان رشد پیدا کرده  که با توجه به تصمیم وزیر صنعت مردم باید بر مبنای قیمت‌های نجومی بازار خودرو از شرکت‌های خودروسازی خریداری کنند.




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
آقا خواهشا پیگیری کنید اینا خودرو های تحویل شهریور 97 رو ندادن تا قیمت ها بره بالا بعد بدن. تیر و مرداد و دادن ولی شهریور رو از عمد ندادن الان 4 ماهه از موعد تحویل خوردو های شهریور میگذره و حتی دعوت نامه هم براش نفرستادن با وجود اینکه دو ماه قبلش و یعنی تیر رو مرداد به گفته ی خودشون و کاملا فرستادن
خواهش پیگیری کنید اینا دارن عرضه نمیکنن که قیمت بره بالا خیلی ظلمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار