کد خبر: ۶۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
مدیرعامل گروه دی،ان،ای یونیون:
دکتر ناصر پاشاپور نیکو مدیرعامل گروه دی،ان،ای یونیون گفت: در شرایط اقتصادی که با آن روبرو هستیم برای ما مهم بود که این موقعیت و راه مقابله با آن را همه صنعت و مردم در میان بگذاریم.
ادغام شرکت ها در زمان بحران به منظور هم افزایی و کاهش هزینه هابه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، نشست خبری با حضور آقای دکتر ناصر پاشاپور نیکو دارنده نشان عالی رهبران کارآفرین و مدیرعامل گروه دی،ان،ای یونیون dnaunion و آقای دکتر محمد موسوی مدرس دانشگاه و عضو هیات مدیره گروه و آقای دکتر فرید شکریه مدیرعامل شرکت فورمایند با موضوع بررسی ادغام دو شرکت برگزار شد.
گروه دی،ان،ای یونیون یکی از فعالان بخش خصوصی در حوزه مدیریت ارتباطات، خدمات بازاریابی و تحقیقات بازار کشور است که تصمیم به بررسی موضوع مهم ادغام شرکت ها و استارتاپ ها در زمان بحران به منظور هم افزایی و کاهش هزینه ها گرفته است.
دکتر ناصر پاشاپور نیکو مدیرعامل گروه دی،ان،ای یونیون در این نشست گفت: در شرایط اقتصادی که با آن روبرو هستیم برای ما مهم بود که این موقعیت را با همه صنعت و مردم در میان بگذاریم.
وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط اقتصادی کنونی اخبار ناامید کننده، بسته شدن شرکت ها، تنگ شدن دست صاحبان کسب و کار دائم شنیده می شود ولی واقعیت این است که غول ها از بحران ها سر در می آورند. هر موقع ما وارد یک چنین شرایطی می‌شویم با چهار استراتژیک روبرو هستیم ۱-برخی ناامید می شوند و بعد به بستن و رفتن روی می آورند. ۲- برخی می خواهند یک جوری زنده بمانند و جان سالم به در ببرند. ۳- بعضی ها از این شرایط خوشحال می شوند و از آب گل آلود ماهی می گیرند و به عنوان دلال های تحریم معروف هستند. ولی ما استراتژی 4 را انتخاب می کنیم یعنی برنامه ریزی کردن برای توسعه که در شرایط سخت به کمک کنار هم بودن است، ما دور هم و کنار هم جمع می شویم که بتوانیم یکدیگر را تقویت کنیم و از نقاط قوت هم استفاده کنیم.
پاشاپور نیکو افزود: امروز این موضوع را اعلام می‌کنیم که بعد از چندین ماه مذاکره و بررسی و مطالعه روی تطبیق نیروی انسانی و ارزش افزوده که شرکت ها می توانند برای هم داشته باشند تیم دی،ان،ای یونیون و فورمایند که یک تیم بسیار قوی و شناخته شده در صنعت می باشد با هم ادغام شده اند و آینده مشترک را قرار است با هم بسازند.
وی گفت: ما فکر می کنیم آینده صنعت مارکتینگ خیلی بزرگ تر از آن چیزی است که می شناسیم به خصوص در زمینه دیجیتالی کردن مارکتینگ و سرمایه گذاری روی بیگ دیتا یا هوش مصنوعی مثل واقعیت افزوده و غیره است که چهره صنعت مارکتینگ را متحول خواهد کرد.
ما در ادغام دید عبور از بحران را صرفاً نداریم و رشد سریع کردن و برنامه ریزی برای آینده را نیز داریم البته  در بحرانها منابع کم می‌شود و هدف این است که از منابع بهتر استفاده شود.
پاشاپور در ادامه در مورد بهره مندی از استارتاپها گفت: در مورد استارتاپ ها باید به این موضوع توجه داشت که آینده صنعت مارکتینگ بسیار وابسته به تکنولوژی است مثل آینده همه نوع صنعت. ما به زودی برنامه اضافه شدن یک شرکت تکنولوژی به مجموعه که به احتمال زیاد قبل از عید امسال خواهد بود را داریم. با مفهوم جدید یکی فین تک و یکی ات تک که همان مارکتینگ تکنولوژی می باشد، آن شرکت قرار است تمرکزش روی تکنولوژی باشد و ما سرمایه گذاری در استارتاپ ها رو جدی پیگیری خواهیم کرد البته تا الان نیز این کار را می کردیم ولی امروزه با شتاب بیشتری دنبال این برنامه خواهیم بود. امروز حدود ۷ استارتاپ با ما در حال مذاکره هستند که در بررسی و نهایی شدن کارها هستیم.
باید توجه داشت که اگر تیم های استارتاپی امروزه نتوانند در ایران مشغول به فعالیت شوند متأسفانه دو سال دیگر شاهد آن خواهیم بود که از ایران بروند و به کشورهای دیگر بپیوندند بنابراین هرچه زودتر باید از وجود آنها در کشور استفاده شود.  
وی در پایان گفت آخرین جمله ای که می توان گفت شعار شرکت است «بهترین راه پیش بینی آینده، ساختن آن است» بنابراین بهتر است آینده را بسازیم تا حدس و گمان و پیش‌بینی کنیم.
در ادامه این نشست دکتر فرید شکریه مدیرعامل شرکت فورمایند گفت: امروز اتفاق بسیار زیبایی رغم خورده است ما در مورد هم انرژی افزایی صحبت می کنیم باید بگویم تیم های متفاوت هر کدام با توانایی های مختلف می توانند همدیگر را پوشش دهند و نتیجه نهایی بهتری به صورت جمعی داشته باشند که البته خیلی برتر از نتیجه تک تک می باشد. ما باید بتوانیم یک راهکار برد برد و بلند مدت را طراحی کنیم که در این پروسه به تجربه بسیار جذابی رسیدیم و امروز با اطمینان می دانم که به یک راهکار مستحکم با انرژی زیاد خواهیم رسید.
در ادامه این نشست دکتر موسوی عضو هیات مدیره گروه دی،ان،ای یونیون گفت: در راستای استراتژی برنده بودن، برنامه ریزی و داشتن تیم های موفق در کنارمان بسیار موثر است ما این شانس را پیدا کردیم که با تیم فورمایند آشنا شویم و در مراحل طولانی و طاقت فرسا که مذاکرات مفصلی داشتیم و البته چون همه با نگاه مثبت و آینده نگر بودیم برای هر دو تیم جذاب بوده و این پروسه رویا پردازانه عملیاتی شد و خیلی خوشحالم که در کنار این تیم قرار داریم امیدوارم این بر هم افزایی بتواند نتیجه عالی در سالهای آینده داشته باشد و برای هر دو شرکت مفید واقع شود.
دکتر موسوی در مورد وضعیت کنونی تحریم ادامه داد: فکر می کنم با کم شدن حضور برندهای بزرگ بین المللی در ایران این اتفاق افتاد که فرصت برای شرکت‌های ایرانی به وجود آید، شرکت‌های ایرانی اگر مجال کافی برای توسعه در زمان های گذشته پیدا نکردند الان می توانند از این فرصت استفاده کنند و برندهای جدید خود را مطرح کرده و سهم بازار بیشتری را بگیرند و در نهایت شرکتهای ایرانی می توانند قوی تر شوند و اگر هوشمندانه حرکت کنند فضای صادرات را می‌توانند فراهم کرده و توسعه دهند و فراتر از مرزهای ایران تحرک داشته باشند همچنین علاوه بر تغییرات مقطعی که ایجاد می شود بعد از آرامش تحریم ها موقعیت های کنونی شرکت های ایرانی می تواند حضور دائمی را فراهم کند البته به شرط آنکه حرکت علمی و دقیق صورت پذیرد و بازارهای صادراتی را هدف گرفته و صحیح عمل نمایند.
 
 
در ادامه گزارش تفضیلی این ادغام و معرفی گروه را منتشر می نماییم:

بهترین راه پیشبینی آینده، ساختن آن است
 
آژانس فورمایند به خانواده dnaunion پیوست؛ تاکیدی مجدد بر چشمانداز مثبت دو طرف در صنعت بازاریابی و تبلیغات کشور. به همین مناسبت نشست خبری در روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.  
 
بازار بیثبات و غیرقابلپیشبینی است. دوران پیچیدهای‌ست: وضعیت اقتصادی و شرایط بازار مدام در حال تغییر هستند. اگر چه چالشهای این چنینی در همه بازارها وجود دارد اما در کشور در حال توسعه ایران، با جمعیتی جوان و رشد روزافزون، استفاده از تکنولوژی، این چالش بسیار شدیدتر است.
در این وضعیت که همه ما با مشکلات اقتصادی حال حاضر رو به رو هستیم، خیلیها دچار یاس و ناامیدی میشوند، بسیاری  منفعل میشوند، و خیلیها هم پنهان شدن را به جنگیدن ترجیح میدهند. در این وضعیت، اگرچه موافقیم که دوران بسیار سخت و چالشبرانگیزی ست، اما بر این باوریم که نا امیدی کمکی به حل بحران نمیکند. معتقدیم در شرایط سخت است که افراد قدرت و شخصیت واقعیشان را نشان میدهند، شجاعت نوآوری میآفریند، بازارها تغییر شکل میدهند، حقایق قدیمی فرومیپاشند و بازارهای آینده شکل میگیرند. این بهترین فرصت برای کسانی است که باور دارند، کسانی که در میان مشکلات فرصت ها را میبینند. نقل قولی منتسب به اسکار وایلد وجود دارد که میگوید: "دونفر از یک پنجره به بیرون می‌نگرند، یکی گل و لای را می‌بیند و دیگری ستاره‌ها را"!
 
وضعیت همین است که هست. اعتراض یا گلایه کمکی به حل وضعیت نخواهد کرد. ما باید با درک شرایط فعلی و با برنامهریزی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. این چشمانداز مشترک فورمایند و گروه dnaunion است: باوری مشترک که اکنون زمان مناسبی است که تصمیمات بزرگ گرفته شود، زمان برداشتن قدمهای بزرگ، زمان اعتقاد بر امید و فعالیت، زمان همکاری و قویتر شدن.
 
فورمایند؛ آژانسی بسیار فعال است و  خیلی خوب با بحرانها سازگار شده و چشمانداز توسعهای مشخص را برنامهریزی کرده است. با این حال رسیدن به این برنامه توسعه به تنهایی ممکن نیست. هنگامی که زمانه سختتر است، در کنار هم بودن به نفع همه است: این به معنی دسترسی منابع برای اعضای خانواده، و در نتیجه تمرکز بر نقاط قوت است.  
فورمایند که یک شرکت فعال در حوزه ارتباطات بازاریابی است و تا کنون تخصص خود را برای ساختن تصویر ذهنی بهتر از مشتریان خود در نزد مخاطبان‏شان به کار گرفته است، می‏گوید: برنامه ما، تمرکز بر توسعه سرویس‏ها خود و ارایه خدمات بهتر در این زمینه است.
 
شرکتهای dnaunion با کسب و کارهای متنوع اما متمرکز در صنعت "مدیریت ارتباطات بازاریابی"، "خدمات بازاریابی" و "تحقیقات بازار"  دارای همافزایی بوده و توانایی ایجاد منافع مشترک را دارند. dnaunion توانمندترین افراد صنعت را در کنار هم جمع کرده، و اکنون به چشمانداز تیم فورمایند باور دارد و میتواند به آن حقیقت بخشد. باور به این داریم، ما با هم قویتر، چابکتر، با تاثیری عمیق و سرعت در یادگیری هستیم.
 
فورمایند؛ در جستجوی شریکی بود که بتواند چشمانداز و برنامه توسعه اش را درک کرده و به آن جامه عمل بپوشاند. کمک کند تا برای چالشهای آینده آمادهتر باشد و در تصمیمات بزرگ کسب و کار و تصمیمات مالی تجربه گرانبها داشته باشد. شریکی با علم زیاد در مدیریت کسب و کارهای گوناگون در حوزه ارتباطات که میتواند ما را توانمند میسازد تا روی تخصصمان تمرکز کنیم: ارایه راهکارهای ارتباطی برای مشتریان و ایجاد تاثیری مثبت در تصویر برندشان هم در کوتاه و هم در بلند مدت.
 
dnaunion؛ به چشمانداز فورمایند اعتقاد دارد. به شرکت، تیم و پتانسیلهایشان باور دارد و این تصمیم به بازار نشان میدهد که الان نه زمان بدبینی که زمان فعالیت و جنبوجوش است، و بهتر است بجای تلاش تکبهتک، هم فکران ، در کنار هم جمع شده و ایجاد همافزایی کنند. ما بر شکل دادن بیشتر به بازار، و فعالانه بازی کردن در آن  مصمم هستیم. استحکام جایگاه ما، استحکام جایگاه مشتریانمان در فعالیتهای ارتباطیشان است.  
 
فورمایند؛ همچنان به مشتریان خود با همان اشتیاق قبلی و با تواناییهای گستردهتر، تمرکز و همافزایی بیشتر و با تکیه بر قابلیتهای اصلی خود، همکاری خواهد کرد. فورمایند به عنوان یک شرکت مستقل، با یک سیستم پشتیبانی بسیار قویتر از قبل ادامه کار میدهد.
 
گروه dnaunion ماموریت خود را برای گردهمآوری بهترین کسب و کارهای صنعت ارتباطات کشور ادامه میدهد. همافزاییای که بسیار فراتر از مجموع تواناییهای تکتک اعضای خانواده است. تقویت یک اکوسیستم "خدمات بازاریابی"، "مدیریت ارتباطات بازایابی" و "تحقیقات بازار" جهت بهبود سطح علمی، توانایی و بینش درست به صنعت تبلیغات. ملحق شدن فورمایند به خانواده dnaunion این پیغام شفاف را به بازار میرساند که ما به هیچ وجه به آینده بازار ایران شک نداریم. ما به سرمایهگذاری، ساخت و توسعه کسب و کارهای نوپا باور داریم.
 
این گردهمایی در محل نشست جلسات آغازین برنامه‌ی سه ساله فورمایند صورت گرفت و طرفین برای برگزاری یک دوره جلسات پی در پی جهت مذاکره  پیرامون چشم انداز پیش روی  آژانس  فورمایند و دوره گذار؛ جلسه را ترک کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: