کد خبر: ۶۹۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
گران شدن سکه بهار آزادی در آخرین روز هفته
تجارت آنلاین: در بازار آزاد تهران، امروز قیمت سکه بعد از یک هفته سقوط بالاخره افزایشی شد تا سکه طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۲ آذرماه با رشدی محسوس به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان برسد.
سکه با افزایش قیمت به تعطیلات رفت
تجارت آنلاین: در بازار آزاد تهران، امروز قیمت سکه بعد از یک هفته سقوط بالاخره افزایشی شد تا سکه طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۲ آذرماه با رشدی  محسوس به ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان برسد.
نبض بازار سکه این روزها با تغییرات ثانیه ای در بازار دلارفروشان پیوند خورده است و بالا و پایین شدن نرخ ها در خیابان فردوسی، سکه فروشان سبزه میدان را هم به واکنش وا می دارد.
به گزارش تجارت آنلاین، واکنش تند بازار سکه به تغییرات قیمت دلار دیروز و بعد از سقوط دلار به کانال 9 هزار تومان نگرانی سکه بازها را برانگیخت و سبب شد تا مثل بازار دلار ، دارندگان سکه های خانگی هم برای فروش سکه راهی بازار شوند.
این در حالی بود که از بعد از ظهر با افزایش چند ده تومانی نرخ ارز و بازگشت دلار به کانال 10 هزار تومان، هر سکه طرح جدید در ساعت 16 روز چهارشنبه با رشد 40 هزار تومانی به قیمت 3میلیون و 590 هزار تومان مبادله شد. رشد ۱/  ۱ درصدی بهای سکه بر خلاف روند عادی روزهای گذشته بود زیرا این بار کاهش نرخ ارز به افت قیمت سکه ختم نشد. ارزش سکه از کاهش قیمت جهانی طلا نیز تبعیت نکرد که این امر را باید در نوسانات بازار جست‌وجو‌ کرد. دیروز شاخص ارزی کشور به کانال ۹ هزار تومانی سقوط کرد و همزمان با آن قیمت سکه نیز کاهشی شد اما با رسیدن به سطوح مقاومتی دلار به کانال ۱۰ هزار تومانی بازگشت و در ادامه سکه نیز به مدار صعودی بازگشت.  امروز هم این روند افزایشی ادامه پیدا کرد تا سکه با افزایش 100 هزار تومانی از روند مداوم سقوط آزاد قیمت ها رهایی یابد.

در جریان معاملات امروز پنجشنبه ۲۲ آذرماه، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و ۶۶۰ هزار تومان شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم سه میلیون و ۴۷۰ هزار تومان خرید و فروش شد.
در معاملات امروز تهران، هر قطعه نیم سکه یک میلیون و ۸۵۰ تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۵۰ هزار تومان است.
هر اونس طلا هم در بازارهای جهانی ۱۲۴۴ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.
هر چند رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بازهم وجود دارد، گفت: پیش بینی می شود روند قیمت سکه تا پایان آذرماه بیشتر کاهشی باشد تا افزایشی.
آیت محمد ولی درباره وضعیت بازار طلا و سکه و نوسانات روزانه اظهار داشت: یکی از دلایل عمده این نوسان قیمت دلار و ارز است و سکه با توجه به افزایش و کاهش قیمت دلار بالا و پایین می رود.
رئیس کمیسیون طلا و جواهر در خصوص پیش بینی ادامه روند نزولی قیمت ها در روزهای آینده گفت: اگر دلار در بازار تثبیت شود و با قیمت واقعی عرضه شود؛ قیمت طلا نیز با قیمت جهانی باید یکی شود و باید انتظار داشته باشیم قیمت طلا هم کاهشی باشد.
محمد ولی با بیان اینکه تا زمانی که دلار ثابت نشود قیمت سکه نیز ثابت نخواهد شد، افزود: خریدوفروش در بازار مصنوعات طلا نسبت به  20 روز قبل بهتر شده است و امیدواریم روز به روز بهتر شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار