کد خبر: ۶۹۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
کاهش نرخ ارز در بازار ادامه می یابد؟
خیابان فردوسی امروز شاهد تحولات مثبتی در جهت واقعی شدن نرخ ارز است، فعالان اقتصادی زیادی با شروع این هفته روند کاهشی را پیش‌بینی کرده و معتقدند که دلار این هفته با کاهش نرخ کمتر از ۱۰ هزار تومان باقی می‌ماند.
بازگشت دلار به ایستگاه ۹ هزار تومانی
با فروکش کردن نوسانات روز گذشته، امروز دلار در صرافی‌ها با کاهش قیمت، وارد کانال ۹ هزار تومان شد.
خیابان فردوسی امروز شاهد تحولات مثبتی در جهت واقعی شدن نرخ ارز است، فعالان اقتصادی زیادی با شروع این هفته روند کاهشی را پیش‌بینی کرده  و معتقدند که دلار این هفته با کاهش نرخ کمتر از ۱۰ هزار تومان باقی می‌ماند.
امروز صبح صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش 190تومانی نسبت به صبح دیروز 9 هزار و 995 تومان اعلام کردند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با کاهش 180تومانی نسبت به صبح دیروز با قیمت 9 هزار و 970 تومان خریداری می‌کردند.
اما از ساعتی قبل قیمت‌ها در صرافی ملی کاهش یافته است؛ ابتدا قیمت دلار از 9995 تومان صبح به 9980 تومان رسید؛ همزمان در این صرافی دلار با قیمت 9960 تومان از مردم خریداری می‌شد.
ولی هم‌اکنون دلار در این صرافی با قیمت 9950 تومان فروخته و با قیمت 9930 تومان از مردم خریداری می‌شود.
همچنین صبح امروز قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی با کاهش 150تومانی نسبت به صبح دیروز 11 هزار و 900 تومان رسید؛ قیمت خرید یورو نیز با 100 تومان کاهش نسبت به صبح دیروز در صرافی‌های دولتی 11 هزار و 850 تومان اعلام شد.
قیمت یورو نیز نسبت به صبح امروز با کاهش همراه شده است؛ ابتدا قیمت یورو با کاهش قیمت نسبت به صبح با قیمت 11 هزار و 880 تومان فروخته و با قیمت 11 هزار و 840 تومان خریداری می‌شد.
ولی هم‌اکنون یورو در این صرافی‌ها با قیمت 11 هزار و 850 تومان فروخته و با قیمت 11 هزار و 810 تومان خریداری می‌شود.
یکی از صرافی‌های مجاز در خیابان فردوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران معتقد است روند کاهش نرخ ارز‌های رایج ادامه دارد و دلیلی که در اواسط هفته منجر به صعود قیمت می‌شود، هراس فروش ارز خانگی توسط افرادی است که دلار را در خانه نگهداری می‌کردند.
 وی افزود: این افزاد با عرضه بیش از حد دلار در بازار باعث ایجاد تشویش، نوسانات افزایشی و به اصطلاح ِ رایج، منجر به ایجاد حباب در قیمت‌ها می‌شوند، خوشبختانه با بازگشت به روند گذشته یعنی داد و ستد ارز‌ها بین صراف و مسافران، دانشجویان و صادرکنندگان، امیدواریم دلال‌ها برای سرمایه گذاری و کار به حرفه دیگر روی بیاورند.
این صراف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دلال‌های حاضر در بازار، تحت حمایت صرافی ها هستند؟ تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و بار‌ها از مراجع قضایی و انتظامی خواستار برخورد با آنها بودیم.
سیدکاظم دوست حسینی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در سیاست گذاری ارزی فعلی شاهد تعقل بیشتر و کاربست رویکرد علمی هستیم، گفت: تهدیدهای دشمنان و مسائل سیاسی از جمله عواملی بود که موجب افزایش قیمت ارز طی ماه‌های اخیر شد، اما خوشبختانه با سیاست‌های فعلی بانک مرکزی این امر روند کاهشی را طی می‌کند.
وی  افزود: باید تلاش کرد با بهره‌گیری از اتاق‌های فکر در هنگام وقوع بحران اقتصادی، از بروز مخاطرات برای مصالح نظام و نیز اعتماد عمومی جلوگیری کرد.
این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: کانال نقل و انتقالات مالی با اروپا خبر مثبتی برای بازار بود که با اجرایی شدن آن و در صورتی که دچار شوک سیاسی ـ اقتصادی جدیدی نشویم، به تداوم روند کاهشی نرخ ارز امید داشت.
 این استاد دانشگاه  با اشاره به استفاده از فرایند هجینگ در سیستم بانکی گفت: اجرایی شدن مکانیزم هجینگ ریال مانند انتشار اوراق مشارکت ارزی و سپرده گیری ارزی از کاهش ارزش ریال جلوگیری می‌کند و از طرفی با اثرگذاری روانی به کاهش قمیت ارز نیز کمک می کند.
بنابر این گزارش عرضه ارز توسط بانک مرکزی طی ماه‌های اخیر به تعدیل و مدیریت انتظارات بازار کمک کرد و از نظر روانی موجب شد مردم برای جلوگیری از تنزل ارزش دارایی های خود به فروش ارزهای خانگی مبادرت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار