کد خبر: ۶۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
پژوهشگران برتر نظام بانکی در هشتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، معرفی شدند.
پژوهشگر بانک دی ، برگزیده هشتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوریبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ در هشتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری که با حضور اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی، علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی و مدیران عامل بانک ها، کارشناسان و صاحب نظران سیستم بانکی در بانک مرکزی برگزار شد، علی سلیمانی بشلی از بانک دی به عنوان پژوهشگر برتر نظام بانکی معرفی شد.
بر اساس این گزارش؛ اکبر کمیجانی در هشتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در بانک مرکزی گفت: امروزه ثبات مدیریت در نظام بانکی بستر مناسبی را برای به ثمر رساندن نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه های مختلف از جمله حوزه پولی و بانکی فراهم می کند.
وی بر ترکیب کارکرد پژوهش و خلاقیت در حوزه پولی و بانکی تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی نظام بانکی کشور با برخی مقررات محدود کننده و رویه‌های سنتی و کم‌اثر رو به رو است که بازبینی این رویه‌ها با هدف ارتقای سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی می‌تواند موضوع پژوهش های کاربردی بانک‌ها باشد.
قائم مقام بانک مرکزی خاطر نشان کرد: پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان اهرم پژوهشی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهایی است که تلاش می‌کند با تکیه بر ظرفیت‌های نیروهای انسانی مستعد و خلاق خود در حوزه پول و بانک نقش آفرینی کند.
علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی نیز در این مراسم با اشاره به فراهم کردن ساختارهای انگیزشی مناسب و ترغیب پژوهشگران در جامعه گفت: فراهم کردن بستری مناسب در راستای توسعه یافتن پژوهش های نظام بانکی از اولویت های پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی می باشد.
دیوان دری با بیان این که سرمایه گذاری در حوزه پژوهش به ثروت ملی کمک می‌کند، گفت: هفته پژوهش فرصتی است برای تجلیل از فرهیختگانی که فعالیت علمی و فکری می‌کنند و با توجه به جایگاه والای دانش و پژوهش و تاکیدات مقام معظم رهبری برای توجه به این حوزه و حوزه‌های دانش بنیان، این  مهم باید بیش از همیشه در دستور کار بانک ها قرار بگیرد.
گفتنی است در این مراسم از 4 نفر پژوهشگر منتخب بانک مرکزی، 3 نفر پژوهشگر منتخب نظام بانکی، ۱۱ نفر پژوهشگر منتخب بانک ها و یک عنوان کتاب و مقاله در حوزه ی پول و بانک تقدیر شد.
هیئت داوران همایش بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری همه ساله، پس از بررسی آثار تالیفی و مستندات پژوهشگران، افراد و آثار برگزیده در ۶ بخش، مقاله، کتاب، پژوهشگران منتخب بانک مرکزی، پژوهشگران منتخب پژوهشکده پولی و بانکی و پژوهشگران منتخب بانک ها را معرفی می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: