کد خبر: ۶۹۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
رییس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تصمیمات کاربردی که در نظام بانکی و اقتصادی کشور گرفته می‌شود پشتوانه علمی داشته باشد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی: اتخاذ تصمیمات مهم در نظام بانکی و اقتصادی با پشتوانه علمیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از ایبنا، علی دیواندری در حاشیه هشتمین جشنواره معرفی پژوهشگران برتر در حوزه پول و بانک اظهار داشت: کتاب برتر، مقاله برتر و  پژوهشگران برتر از بانک مرکزی، نظام بانکی و بانک‌های کشور در این مراسم معرفی شدند.
وی افزود: هر چقدر به علم و دانش توجه کنیم و تصمیمات اجرایی خود را مبتنی بر دانش بگیریم ضریب خطا کاهش پیدا می‌کند و امکان تولید رفاه اجتماعی و ثروت ملی افزایش پیدا می‌یابد.
دیواندری تصریح کرد: پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی فکری و پژوهشی نظام بانکی کشور سفارش‌هایی که برای کار پژوهشی داده می‌شود را انجام می‌دهد و نتایج این گزارش‌ها را در قالب مقاله‌های سیاستی و گزارش‌های تحلیلی به بانک مرکزی و نظام بانکی ارائه می‌دهد.
رییس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تصمیمات کاربردی که در نظام بانکی و اقتصادی کشور گرفته می‌شود پشتوانه علمی داشته باشد و به هر میزان نگاه علمی و تحقیقاتی بیشتری انجام شده باشد در عمل نتایج بهتری خواهد داشت.
وی افزود: خوشبختانه در بانک مرکزی به ویژه در دوره جدید توجه به این مهم دیده می‌شود به طوری که از مشاوران اقتصادی، دانشمندان اقتصادی و توان علمی پژوهشی به ویژه پژوهشکده پولی و بانکی در جهت تصمیمات متخذه استفاده می‌شود.
دیواندری در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نقدینگی و تورم بیان داشت؛ به طور کلی شتاب رشد نقدینگی کاهش یافته و روند رشد تورم نیز متوقف شده که جزییات و اطلاعات آن را معاونت اقتصادی بانک مرکزی اعلام می‌کند.
وی در مورد بازار مشتقه ارزی نیز گفت: با توجه به ثباتی که در بازار مشاهده می‌کنیم باید یکسری اقداماتی که در دوره عدم ثبات امکان پیاده کردن آن وجود نداشت را در دستور کار قرار دهیم که بانک مرکزی در این خصوص برنامه دارد و از طریق معاونت ارزی اطلاعات را اعلام خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: