کد خبر: ۶۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
کاهش دوباره قیمت ها در بازار طلا و سکه
امروز و در ادامه سقوط آزاد قیمت سکه و طلا در بازار هر قطعه سکه بهار آزادی با حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت به 3 میلیون و 400 هزار تومان رسید تا رنگ از رخ سکه بهار آزادی بپرد!
رنگ از رخ طلا و سکه بهار آزادی پرید!
امروز و در ادامه سقوط آزاد قیمت سکه و طلا در بازار هر قطعه سکه بهار آزادی با حدود 100 هزار تومان کاهش قیمت به 3 میلیون و 400 هزار تومان رسید تا رنگ از رخ سکه بهار آزادی بپرد!
امروز سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم به قیمت ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.
همچنین هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۳۰ هزار تومان داد و ستد می شود.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۴۸.۲ دلار معامله شد و در بازار داخلی نیز  هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۰۲ هزار  تومان قیمت گذاری شده که نسبت به دیروز ۵۵۰۰تومان ارزان تر شده است. 
گفتنی است روز گذشته سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳میلیون و ۳۵۰ هزار؛ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۴۸۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز ۶۳۰ هزار تومان معامله شد که نشان دهنده کاهش دوباره قیمت ها در بازار است.
در همین راستا محمد کشتی آرای رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تصریح کرد: علت اصلی این مساله را می توان مربوط به روند کاهشی قیمت ارز و کاهش تقاضا در بازار دانست.  
وی بیان کرد: این روزها در بازار هم تقاضا برای خرید کاهش یافته و هم میل به خرید پایین آمده است. 
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز قیمت ها به سطح قیمت ۴.۵ ماه پیش رسیده است یعنی قیمت های قعلی سکه و طلا برابر با قیمت های مرداد ۹۷ شده است. 
وی عنوان کرد: امروز قیمت ها رکوردی را برجا گذاشته اند که در ماه های اخیر بی سابقه بوده است هر چند قیمت سکه هنوز  دارای 400 هزار تومان حباب است و باید به قیمت واقعی برسیم.
کشتی آرای گفت: با اقدامات بانک مرکزی، نرخ ارز روند کاهشی یافته و یکی دیگر از عوامل این مساله را می توان ورود ارزهای خانگی به چرخه بازار دانست زیرا با ریزش قیمت ها، نگهداری طلا و سکه و ارز صرفه ندارد بنابراین می توان انتظار داشت میل به ورود طلا و سکه و ارزهای خانگی به بازار بیشتر شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار