کد خبر: ۶۹۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
جزئیات حادثه آتش‌سوزی یک مدرسه در زاهدان‌
صبح امروز یک واحد آموزشی در زاهدان‌ دچار آتش سوزی شد و در پی آن چهار کودک این مدرسه با 70 درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شدند ولی متاسفانه 2 نفر از آنها جان باختند.
سوختن 4 دانش آموز در شعله های آتش
صبح امروز یک واحد آموزشی در زاهدان‌ دچار آتش سوزی شد و در پی آن چهار کودک این مدرسه با 70 درصد سوختگی به بیمارستان منتقل شدند ولی متاسفانه 2 نفر از آنها جان باختند.
‌به گزارش ایسنا، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این باره گفت: ‌این واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان بوده که طعمه حریق شد.
راشدی بیان کرد: حال چهار کودک یک واحد آموزشی دچار حریق شده زاهدان به دلیل سوختگی 70 درصد وخیم گزارش شده است.
وی اظهار کرد: چهار دستگاه آمبولانس این دانشگاه به محل حادثه اعزام شدند که چهار کودکی که دچار سوختگی شدید شده بودند را به بیمارستان امام علی(ع) منتقل کردند.
راشدی گفت: این مرکز آموزشی دارای 59 کودک بود که بلافاصله بعد از حضور تیم های آتش نشانی این کودکان از محل حادثه خارج شدند.

*فوت یکی از دانش آموزان حادثه دیده زاهدانی
‌بعد از ساعتی خبر فوت یکی از دانش آموزان حادثه از سوی علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام شد و وی ضمن ابراز تالم شدید از درگذشت این دانش آموز گفت: در بررسی های اولیه از سانحه کوتاهی بعضی همکاران ما مشخص شد که لازم است مراتب تاسف و عذرخواهی خویش را از خانواده‌های محترم دانش‌آموزان اعلام نماییم.

*علت این حادثه از سوی آتش نشانی آتش گرفتن بخاری نفتی اعلام شده است.
همچنین به دستور بطحایی وزیرآموزش وپرورش‌، مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده این وزارتخانه جهت بررسی حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان‌، عازم استان شد.
اسامی ۴ کودک حادثه پیش دبستانی"اسوه حسنه" زاهدان عبارتند از مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار.
‌به گزارش ایسنا، بعد از مدتی خبر فوت یکی دیگر از دانش آموزان نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام شد.
وی در این زمینه گفت: 2 دانش آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش سوزی شده بود، فوت کردند.
‌نخعی افزود: 2 دانش آموزی که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه ابتدایی دچار آتش سوزی شده بودند به نام‌های صبا عربی و مریم نوکندی فوت کردند.
*تمام‌ امکانات درمانی ‌جهت رسیدگی به کودکان ‌آتش سوزی‌ زاهدان وجود دارد
‌در پی انتشار مطلبی با عنوان اعزام تیم مجهز درمانی به زاهدان جهت درمان کودکان سانحه آتش سوزی، دکتر قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی امکانات درمانی مورد نیاز جهت رسیدگی به این کودکان در زاهدان وجود دارد.
‌به گزارش ایسنا- ‌میری علی آباد تاکید کرد: مدیر امور اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت جهت بررسی روند رسیدگی به این کودکان و ابراز همدردی با خانواده های آنان‌ در زاهدان حضور می یابد.
وی همچنین تصریح کرد: تنها مرجع رسمی برای اعلام وضعیت رسیدگی به این کودکان و نیز اوضاع جسمی آنان‌، سایت و کانال اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.
*دستور بازداشت مدیر و مربی آموزشی مدرسه زاهدان صادر شد
درپی آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اعلام کرد که قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.
‌به گزارش ایسنا، حجت الاسلام موحدی راد، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آن‌ها صادر شد.
هم‌چنین روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ زاهدان در پی حادثه در پیش دبستانی و دبستان دخترانه اسوه حسنه و به منظور ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و مصدوم از سمت خود استعفا کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان پیش از این اعلام کرده بود که دو دانش آموز از چهار دانش آموزی که در این آتش‌سوزی دچار مصدومیت شده بودند، فوت کردند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
0
0
خدا صبر بده به خانوادهشون، واقعا تو این کشور با این همه ثروت تا کی باید رنج بکشیم و رنج ببینم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار