کد خبر: ۶۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
وزیر اقتصاد خبر داد
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه، فروش اموال مازاد بانک‌ها در حال انجام است، گفت: در بورس کالا شرکت‌های وابسته به بانک‌ها از طریق فراخوان‌های دیگر، به مزایده گذاشته می‌شوند و با شبکه ای گسترده این کار را انجام خواهیم داد.
مزایده شرکت‌های وابسته به بانک‌ها از طریق بورس
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه، فروش اموال مازاد بانک‌ها در حال انجام است، گفت: در بورس کالا شرکت‌های وابسته به بانک‌ها از طریق فراخوان‌های دیگر، به مزایده گذاشته می‌شوند و با شبکه ای گسترده این کار را انجام خواهیم داد.
فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شورای گفت و گو در جمع خبرنگاران درباره فروش اموال مازاد بانک‌ها، گفت: خوشبختانه این کار خیلی منظم در حال انجام است؛ زیرا برنامه‌هایی که بانک‌ها داده بودند، همکاران ما در وزارت اقتصاد بررسی کرده بودند.
وی افزود: البته این برنامه‌ها تامین کننده همه خواسته‌های ما نیست و برای همین امر تجدید نظر  برای آنها فرستادیم که قرار است تا آخر هفته کامل شود.
وزیر اقتصاد درباره اینکه آیا می‌توان رقمی از فروش اموال مازاد بانک‌ها ارائه کرد اظهار داشت: رقم این موضوع تنوع دارد و نوع آن نیز متفاوت است.
دژپسند اظهار داشت: در بورس کالا شرکت‌های وابسته به بانک‌ها از طریق فراخوان‌های دیگر، به مزایده گذاشته می‌شوند و با شبکه ای گسترده این کار را انجام خواهیم داد.
وی تصریح کرد: البته از نوع  بعضی اعتراض‌هایی که برخی مخالفان انجام می‌دهند کاملا ملموس است که مخالف هستند ولی ما تا تحقق هدف نباید کوتاه بیاییم.
وزیر اقتصاد درباره اصلاح نظام بانکی نیز اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی یک مجموعه کامل باید باشد؛ ما چون در برخی زمینه‌ها ضرورت داشت، با فوریت بخشی از اصلاحات نظام بانکی را در مراحل تصویب قرار دادیم.
دژپسند افزود: بعد از تصویب اصلاحات مورد نظر در نظام بانکی درباره آن اطلاع رسانی می‌شود.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه بازگشت ال سی و یوزانس و تعهدات ارزی با توجه به افزایش نرخ ارز ، گفت: این بحث در کمیسیون اقتصاد دولت مطرح شد؛ به واسطه اینکه ابهامات و سوالاتی وجود داشت و آن سوالات پاسخ داده نشده بود؛ به همین سبب به کارگروهی ارجاع داده شد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: قرار است تا هفته آینده نتیجه این کارگروه مشخص شود تا ما در این رابطه تصمیم گیری کنیم.
دژپسند با بیان اینکه، این موضوع بحث جدید و خاص هم اکنون نیست، تصریح کرد: در چهار دهه اخیر سه بار این بحث را داشتیم؛ جهش‌های نرخ ارز این مساله را به وجود می‌آورد؛ باید به سمت ساز و کارهایی برویم که فعالان اقتصادی با پیش بینی‌های آینده ساز و کاری تعریف کنند، که ناتوان از بازپرداخت نباشند.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این بحثی نیست که هم اکنون بخواهم به عنوان مواضع دولت نظر دهم؛ ان‌شاءالله کمیسیون اقتصاد دولت آن را بررسی می‌کند و به جمع بندی نهایی می‌رسد؛ بعد از آن به دولت می رود و تصویب می‌شود و کاملا تصمیم و موضع و نظر دولت مشخصا ابلاغ می‌شود.
وی اعلام کرد که این کارگروه در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصاد دولت مطرح می‌شود.
وزیر اقتصاد در مورد رقابت پذیر کردن محصولات پتروشیمی و فولاد، گفت: دومین جلسه است که در شورای گفت و گو کلیات این موضوع مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه، برخی نکات نیازمند تحقیق بیشتر بود، اظهار داشت:به همین سبب این مساله به کارگروهی ارجاع شد که مطالعات را به روز کنند و روی پیشنهادات هم کار کنند.
دژپسند ادامه داد: در فاصله زمانی جلسه گذشته تاکنون، کارگروه دو جلسه تشکیل داد و متون پیشنهادی نیز اصلاح شد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه، بدلیل گستردگی کار مشخص بود که نمی‌توان در یک جلسه کار را جمع کرد، افزود: بخشی از این موضوع امروز تصویب و بخشی نیز به جلسه بعد موکول شد.
رییس شورای گفت و گو ادامه داد: با توجه به مزیت های اقتصادی، باید به این نوع صنایع توجه بیشتری داشته باشیم؛ این به معنای آن نیست که از دیگر بخش‌ها غافل شویم؛ ایران کشوری با ظرفیت‌های بالا به ویژه در حوزه های معدن، نفت و انرژی است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی برخوردار هستیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم به مزیت رقابتی بالا با فناوری بالا دست یابیم و جایگاه خود را در منطقه و جهان پیدا کنیم.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: جلسه بعد این موارد تمام  می شود؛ دولت هم مطالعاتی انجام داده و پیشنهاداتی داده است که برای مراحل بعدی با هم ممزوج می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: