کد خبر: ۶۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق سوخت به میزان ۲۸۷ میلیون لیتر و دستگیری 12 متهم خبر داد.
کشف بزرگترین محموله قاچاق سوخت در کشور
فرماندهی انتظامی استان هرمزگان از کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق سوخت به میزان ۲۸۷ میلیون لیتر و دستگیری 12 متهم خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، ‌سردار عزیزاله ملکی صبح امروز در نشستی خبری در تشریح این خبر افزود: در اواخر سال گذشته خبری تحت عنوان قاچاق گسترده فرآورده‌های نفتی پالایشگاهی به پلیس آگاهی این فرماندهی واصل که نظر به اهمیت موضوع مراتب به‌صورت ویژه و کاملأ محرمانه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به تحقیقات میدانی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد افرادی به‌صورت سازمان‌یافته با بارنامه‌های جعلی اقدام به خرید گسترده محصولات نفتی استان هرمزگان و استان هم‌جوار کرده است، اضافه کرد: پس از دپو مواد نفتی خریداری‌شده در انبار، بنام شرکت ثبت‌شده که وجود فیزیکی ندارد، سوخت یارانه‌ای را تحت عنوان فرآورده‌های دیگری به داخل اسکله شهید رجایی انتقال و در داخل مخازن اجاره‌ای نگهداری و با کشتی از کشور خارج می‌کند.

سردار ملکی ادامه داد: مأمورین آگاهی بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی تعداد 7 نفر از افراد مرتبط را در اردیبهشت‌ماه دستگیر کردند که در اعترافات و بارزسی شرکت، بارنامه‌های جعلی کشف، کشتی بارگیری شده توقیف و نمونه‌های موجود به آزمایشگاه ارسال شد.

فرماندهی انتظامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از اخذ جوابیه مشخص شد نمونه‌های موجود با بارنامه‌ها مغایرت داشته که مقدار 17 میلیون لیتر سوخت در مرحله اول احراز و بخشی از آن ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه متعاقباً با بررسی تخصصی از اسناد و مدارک، گستردگی قاچاق از سال 94 محرز شد، تصریح کرد: این شرکت علی‌رغم اینکه صرفاً می‌بایست محصولات مندرج در پروانه بهره‌برداری خود را صادر می‌کرد، مشخص شد فراورده‌های نفتی مورداستفاده کشور به‌صورت غیرمجاز خریداری و با استفاده از فاکتورهای صوری، استفاده مکرر از یک فاکتور و سایر شیوه‌های جعل، با تبانی و پرداخت رشوه، 287 میلیون لیتر مواد نفتی یارانه‌ای را به‌صورت قاچاق از کشور خارج و ضربه مهلک اقتصادی را به کشور وارد کرده است.

سردار ملکی در پایان گفت: در 26 آذر سال جاری با دستگیری متهمین اصلی شامل مالک و اعضای هیئت‌مدیره شرکت در تهران، مجموعأ 12 نفر در این خصوص دستگیرشده‌اند که پرونده مذکور شامل 28 جلد در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار