کد خبر: ۶۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
پیش‌بینی ها از ورود به کانال 2 میلیون تومانی خبر می‌دهد؛
تجارت آنلاین: سکه بهار ازادي اولين روز زمستان را در حالي به پايان رساند که نه شب يلدا و نه افزايش قيمت جهاني طلا نتوانست سکه و طلا را از پرتگاه سقوط برهاند.
سکته زمستانی سکه
تجارت آنلاین: سکه بهار ازادي اولين روز زمستان را در حالي به پايان رساند که نه شب يلدا و نه افزايش قيمت جهاني طلا نتوانست سکه و طلا را از پرتگاه سقوط برهاند.
روز گذشته در بازار آزاد، سکه تمام بهار آزادي طرح جديد ۳ ميليون و ۴۱۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادي طرح قديم ۳ ميليون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه نيم سکه بهار آزادي هم يک ميليون و ۷۴۰ هزار تومان، ربع سکه يک ميليون و ۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمي‌۶۲۰ هزار تومان به فروش رسيد و هر گرم طلاي ۱۸ عيار ۳۰۴ هزار تومان معامله شد.
روند سقوط قيمت سکه در چند روز گذشته سبب شده تا سکه افتي بيش از 500 هزار تومان را تجربه کند.
فعالان بازار کاهش چشمگير قيمت سکه در روزهاي اخير را ناشي از افت قيمت دلار مي‌دانند و معتقدند اين روزها نبض بازار طلا و سکه به قيمت دلار وابسته است. اين اتفاق سبب شده تا هفته‌هاي اخير هفته‌هايي سياه براي سکه و طلا باشد و روز به روز قيمت‌ها در بازار کاهش يابد.
در همين رابطه رئيس کميسيون تخصصي طلا و جواهر امروز گفت: طي هفته گذشته سکه ۵ درصد و طلا ۳ درصد کاهش قيمت داشته است.
محمدکشتي آراي از روند کاهشي طلا و سکه از هفته گذشته تا به امروز خبر داد و با اشاره به اينکه طي هفته گذشته سکه ۵ درصد و طلا ۳ درصد کاهش قيمت داشته است اظهار کرد: به نظر مي‌رسد کاهش نرخ ارز، ميل به خريد را کاهش داده است، به همين دليل بازار درحالت طبيعي بسر مي‌برد و سطح دادوستد‌ها کاهش پيدا کرده است.
رئيس کميسيون تخصصي طلا و جواهر، با اشاره به اينکه قيمت انس جهاني افزايش داشته است گفت: اين امر نتوانسته بر بازار داخلي تاثيرگذار باشد.
به گفته کشتي آراي، به طور قطع نمي‌توان وضعيت طلا و سکه را پيش بيني کرد اما احتمال کاهش بيش از پيش قيمت‌ها دور از ذهن نيست.
اين روند نگراني سکه بازان را هم به دنبال داشته است. آنان که چند ماه قبل در صدد بودند ورود سکه به کانال 5 ميليون تومان را جشن بگيرند حالا نگران از سقوط سکه بهار آزادي به کانال 2 ميليون تومان با نگراني قيمت‌ها را رصد مي‌کنند.
در اين ميان انتشار خبر برخورد با دلالان در سبزه ميدان و خيابان فردوسي هم به سقوط قيمت‌ها در بازار و ترکيدن حباب 300 هزار توماني سکه دامن زده است. امروز هم بعد از اعدام سلطان سکه با انتشار خبر اعدام سلطان قير بازار دوباره کاهشي شد و پيش بيني‌ها از ادامه اين روند کاهشي تا رسيدن به ثبات قيمت‌ها حکايت دارد.
آن گونه که رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران مي‌گويد: اميدواريم در ادامه نيز ارزاني را در اين بازار شاهد باشيم.
ابراهيم محمدولي تاکيد مي‌کند: اگرچه برخي به دنبال آشفته شدن بازار سکه و طلا به نفع خود هستند اما اقدامات مسوولان اقتصادي دولت و بانک مرکزي نشان مي‌دهد که هدف آن‌ها اين است که تا پايان سال ثبات و ارزاني طلا و سکه در کنار بازار ارز را ادامه دهند و به‌گونه‌اي مديريت کنند تا برخي نتوانند در سه ماه پاياني امسال بازار را به زيان مردم و به نفع خود با نوسان و چالش همراه کنند.
بر اين اساس به نظر مي‌رسد زمستان امسال براي سکه و طلا زمستاني آرام و بدون جهش خواهد بود و نمودار قيمت سکه و طلا مثل نمودار دماي هوا روندي کاهشي و سرد را تجربه مي‌کند و بايد منتظرترکيدن حباب قيمت‌ها در بازار زرگرها باشيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار