کد خبر: ۶۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
از درآکولا و ارزوهای بزرگ تا غرور و تعصب؛
از آن‌جا که رمان از موضوعات عمومی پرطرفدار است که افراد مختلف با هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند، در این مطلب قصد داریم به فهرست رمان‌های پرفروش سری زده و شما را با ۱۰ رمان از برترین رمان‌های کل تاریخ آشنا کنیم.
معرفی ۱۰ رمان مشهور و پرفروش دنیا
مطالعه و کتاب خواندن از وجوه تمایز میان انسان و سایر موجودات جهان است. روح انسان هم مانند جسم به مراقبت نیاز دارد و کتاب وسیله‌ای است که روح را پرورش داده و نیازهای آن را برطرف می‌کند. هر انسانی با توجه به علایق و شرایطی که در آن قرار دارد به دسته خاصی از کتاب‌ها جذب می‌شود.
بعضی افراد به خواندن اشعار شاملو و سهراب سپهری و غیره علاقه دارند، برخی دیگر مطالعه داستان‌های خیالی و رمان را دوست دارند و عده‌ای ترجیح می‌دهند با نوشته‌های تاریخی به دل اعصار گذشته سفر کنند و هستند کسانی که تنها با گرفتن فال حافظ آنلاین و اندیشیدن در غزلیات دیوان حافظ ده‌ها کتاب و داستان را یک جا مطالعه می‌کنند.
به هر حال اگر خواننده، خواننده باشد و با ذهنی بی‌تعصب و پوینده به مطالعه کتاب بنشیند بی‌شک در دل هر کتاب با هر موضوع و در هر دسته‌ای، گنجینه‌ای عظیم پیدا می‌کند که به انتظار یابنده‌اش نشسته است.
از آن‌جا که رمان از موضوعات عمومی پرطرفدار است که افراد مختلف با هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند، در این مطلب قصد داریم به فهرست رمان‌های پرفروش سری زده و شما را با ۱۰ رمان از برترین رمان‌های کل تاریخ آشنا کنیم.

-۱۰ غرور و تعصب  (Pride and Prejudice)
این کتاب با یک مقدمه جذاب شروع می‌شود:
” بی‌گمان هر مرد مجرد و ثروتمند به همسری خوب نیاز دارد”
این جمله یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین خطوط اول داستان در میان رمان‌های مختلف می‌باشد که موضوع کتاب را به خوبی بیان کرده است.
کتاب غرور و تعصب از شاهکارهای ادبیات جهان محسوب می‌شود، خوانندگان به این رمان علاقه بسیار دارند زیرا "جین آستن” جوهره شخصیت و زیبایی انسان را در رمانش به تصویر کشیده است و با توصیف جالبی از فراز و نشیب‌های زندگی و اختلاف طبقاتی در جامعه به ما یاد می‌دهد که چگونه در برابر ناعدالتی‌هایی که زندگی به نمایش می‌گذارد، لبخند بزنیم.

۹- زنان کوچک  (Little Women)
زنان کوچک رمانی جذاب اثر "لوییزا می الکات” است که زندگی یک خانواده آرام در آمریکای قرن نوزدهم را به زیبایی به تصویر کشیده است.
آنچه جذابیت این کتاب را دو چندان می‌کند توصیف عمیق و تنوع شخصیت‌ها است که باعث شده هر خواننده‌ای بتواند با یکی از شخصیت‌های کتاب ارتباط برقرار کند.
داستان رمان در دوران جنگ داخلی رخ می‌دهد و درباره زندگی سه خواهر از دوران کودکی تا زنانگی آن‌ها می‌باشد که به مرور با واقعیات سخت زندگی از جمله فقر، از دست دادن و بیماری دست و پنجه نرم کرده و شیوه زندگی کردن را می‌آموزند.

۸- جنگ و صلح  (War and Peace)
این کتاب یک رمان کلاسیک است که توسط بسیاری از کارشناسان و نویسندگان به عنوان بزرگ‌ترین کتاب همه دوران معرفی شده است.
کتابی فوق‌العاده اثر "لئو تولستوی” که با موضوع شرح زندگی اشراف زادگان روس در دوران جنگ روسیه و فرانسه به رشته تحریر درآمده است. تولستوی در کتاب جنگ و صلح داستان مقاومت روس‌ها در برابر ارتش ناپلئون (در قرن نوزدهم) را به شیوه‌ای بی‌بدیل توصیف کرده است.
این رمان شاهکاری در توصیف نزاع فرهنگ بشری است و بر این نکته تاکید دارد که چگونه انسان می‌تواند در این جهان شرور و بی‌رحم سرشت والای خود را حفظ کند.

۷- ونتی فیر (Vanity Fair)
اگرچه چارلز دیکنز بزرگ‌ترین نویسنده ادبی قرن نوزدهم محسوب می‌شود اما نویسندگان دیگری نیز در این دوران زندگی می‌کردند که در رقابت با دیکنز موفق به خلق شاهکارهای ادبی شدند و ویلیام تاکری از جمله این نویسندگان است.
تاکری در کتاب ونتی فیر که در ایران به نام "بازار خودفروشی” به چاپ رسیده به شرح اختلاف طبقاتی اشراف و افراد بی‌بضاعت جامعه پرداخته است.
این کتاب با بیانی طعنه آمیز به قشر مرفه نشین بریتانیا، به شرح زندگی شخصیتی به نام "بکی شارپ” می‌پردازد که با استفاده از ظاهر جذاب و دلفریبش، قلب مردان ثروتمند را شکار می‌کند.
هرچه چارلز دیکنز نویسنده شاهکارهای ادبی رئوفانه بوده و به توصیف قلب‌های بزرگ پرداخته، تاکری اما در رمانش سرد و بی‌رحمانه عمل کرده است.

-۶ میزری (Misery)
این کتاب از بهترین آثار نویسنده انگلیسی استفان کینگ محسوب می‌شود. کتاب‌های این نویسنده معمولا حول و حوش اتفاقات ماورا طبیعی می‌چرخد اما این رمان یک استثنای قابل توجه است که در آن اثری از ارواح شرور به چشم نمی‌خورد.
داستان از نقطه‌ای شروع می‌شود که یک نویسنده موفق که عمده شهرتش به خاطر کتاب "میزری” می‌باشد، در حین رانندگی در یک جاده خطرناک کوهستانی کنترل اتومبیل خود را از دست داده و دچار سانحه می‌شود.
یک زن محلی او را از مرگ نجات می‌دهد و او متوجه می‌شود که در کمال خوشوقتی این زن پرستار و از طرفداران کتاب‌های او است، در ادامه داستان، اتفاقات هراسناکی رخ می‌دهد که خواننده را میخکوب خواهد کرد.

۵- بیگانگان  (The Outsiders)
نویسنده این رمان اس.ای هینتون است که در زمان نگارش این کتاب تنها ۱۶ سال داشته است. این دختر نوجوان که از خواندن کتاب‌های عاشقانه لطیف خسته شده به دنبال خواندن داستانی درباره واقعیت زندگی نوجوانان بود و از آن جا که جستجویش به نتیجه نرسید تصمیم گرفت خودش دست به قلم شود.
این رمان که تاکنون چندین جایزه کسب کرده درباره زندگی سخت دو پسر یتیم در خیابان‌های شهر اوکلاهما است که در میان خشونت و فشار و فقر تلاش می کنند تا زنده بمانند.
این داستان تاثیرگذار به ما یادآوری می‌کند که رشد کردن هرگز آسان نخواهد بود و عشق و دوستی حد و مرزی ندارد.

۴- جنایت و مکافات  (Crime And Punishment)
تنها تعداد معدودی رمان در طول تاریخ وجود دارد که به اندازه رمان جرم و مکافات مورد تحسین و تمجید قرار گرفته‌اند. این کتاب به قلم توانای "فیودور داستایوفسکی”، نویسنده افسانه‌ای روس خلق شده که بارها توسط بزرگان جهان همچون فروید، انیشتین و بسیاری دیگر ستایش شده است.
رمان جرم و مکافات داستان دانشجوی جوانی به نام راسکولنیکف است که خودش را فردی خارق‌العاده می‌داند و با این باور، از قوانین معمول جامعه جدا می‌شود و دست به جرم و جنایت می‌زند.
راسکولنیکف انسانی معمولی را به قتل می‌رساند و پول‌هایش را می‌دزد، او قربانی را با تبر و به طرز فجیعی می‌کشد و بعدها دچار عذاب وجدان و احساس گناه می‌شود و سرانجام آشنا شدن با دختری به نام سونیا زندگی اش را زیرو رو می‌کند.

۳- ناطور دشت (The Catcher in The Rye)
"اگر می‌خواهید درباره من بدانید اولین چیزی که باید بدانید این است که من چطور متولد شدم، دوران کودکی ام چگونه بوده و والدینم چه کسانی بوده اند"
این شروع یک داستان حماسی به نام ناطور دشت به قلم "جروم دیوید سالینجر” است و با به تصویر کشیدن شخصیتی به نام "هولدن کالفید” به توصیف روشن سرخوردگی نوجوانان دهه ۱۹۵۰ میلادی پرداخته است.
داستان درباره پسری نوجوان است که به شرح ماجراهایی که طی دو سه روز فرار از خانه و در شهر نیویورک برایش رخ داده می‌پردازد.

۲- آرزوهای بزرگ  (Great Expectations)
رمان آرزوهای بزرگ به اعتقاد بسیاری از منتقدان، بزرگ‌ترین اثر نویسنده شهیر "چارلز دیکنز” محسوب می‌شود. دیکنز در این کتاب داستان زندگی پسرکی به نام "پیپ” را از سن ۷ تا ۳۵ سالگی توصیف کرده که از تیره بختی خود فرار می‌کند و در عشق دختری به نام "استلا” از طبقه مرفه جامعه اسیر می‌شود.
این رمان از سختی‌های روابط پیپ و استلا سخن می‌گوید و به خواننده خاطر نشان می‌کند که گاهی انتظارات فرد با واقعیات زندگی بسیار متفاوت هستند. همچنین با برجسته کردن برخی شخصیت‌ها مانند فراری به نام "آبل مگویچ” و "خانم هاویشام” نشان می‌دهد برای ترقی اجتماعی نادرست باید بهای گزافی پرداخت.

1- دراکولا (Dracula)
رمان ترسناک "دراکولا” از مشهورترین کتاب‌های کل تاریخ است. این رمان به قلم برام استوکر، نویسنده ایرلندی در سال ۱۸۹۷ خلق شد و در طول سالیان گذشته فیلم‌ها، سریال‌ها، کارتون و بازی‌های ویدیویی متعددی بر پایه داستان آن ساخته شده است.
رمان دراکولا به چیزی فراتر از داستان ساده از نوشیدن خون می‌پردازد و آن توصیف اخلاقیات دوره ویکتوریا است.
کل داستان حول شخصیتی به نام "کنت دراکولا” که زنان جوان بی‌گناه را فریب داده و خون آن‌ها را می‌نوشد و گروهی که به دنبال شکار این موجود شریر هستند، می‌چرخد.
برام استوکر در این کتاب با شرح زندگی کنت دراکولا به عنوان ترسناک‌ترین ضد قهرمان، داستان زندگی اولین خون آشام کل تاریخ را به تصویر می‌کشد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار