کد خبر: ۶۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
رکورد بی‌سابقه ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومانی در مرغ فروشی ها
قیمت مرغ در ادامه روند افزایشی خود امروز وارد کانال 14 هزار تومان شد. مرغ امروز، با افزایشی ۷۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، با ثبت رکوردی بی‌سابقه به کیلویی ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی رسیده است.
مرغ 14 هزار تومانی از سفره مردم پرید!
قیمت مرغ در ادامه روند افزایشی خود امروز وارد کانال 14 هزار تومان شد. مرغ امروز، با افزایشی ۷۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، با ثبت رکوردی بی‌سابقه به کیلویی ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان در مراکز خرده فروشی رسیده است.
با اینکه توزیع مرغ منجمد برای شکستن قیمت ها در بازار یکی دو روزی است که آغاز شده است اما این سیاست نتوانست جلوی گرانی این کالای مصرفی را بگیرد.
تقاضا برای قیمت همواره در بازار وجود دارد اما، مرغ بعد از گرانی گوشت قرمز و حذف آن از سفرها، به اصلی ترین منبع تامین پروتئین بسیاری از خانواده ها تبدیل شد.
اما قیمت این کالا در چند روز گذشته با نوسان زیادی همراه بوده است که همین عامل زنگ خطری برای حذف این ماده پروتینی از سفره  خانوارها را به صدا درآورده است.
بر اساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی ، قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در عمده فروشی درب کشتارگاه، ۱۳۱۰۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی ۱۳۳۰۰  تومان، خرده فروشی ۱۴۳۰۰ تومان، خرده فروشی مرغ شمال ۱۳۶۰۰ تومان و قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن، ۱۲۶۰۰ تومان است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی مهم ترین دلیل افزایش قیمت ها را کاهش تولید و عرضه عنوان کرده  و گفت: مرغدارانی که الان مرغ آنها به سن کشتار رسیده است با قیمت بالاتری مرغ خود را به کشتارگاه ها عرضه می کنند.

*آزاد شدن صادرات مرغ را گران کرد
مهدی یوسف خانی در پاسخ به چرایی کاهش تولید اظهار داشت:بیماری نیوکاسل افزایش قیمت نهاده ها و جوجه یکروزه در بازار موجب کاهش تولید 40 درصدی تولید شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل عدم بارگیری نهاده ها توسط کامیونداران نهاده ها از بنادربارگیری نشده، ادامه داد: همین عامل موجب نگرانی مرغداران از تامین نهاده ها و خوراک مرغ شده که نهایتا با کاهش جوجه ریزی و افت تولید هم مواجه شدیم.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به قیمت مصوب 9800 تومانی مرغ ادامه داد:الان قیمت مرغ گرم را 6500 تومان درب مرغداری اعلام کرده بودند اما الان قیمت مرغ درب مرغداری ها 9800 تومان برای کشتارگاه بارگیری می شود بنابراین این قیمت ها در قیمت نهایی تاثیری نداشته است.
یوسف خانی با بیان اینکه با وضعیت کنونی انتظار کاهش قیمت مرغ را نداریم، تصریح کرد:باید واردات مرغ و توزیع بیشتر شده تا قیمت ها شکسته شوند.ضمن اینکه توزیع مرغ منجمد که یکی دو روز است آغاز شده اما جوابگوی بازار نیست.
وی ادامه داد: همچنین فرهنگ مصرف مرغ منجمد هم درجامعه جا نیوفتاده  و 90 درصد مردم بیشتر مرغ گرم و تازه را ترجیح می دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار