کد خبر: ۶۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
از ادعای سکته راننده تا اعلام اسامی کشته‌ها و مصدومان
رئیس اورژانس تهران از واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد کشته‌های این حادثه به 9 نفر افزایش یافت و تعداد ۲۷ نفر نیز مجروح شدند.
آخرین خبرها از واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد
رئیس اورژانس تهران از واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران خبر داد و گفت: متأسفانه تعداد کشته‌های این حادثه به 9 نفر افزایش یافت و تعداد ۲۷ نفر نیز مجروح شدند.
دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ١٢ امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در بلوار سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک بالگرد اورژانس، ۱۵ دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه اتوبوس، دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.
رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه هفت نفر- دو خانم و پنج آقا - جان باختند و  ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی نیز در این باره گفت: در ساعت ۱۲ و ۲۲ امروز حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در انتهای سیمون بولیوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه که در یک مجتمع آموزشی قرار داشت اعزام کرد.
وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل سقوط اتوبوس که ۳۰ سرنشین داشت، ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنان از داخل کابین خارج شده بودند و هم اکنون عملیات نجات این افراد ادامه دارد.
ملکی با بیان اینکه تعداد زیادی از سرنشینان این اتوبوس مصدوم شده‌اند، گفت: عوامل امدادی در محل حضور داشته و تعداد قطعی مصدومان اعلام خواهد شد.
مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان‌های نیایش، عرفان، حضرت رسول، امام خمینی(ره) و شریعتی انتقال یافتند.
رئیس مرکز اورژانس تهران اظهارکرد: حال برخی از مصدومان این حادثه وخیم بوده و ممکن است تعداد فوتی‌ها افزایش یابد.

*بررسی علت حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز به ایسنا اعلام کرد که علت تصادف مرگبار اتوبوس در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است.
سرهنگ حسن عابدی دراین باره گفت: اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر خارج و با برخورد به دیواره بتنی واژگون شده است.
عابدی با بیان اینکه هفت نفر در دم جان خود را از دست دادند، اظهارکرد: عوامل راهور بعد از اعلام این حادثه در محل حاضر شده و هم اکنون تیمی ویژه از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در حال بررسی علت این حادثه هستند و در حال حاضر نمی توان علت قطعی این حادثه را اعلام کرد.
وی درباره اینکه آیا پلیس راهور در محوطه دانشگاه حضور داشته یا خیر؟ گفت: پلیس در داخل محوطه دانشگاهی حضور نداشته و عوامل دانشگاه در آنجا مستقر هستند.
متاسفانه در جریان حضور خبرنگار ایسنا برای تهیه اخبار این حادثه، برخی از پرسنل دانشگاه از ادامه حضور و فعالیت خبرنگار ایسنا در محل حادثه ممانعت به عمل آوردند به رغم رفتار غیرمسئولانه این افراد، خبرنگار ایسنا همچنان در تلاش برای تهیه و پیگیری اخبار این حادثه تلخ است.
به گزارش ایسنا، عوامل سازمان آتش نشانی پس از تکه تکه کردن اتوبوس در حال انتقال اتوبوس با جرثقیل هستند.
سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در محل حادثه حضور دارد.
دکتر صابریان رییس اورژانس تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا فوت یک نفر دیگر از مصدومان حادثه را که به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شده بود تأیید کرد.
آخرین خبرها از واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد
*ادعای سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه آزاد مورد تایید نیست
رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: موضوع سکته کردن یا نکردن راننده اتوبوس باید از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.
به گزارش ایسنا، در پی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوسی در  واحد علوم تحقیقات و مرگ،‌ اخباری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از معاون دانشگاه آزاد مبنی بر سکته راننده منعکس شد که رئیس روابط عمومی اورژانس تهران درباره آن اعلام کرد: راننده اتوبوس مذکور فوت کرده است اما اینکه سکته کرده است مورد تایید نیست.
وی عنوان داشت: موضوع سکته یا عدم سکته راننده باید  باید بررسی شود و نظر نهایی در مورد وضعیت راننده اتوبوس باید از سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.
صابریان ادامه داد: همچنین هنوز علت حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی صلاح بررسی و اعلام شود.

*ترافیک نیمه سنگین در اطراف دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ترافیک نیمه سنگین در اطراف واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
سرهنگ مسعود جبارزاده به ایسنا گفت: در پی تصادف رخ داده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ترافیک نیمه سنگین در برخی از معابر منتهی به دانشگاه به ویژه در میدان دانشگاه ایجاد شده است.
وی از شهروندان خواست که از حضور و تردد غیر ضرور در معابر اطراف دانشگاه خودداری کنند.
آخرین خبرها از واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد
*ابراز نگرانی شورای شهر از وضعیت ایمنی سرویس‌های دانشجویان
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از وضعیت ایمنی سرویس مدارس و دانشجویان ابراز نگرانی کرد.
زهرا نژاد بهرام در مورد حادثه دانشگاه علوم تحقیقات و مرگ ۸ نفر از دانشجویان و مصدومیت ۲۷ تن گفت: در گذشت جوانان دانشجو و جراحت آنان اتفاق ناگواری است که نمایندگان مردم را با نگرانی همراه کرده است.
وی افزود: شورای شهر با ابراز نگرانی از ناایمنی خودروهای انتقال دانشجویان و دانش آموزان خواهان رسیدگی جدی مسئولین ذی صلاح است.
به گزارش ایسنا، همچنین جلال ملکی سخنگوی اتش نشانی در ادامه افزود: در این حادثه یک دستگاه اتوبوسی که برای جابه‌جایی دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات فعال بوده، وارد فضای سبز و واژگون می‌شود. بخشی از این اتوبوس کاملا در زمین فرو رفته بود که با کمک آتش نشانها از زمین خارج شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر فردی داخل اتوبوس نیست، اما آتش نشان‌ها قطعات اتوبوس را برش می‌دهند تا بتوانند بخشی از اتوبوس را که داخل زمین فرو رفته را خارج کنند. احتمال این که افرادی از اتوبوس به بیرون پرت شده باشند، وجود دارد که در حال حاضر در حال جستجوی این افراد هستند و کماکان عملیات جستجو و جابه جایی اتوبوس ادامه دارد.
ملکی افزود: علت این حادثه بعد از اتمام عملیات آتش نشانی اعلام می‌شود، این در حالیست که پلیس راهور نیز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.
آخرین خبرها از واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد
*فرسودگی ناوگان حمل و نقل دانشگاه، بلای جان دانشجویان
در پی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تعدادی ازدانشجویان این واحد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به برخی مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی این دانشگاه و فرسودگی آن اشاره کردند.
به گزارش ایسنا، یکی از دانشجویان حاضر در محل حادثه گفت: دانشگاه علوم تحقیقات در سراشیبی قرار دارد و دانشکده‌ها به صورت پلکانی در مسیر هستند؛ از آنجایی که مسیر طولانی است، دانشجویان ناگزیرند از اتوبوس‌های دانشگاه استفاده کنند.
این دانشجو ادامه داد: پیش از این قرار بود که دانشجویان با حمل و نقل کابلی جابه‌جا شوند، اما با تغییر مدیریت دانشگاه، پروژه‌ تلکابین دانشگاه متوقف شد.

*اتوبوس واژگون شده در دانشگاه آزاد تحت نظارت "شهرداری" نبود
روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که اتوبوس واژگون شده در دانشگاه علوم تحقیقات تحت نظارت شهرداری نبوده است.
به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پی حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات اعلام کرد: ضمن ابراز تأسف از دریافت این خبر ناگوار، اعلام می داریم که اتوبوس حادثه دیده تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نبوده است.

*برخورد شدید با پایه بتنی از دلایل شدت حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح آخرین وضعیت حادثه تصادف و واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اعلام کرد که علت حادثه در دست بررسی است و بزودی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به شدت حادثه و تخریب اتوبوس تصریح کرد: به دلیل اینکه بخش‌هایی از معابر دانشگاه در ارتفاعات با شیب تند قرار دارد، این اتوبوس از قسمت‌های شمالی به سمت جنوب در حرکت بوده که در انتهای مسیر در بخشی از راه از مسیر خارج می‌شود و وارد فضای سبز محوطه دانشگاه می‌شود، حدود ۹۰ متر در فضای سبز قل می‌خورد و به دلیل اینکه در شیب تند قرار گرفته بود و پس از آن با پایه بتنی که تأسیسات آب از آن عبور می‌کرده برخورد کرده، بخش عمده‌ای از اتوبوس از بین می‌رود و تنها انتهای اتوبوس باقی می‌ماند.
مهماندار ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل شدت حادثه و افزایش تعداد کشته شدگان برخورد شدید با پایه بتنی بوده است البته همکاران مشغول بررسی علت حادثه هستند و در حوزه انتظامی هم همکاری‌های قضایی در حال انجام است.
آخرین خبرها از واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد
*اسامی جانباختگان و مصدومان حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد
به گزارش ایسنا، اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات را اعلام کرد.
بیمارستان امام خمینی (ره): علیرضا ولی محمدی، مینا نعمتی، محمد ابراهیمی‌فر، میرمهنا یوزباشی، ملیکا سادات افتخارعزیزی، شکوه نعمتی، فاطمه عبداللهی، ثنا عابدی، فاطمه رحیمی، کیارش اسدی کمال، سامان قضاوتی، مهدی مغنیان، هدیه جلیلی، کورش ثابت، کامیاب اهری، خدیجه وکیلی.
بیمارستان شریعتی: مرد مجهول الهویه، محمد امین عابدینی، سید آرین حقیقت
بیمارستان حضرت رسول (ص): علی هروانی، بهاره کوچه باغیان، علی عرب نژاد، ملیکا فراهانی، محمدمهدی قدیمی
بیمارستان عرفان : مرد مجهول الهویه،
اسامی هفت تن از فوتی‌ها: سجاد پوراحسان، علی حسین زاده، احسان صفایی و چهار نفر مجهول الهویه هستند.

*ورود شورای شهر به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان
ریس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از ورود شورای شهر به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات خبر داد.
شهربانو امانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدش از محل واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ ایمنی در کشورمان نهادینه نشده است و بر همین اساس مدام شاهد آن هستیم که اتفافات ناگواری همچون این حادثه رخ می‌دهد و دستگاه‌ها با هزینه‌های چند برابری زخم بر زمین مانده را تیمار می‌کند.
وی با بیان اینکه مرگ فرزندان به خصوص دانشجویان ، نخبگان و... و همچنین آسیبی که در این حادثه‌ها به خانواده‌ها می‌رسد، جبران ناپذیر است، تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه دو دختر دانشجو و 5 پسر دانشجو به همراه راننده اتوبوس جان خود را از دست دادند و این در حالی بود که این افراد هفته آینده امتحان داشتند و حقش نبود که چنین اتفاقی برایشان رخ دهد.
امانی با اشاره به شیب تند مسیر دانشگاه گفت: پلیس باید بررسی کند اما برای من جای سوال است که چرا مسیر ایمن نبود؟ چرا گارد ریل نداشتند؟ چرا سرعت گیر نبود؟

*مسئولیت راهنمایی و رانندگی در محوطه دانشگاه علوم تحقیقات بر عهده دانشگاه است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد متعلق به شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با همین دانشگاه بوده است تاکید کرد: برابر قانون، پلیس اجازه حضور در فضاهای دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را ندارد و مسئولیت راهنمایی و رانندگی در این منطقه نیز بر عهده خود دانشگاه بوده است.
سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه حضور در محل تصادف مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد در گفت و گو با ایسنا، درباره این حادثه گفت: علت این حادثه تاکنون مشخص نشده و کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در در حال انجام اقدامات کارشناسی برای یافتن علت این حادثه هستند.

*رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با ابراز تاسف از حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: خواستار رسیدگی فوری نسبت به این حادثه هستم.
محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت به جان باختگان این حادثه گفت: این واقعه قابل دفاع نبوده و آیا واقعا پاسخ قابل قبولی برای خانواده‌های جان باختگان وجود دارد؟
وی افزود: متاسفانه ٧ نفر از دانشجویان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و حال باقی مصدومان نیز مساعد نیست و این خسران بزرگی برای ماست که نتوانسته‌ایم امنیت جان همشهریان مان را تأمین کنیم.
حق شناس گفت: قطعا باید در اسرع وقت معین شود که علت وقوع حادثه چه بوده و این باید روشن شود که تایید سلامت جسمی و روانی رانندگان این اتوبوس ها با چه بخشی بوده است، چرا که همه ما مسئول تامین امنیت جانی ، روانی و محیطی شهروندانمان هستیم .


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار