کد خبر: ۶۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
حباب سکه ۵۵۰ هزار تومان شد
تجارت آنلاین: برخلاف هفته گذشته که سقوط ازاد قیمت سکه، طلا و دلار سرمایه گذاران این بخش را نگران کرده بود و پیش بینی ها از رسیدن قیمت سکه بهار آزادی به زیر مرز 3 میلیون حکایت داشت از ابتدای هفته جاری همزمان با افزایش نرخ ارز موجی تازه گرانی سکه بازار را غافلگیر کرده است.
۳ عامل پشت پرده افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟
تجارت آنلاین: برخلاف هفته گذشته که سقوط ازاد قیمت سکه، طلا و دلار سرمایه گذاران این بخش را نگران کرده بود و پیش بینی ها از رسیدن قیمت سکه بهار آزادی به زیر مرز 3 میلیون حکایت داشت از ابتدای هفته جاری همزمان با افزایش نرخ ارز موجی تازه گرانی سکه بازار را غافلگیر کرده است.
 به گزارش تجارت آنلاین سکه بهار آزادی هفته گذشته را در بهترین حالت با قیمت 3 میلیون و 300 هزار تومان به پایان رساند تا اخرین روزهای پاییز برای سکه روزهایی کاهشی باشد. این در حالی بود که در نخستین روز از دیماه موج کاهشی قیمت ها معکوس شده و سکه بهار آزادی طی 4 روز بیش از 600 هزار تومان افزایش قیمت یافت تا دوباره به مرز 4 میلیون تومان برسد.
امروز قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران با افزایش قیمت نسبت به دیروز ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله شد و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم  هم 3 میلیون و 750 هزار تومان قیمت خورد.
در بازار زرگرها هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 170 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 670 هزار تومان فروخته شدند. هر گرم طلای 18عیار هم 362 هزار و 400 تومان ارزش‌گذاری شده ، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1274 دلار معامله می‌شود. بهای فروش طلای جهانی نیز نسبت به دیروز 4 دلار افزایش یافته است.
این روند رو به رشد باعث شد تا تعداد خریداران در بازار برای خرید سکه بهار ازادی به طرز چشمگیری افزایش یابد تا بسیاری به تکاپو بیفتندو با هجوم به بازار از ترس افزایش قیمت ها در روزهای آینده شروع به خریدن و احتکار سکه کنند.
این اتفاق را رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر به ترس مردم از افزایش دوباره قیمت سکه تعبیر می کند و در عین حال می افزاید سکه دوباره بعد از کریسمس سقوط می کند.
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و سکه بعد از تعطیلات سال جدید میلادی کاهش خواهد یافت، گفت: بانک مرکزی بازهم بازار ارز را تحت کنترل در می آورد.
محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت اونس جهانی با کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام به بالاترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است؛ در بازار داخلی نیز با افزایش قیمت جهانی و همچنین افزایش قیمت ارز، قیمت ها به بالاترین سطح خود در چند روز اخیر رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر 11 درصد افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: در بازار خرید و فروش هم انجام می شود ولی معمولاً‌ وقتی قیمت ها صعودی می شود، خریداران جدید وارد بازار می شوند این خریداران از ترس افزایش بیشتر برای خرید طلا و سکه مراجعه می کنند.
کشتی آرای در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها بازهم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت؟ گفت: فکر نمی کنم این افزایش ادامه دار باشد؛ البته پیش بینی می شد که در روزهای پایانی سال میلادی نوساناتی داشته باشیم ولی در چند روز آینده قیمت جهانی طلا به یک ثبات می رسد و در بازار داخلی نیز اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز ادامه خواهد داشت و قیمت ها به ثبات می رسد.
*3 عامل پشت پرده افزایش قیمت ها در بازار سکه و طلا
در همین رابطه رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم با بیان اینکه حباب سکه هم اکنون ۵۵۰ هزار تومان است، می گوید: امیدواریم مسئولان طوری برنامه‌ریزی کنند، که التهاب گذشته در بازار طلا و ارز تکرار نشود.
آیت محمد ولی در گفت وگو با تسنیم ، در خصوص وضعیت بازار و چرایی افزایش قیمت طلا و سکه اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران طی روز جاری افزایش قیمت ارز است که از دیروز بعد ازظهر شدت گرفته است.
وی تاکید کرد: امیدواریم مسئولان طوری برنامه ریزی کنند که التهاب گذشته در بازار طلا و ارز بوجود نیاید. همه می دانند که روند ملتهب بازار،  قدرت تصمیم گیری را از فعالان بازار طلا و مردم می گیرد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است که لایحه بودجه ، افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت دلار سه عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه است.
محمد ولی حباب سکه در بازار تهران را بین 500 تا 550 هزار تومان اعلام می کند و معتقد است تنها راه ثبات بازار سکه و طلا و ترکیدن این حباب ثبات قیمت ارز و فروکش کردن هیجان در بازار است که با سیاست های جدید بانک مرکزی ممکن است تا پایان سال این افتاق بیفتد و بازار با خروج دلالان و سکه بازان به آرامش برسد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار