کد خبر: ۶۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
زهرا نجات دبیر اجرایی کنگره بین المللی فروشگاه های موفق ایران (ICB 2019) ضمن اعلام این خبر گفت: این کنگره با هدف توسعه و پیشرفت صنعت فروشگاهی همگام با کشورهای پیشرفته جهان 24، 25 و 26 بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
تهران میزبان بزرگترین رویداد صنعت فروشگاهیوی افزود: در این کنگره جمع کثیری از مدیران و صاحبان فروشگاه های بزرگ، هایپرمارکت¬ها، فروشگاه¬های زنجیره¬ای، ارزانکده¬ها، تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد غذایی، مواد سلولزی، شوینده ها، شیرینی و شکلات، پوشاک، تجهیزات فروشگاهی و سایر فعالان این صنعت و همچنین اساتید برجسته دانشگاهی، مقامات ملی و همچنین متخصصین برتر این حوزه از کشور های مختلف جهان نظیر فرانسه، اتریش، ترکیه و .... حضور خواهند داشت.  
وی گفت: یکی از دغدغه های اصلی مردم در جامعه کنونی افزایش توان خرید اقلام اساسی و مورد نیاز است که متاسفانه با توجه به چرخه طولانی تولید و مصرف که عمدتا به دلیل وجود واسطه هاست، تحقق این امر کمی دشوار شده است. در این میان نقش تاثیرگذار فروشگاه ها را به عنوان یکی از مهمترین بخش های تامین کننده نیازهای اساسی مردم نمی توان دیده گرفت.  
وی اظهار داشت: در واقع فروشگاه¬ها در کاهش و تعدیل قیمت¬ها نقش مهمی را ایفا می کنند، لذا یکی از رویکردهای اصلی این کنگره با توجه به حضور طیف گسترده¬ای از فعالان صنعت فروشگاهی حذف واسطه ها و دستیابی مستقیم فروشگاه های سراسر کشور به تمامی کالاهای مورد نیاز و عرضه آن با قیمت مناسب به مردم است که رسیدن به این مهم در شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی مردم ضروری به نظر می رسد.  
 نجات تصریح کرد: با وجود رشد چشمگیر فروشگاه¬های زنجیره¬ای و هایپرمارکت¬ها در سراسر کشور در سال¬های اخیر، این صنف از کسب و کار با کم و کاستی های روبرو است که می طلبد با نگاه علمی و موشکافانه دغدغه ها، چالش¬ها و مشکلات این بخش مهم و تاثیرگذار از اقتصاد کشور مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد و راهکارهای کاربردی و عملی جهت توسعه و افزایش بهره¬وری این فروشگاه¬ها ارائه شود.
وی ادامه داد: به طور قطع ارتقای دانش و آگاهی مدیران و صاحبان فروشگاه¬های زنجیره¬ای و هایپرمارکت¬ها با توجه به تغییراتی که در این عرصه در کشورهای پیشگام این حوزه در حال انجام است به توسعه و پیشرفت این فروشگاه¬ها می انجامد. از اینرو در این کنگره پنل¬ها و نشست¬های تخصصی، کارگاه¬های آموزشی و سخنرانی¬های کلیدی با موضوعاتی نظیر مدیریت پیشرفته فروشگاه¬ها، هوشمندسازی فروشگاه¬ها، فروشگاه¬داری هوشمند، بازاریابی تخصصی و ... با حضور اساتید برجسته دانشگاه های سراسر کشور و متخصصین برتر جهان در این عرصه برگزار می شود.
 وی اظهار داشت: با توجه به رایزنی¬های صورت گرفته تعدادی از مدیران موفق فروشگاه¬های زنجیره¬ای و هایپرمارکت از کشورهای مختلف ازجمله ترکیه در این رویداد حضور خواهند داشت و پنل تخصصی با حضور مدیران و معاونین این فروشگاه¬ها در این کنگره برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی کنگره بین المللی فروشگاه¬های موفق ایران افزود: در پایان این کنگره گواهینامه¬های معتبر بین المللی با عناوین گواهینامه مدیریت پیشرفته فروشگاه¬ها، گواهینامه تخصصی فروشگاه¬داری هوشمند، گواهینامه بازاریابی تخصصی فروشگاه ها و گواهینامه 8 ساعته حضور به شرکت کنندگان اعطا می شود.   
وی افزود: یکی از بخش¬های حائز اهمیت این رویداد، تجلیل از مدیران موفق در صنعت فروشگاهی است که در مراسم اختتامیه این کنگره با اهدای تندیس زرین کنگره، مدال و لوح یادبود از تلاش¬ها و زحمات ایشان تقدیر به عمل می آید.
وی گفت: همزمان با برگزاری این کنگره، نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین فروشگاه¬ها و نمایشگاه تخصصی هایپرمارکت¬ها و تجهیزات وابسته فروشگاهی نیز طی سه روز در مجموعه هتل المپیک تهران دایر خواهد بود که در آن شرکت¬های تولید کننده، واردکننده و توزیع کننده در حوزه های مختلف حضور خواهند یافت که قطعا نتایج و تاثیرات مثبتی در حوزه بازاریابی و جذب سرمایه به دنبال خواهد داشت.
 وی ادامه داد: با عنایت به مؤلفه های اقتصاد پویا و موفق که در سندهای بالادستی بویژه اقتصاد مقاومتی اشاره شده و لزوم توجه به توانمندی های تولید کنندگان و فعالان داخلی در حوزه های تأثیرگذار اقتصاد و با عنایت به در نظر گرفتن این مهم در بخش های مختلف این کنگره و اینکه نیازهای تمام جامعه هدف در حوزه فروشگاهی در این رویداد لحاظ شده است لذا فرصت مناسبی است تا تمامی فعالان این عرصه از مواهب این رویداد بهره¬مند شوند. بر همین اساس ستاد برگزاری این رویداد اطلاع رسانی گسترده¬ای در سراسر کشور داشته و ازهمه علاقمندان جهت شرکت در این رویداد دعوت به عمل آورده است.
نجات تصریح کرد: علاوه بر رویدادهای اشاره شده، همزمان رویدادهای دیگری نیز با عنوان کنگره و نمایشگاه بین المللی فروشگاه¬های اینترنتی ایران در مجموعه هتل المپیک تهران برگزار می شود که در آن با توجه به گسترش فضای مجازی در حوزه کسب و کار و فروشگاه های اینترنتی و سهم این کسب و کارها در ایجاد فرصت های شغلی و رفع نیازهای مردم، گونه های مختلف کسب و کار نظیر فروش کالا، فروش و عرضه خدمات و تولید و فروش محتوا، پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوعاتی نظیر دیجیتال مارکتینگ، امنیت کسب و کارهای اینترنتی و ... با حضور اساتید و متخصصین و فعالان موفق این عرصه مورد بررسی قرار می گیرد.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دبیرخانه کنگره از طریق شماره گیری 4-33699093-021 تماس حاصل فرمایند یا به پایگاه اینترنتی این کنگره به آدرس www.storyi.ir مراجعه نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: