کد خبر: ۶۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در آیین رونمایی از سامانه نظارت غیرحضوری بانک توسعه صادرات اعلام کرد: باید با حذف بروکراسی زائد و غیر ضروری، نظارت موثر را جایگزین نظارت شکلی کنیم.
سامانه نظارت غیر حضوری بانک توسعه صادرات راه اندازی شدبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح آبادی با تاکید بر اهمیت زیرساخت IT در بانک گفت: ضرورت حرکت از اشکال نظارت حضوری به نظارت غیرحضوری و حوزه های الکترونیکی مرتبط با آن احساس می شود.
وی تصریح کرد: تا زمانیکه نوع نگاهمان در نهادهای دولتی از بعد نظارتی، صرفا رعایت مقررات باشد، دستیابی به افزایش کارایی مورد انتظار آسان نیست.
صالح آبادی افزود: تغییر در نگاه دستگاههای دولتی از مقررات محور به بازده محور ضروری است؛ نگاه بازده محور مستلزم پذیرش ریسک است و این خصیصه باعث شده کمتر به آن پرداخته شود؛ حال آنکه با نگاه بازده محور می توان به افزایش کارایی بنگاه اقتصادی امیدوار بود.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهار داشت: در حوزه های مختلف، نگاه بازده محور، کارآمد و نتیجه بخش است؛ سامانه هایی چون سامانه نظارت غیرحضوری به ما نگاه تازه ای به منظور نظارت کنترلی اعطا می کند.
به گفته صالح آبادی، نظارت درونی رویکردی گذشته نگر و پیشگیرانه دارد و لازم است تقویت نظارت های درونی و کاهش نظارت های بیرونی را دنبال کنیم.
عشرت عدالت مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات نیز در این مراسم گفت: این سامانه با هدف رفع نیازهای عملیاتی اداره بازرسی بانک، تجمیع گزارشهای مورد نیاز بازرسی، ایجاد بانک اطلاعاتی از شاخص های نظارتی با نگاه بلندمدت و تسریع و تسهیل امور مرتبط با بازرسی طراحی شده است.
به گفته عشرت عدالت در ادامه توسعه خدمات بانکداری مجازی و نظارت غیر حضوری در آینده بنا داریم بر پیاده سازی گزارش های ارزی، پیاده سازی گزارش های هوشمند و پیگیری آن تمرکز کنیم.
رییس اداره کل بازرسی نیز گفت: کاهش حضور فیزیکی در شعب بر پیگیری با هدف کاهش بروکراسی و ارتقا سرعت عمل در ارائه خدمات از مهمترین مزیت سامانه نظارت غیرحضوری است.
ساسان حسن زاده گفت: سامانه نظارت غیر حضوری، یک نوع نظارت دائمی و مستمر و آلارم دهنده را ایجاد می کند که اگر احیانا در مسیر بازرسی اشتباهی رخ داد، به سرعت و با دقت بالا تشخیص داده شده و از آن پیشگیری شود.
زیرساخت فنی سامانه نظارت غیرحضوری که براساس نیاز اداره بازرسی طراحی شده، با همکاری شرکت مدیریت و توسعه فناوری آرمان و مرکز امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک توسعه صادرات ایجاد شده است.
سامانه نظارت غیرحضوری با هدف شناخت زود هنگام مشکلات بانکها، ارزیابی، بررسی و تجزیه و تحلیل گزارشه و صورت های مالی و جلوگیری از بوجود آمدن ریسک سیستمی در بانک توسعه صادرات ایران با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران این بانک راه اندازی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: