کد خبر: ۶۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
شریعتمداری در مراسم معارفه سرپرست سازمان تامین اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین معارفه سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت : دوران کنونی نیازمند مدیریت ایثارگرانه و مجاهدانه همراه با تفکر و تعقل است چرا که ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و این نیازمند تلاش و همت مضاعف است.
دوران کنونی نیازمند مدیریت ایثارگرانه و مجاهدانه همراه با تفکر و تعقل استبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری در مراسم معارفه سرپرست سازمان تامین اجتماعی که بعدازظهر امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: سازمان تامین اجتماعی در دوره کوتاهی که اینجانب مسوولیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را بر عهده گرفته ام دستخوش حادثه ناگوار از دست دادن دو تن از مدیران خدوم خود شد . دکتر نوربخش و تاج الدین، جان خود را در راه خدمت به نظام از دست دادند و امروز که مصادف با چهلمین روز درگذشت این دو مدیر است این ضایعه بزرگ را  مجدد به خانواده بزرگ تامین اجتماعی تسلیت می گویم .
وی با بیان این که دکتر نوربخش علاوه بر این که مدیری خدوم و با ارزش برای نظام محسوب می شد، تاکید کرد: ایشان نیز در حرفه پزشکی خود نیز پزشکی حاذق بود که درد و آلام دردمندان را دلسوزانه رفع می کرد .
شریعتمداری ادامه داد: در این مدت دکتر محسنی بندپی نیز خیلی دلسوزانه این سازمان را مدیریت کردند و در پی سپردن سکان استانداری استان تهران به ایشان، همه تلاش و سعی من بر این بود که سنگر  سرپرستی سازمان را یکی از اعضای سازمان بر عهده بگیرد و با مشورت دوستان و تصویب هیات امنا، محمد حسن زدا را انتخاب کردیم و ایشان سالهای زیادی در این سازمان حضور داشته اند و زحمات فراوانی را  کشیده اند .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : کار کردن در سازمان تامین اجتماعی سخت و دشوار است چرا که ما امانتدار مردم هستیم و منابع این سازمان اندک اندک از وجود بیمه شده ها حاصل شده است .
شریعتمداری خاطرنشان کرد: منابع در این سازمان باید با دقت هزینه شود چرا که حق الناس است .
وی در ادامه با تاکید بر کار در اتاق شیشه ای و لزوم شفافیت در کارها تاکید کرد: هرکاری که می خواهیم انجام دهیم در همه حوزه ها اعم از اقتصادی ، بازنشستگی ، درمان و .... باید شفاف باشد.  
شریعتمداری تاکید کرد: در سایر حوزه ها هم باید به سوی جوان گرایی حرکت کنیم چرا که جوانان شایسته ، توانمند ، فرهیخته و اندیشمند با خود نشاط، خلاقیت، ابتکار به همراه دارند .
وی با تاکید بر اینکه منابع تامین اجتماعی و اموال عامه مردم  و حق الناس است و مسئولیت سنگینی را بر دوش ما قرار می دهد گفت : حفاظت مداوم از این منابع بسیار اهمیت دارد. اما نکته حائز اهمیت آن است که ما باید متکی به منابع درون سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه ها باشیم و این ظرفیت وجود دارد.
شریعتمداری تصریح کرد : اما اتکا به ظرفیت داخلی این سازمان و شرکت های تابعه اش یکی از سیاست های اصلی باید باشد.
وی افزود : اعتقادی به رها کردن وظایف درمانی سازمان تامین اجتماعی ندارم و این مسئولیت، با قدرت تداوم خواهد یافت. باید تلاش کنیم که ذینفعان از وضعیت درمانی خود بواسطه این سازمان راضی باشند. اما در گسترش درمان باید دقت کنیم.  
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد : رویه گذشته مبنی بر طرح وعده های جدید برای مردم مناطق مختلف و کلنگ زنی منجر به ایجاد توقعاتی برای مردم گردیده و عدم تحقق آن ها در سالیان گذشته، باعث شکل گیری نگرش های منفی در اقشار مردم شده است.  
شریعتمداری یادآور شد : لازم است تمام امور وزارتخانه در اتاق های شیشه ای انجام شوند و شفافیت، خط مشی اصلی مدیران وزارتخانه باشد. در این راستا از مدیران پیشگام در شفافیت تجلیل می شود و به سایر مدیران نیز دستورالعمل های شفافیت، ابلاغ خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر پیگیری اصل سه جانبه گرایی تاکید کرد و گفت : این موضوع  به طور جدی در دستور کار است اما  لازم است تا در سطوح خرد نیز نمایندگان کارگری در تصمیم گیری های دولتی مشارکت داده شوند.
وی جوانگرایی در مدیریت  سازمان را یک ضرورت دانست و افزود : جای خالی مدیران بویژه افرادی که اخیراً بدلیل چندشغله بودن در شرکت های تابعه استعفا داده اند، باید با «اندیشمندان جوان فرهیخته» پر شود. چرا که نشاط، ابتکار، نوآوری و خلاقیت از شاخصه های جوانان است و باید از آن استفاده شود.
شریعتمداری همچنین گفت : در عین این که توقع آفرینی بیجا و بی ربط باعث خسران است، یأس آفرینی نیز مجاز نیست و نباید به گونه ای به مردم و افکار عمومی القا شود که سازمان تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی کشوری در حال احتضار است و دراین راستا، هیچ کاری از دست ما ساخته نیست. چرا که گزارش ها نشان از آن دارد که ظرفیت عظیمی در شرکت های تابعه این دو مجموعه وجود دارد که بیمه شوندگان می توانند از عواید ظرفیت سرمایه گذاری این شرکت ها منتفع شوند.
وی در خاتمه گفت : دوران کنونی نیازمند مدیریت ایثارگرانه و مجاهدانه همراه با تفکر و تعقل است. چرا که ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و این نیازمند تلاش و همت مضاعف است.   
محمدحسن زدا: کارکنان سازمان تامین اجتماعی با تمام توان تحقق برنامه ها را دنبال می کنند
در این مراسم همچنین محمدحسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی طی سخنانی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بروز سانحه تصادف برای تعدادی از دانشجویان و درگذشت شماری از دانشجویان دانشگاه آزاد را تسلیت گفت.
زدا همچنین با اشاره به فرارسیدن چهلمین روز درگذشت مرحوم دکتر نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و مرحوم تاج الدین، معاون فقید حقوقی و امور مجلس این سازمان یا و خاطره آنان را گرامی داشت.
وی ضمن تقدیر از محمد شریعتمداری به خاطر اعتمادی که به وی کرده است ، گفت: این اعتماد جنابعالی مجموعه سازمان را سرافراز کرد چرا که به 72 هزار پرسنل سازمان اعتماد کردید و از امروز تمام اعضای سازمان با رنگ سفید همدلی و یک صدا در اوج محبت و دوستی به کارها ادامه می دهند .
وی افزود : امروز اصلی ترین هدف ما ایجاد آرامش خاطر در جامعه است و از هم اکنون هدف ما اجرای 130 برنامه عملیاتی و فنی در سازمان تامین اجتماعی است .  
وی تاکید کرد: به شما قول می دهم که شما و سازمان را روسفید خواهم کرد و سازمان پاسخ محبت شما را خواهد داد.
دکتر مهدوی عادلی: با اعتماد به مدیران درون سازمان تامین اجتماعی انگیزه و تعلق سازمانی کارکنان افزایش می یابد
دکتر محمدحسین مهدوی عادلی، رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه محمدحسن زدا از جمله مدیران پرتلاش و موفق سازمان تامین اجتماعی است، بابت این انتصاب از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر کرد.
وی اظهار داشت: حوزه معاونت بیمه ای مدیریت منابع مالی سازمان تامین اجتماعی را برعهده دارد و آقای زدا در این معاونت عملکرد مطلوبی داشته است.
دکتر مهدوی عادلی همچنین انتخاب یکی از مدیران درون سازمان تامین اجتماعی را منجر به افزایش انگیزه و تعلق سازمانی در بین کارکنان این سازمان ارزیابی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: