کد خبر: ۶۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
حمایت از مصرف کننده با"کنترل قیمت"
به گزارش روابط عمومی هلدینگ عظام نمایندگان اصلی توزیع قطعات تولیدی گروه عظام از سراسر ایران در یک نشست هم اندیشی دوستانه گرد هم آمدند.
گزارش گردهمایی نمایندگان اصلی گروه قطعات خودرو عظامدر این جلسه صمیمی جناب آقای عباس ایروانی به عنوان بنیان گذار و معمار هلدینگ عظام با اشاره به موانع تولید، استراتژی های گروه عظام را "توسعه و گسترش تولید و افزایش عمق داخلی سازی قطعات، با تکیه بر دانش و توان مهندسین داخلی و کاهش ارزبری" اعلام نمودند.
ایشان با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی، هدف گروه عظام را "تولید با بهترین کیفیت و تثبیت قیمت ها علیرغم افزایش نهاده های تولید و در نهایت تامین نیاز مصرف کنندگان قطعات خودرو" بیان داشتند.
شایان ذکر است گروه عظام با 12 کارخانه فعال در استان های تهران، البرز،گیلان،آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان با تولید بیش از 500 نوع از قطعات استراتژیک خودرو در بخش های برق و الکترونیک ، ایمنی و امنیتی، مکاترونیک، تعلیق و انتقال قدرت، فرمان، قطعات موتوری، تزیینات و پلیمری به عنوان بزرگترین تولیدکننده قطعات اصلی خودرو در کشور بوده و با پشتیبانی از خطوط تولید خودروسازان و تامین نیاز بازار لوازم یدکی خودرو به زمینه اشتغال مستقیم برای حدود 5000 نفر را در کارخانجات خود فراهم نموده با همکاری  بیش از 500 شرکت تامین کننده در داخل کشور با تعداد 25000 نفر در شرکت های تامین کننده داخلی سهم بسزایی در کارآفرینی و ارتقاء تولید ملی ایفا نموده است.
 
گفتنی است این صنعت در سال جاری با چالش هایی نظیر افزایش و عدم ثبات در نرخ ارز، مشکلات گمرکی و عدم ترخیص به موقع قطعات و مواد اولیه تولیدی، افزایش شدید قیمت مواد اولیه همچون فولاد و آلومینیم، مس و مواد شیمیایی سلولزی و بازگشت تحریم ها مواجه شده که باعث کاهش تولید، بهره وری و تحمیل مشکلات مضاعف به شرکت های تولیدی شده است. انتظار می رود دستگاه های مسئول با تدبیر و حمایت از این صنعت که به عنوان سومین صنعت مهم کشور بعد از صنعت نفت و بانکداری است توجه لازم نموده و قدم در جهت رفع مشکلات فوق برداشته تا زمینه بهبود و ثبات در شرایط تولید فراهم گردد.  
صنعت خودرو در ایران پس از صنایع نفت و بانکداری، بیشترین سهم را در توسعه کشور بر عهده داشته و به جایگاه نخست در منطقه، رتبه پنجم در آسیا و یازدهم در جهان دست پیدا کرده است.
هدف گذاری برای تولید سالانه 3 میلیون خودروی سواری و وانت و 120 هزار دستگاه خودروی سنگین می‏تواند ضمن اشتغال‏زایی جهت حدود 50.000  نیروی کار، سهم 4 درصدی از تولید ناخالص ملی را نیز به خود اختصاص دهد.
سه دهه تجربه عملی، نوآوری، تجهیز خطوط تولید به ماشین‏آلات پیشرفته و انتقال تکنولوژی صنعتی بروز دنیا، ارتقای دانش فنی و آموزش دائمی نیروها و در نهایت تولید محصولات استاندارد و بادوام، و اصل بهبود مستمر بی شک نویدبخش افق‏های گسترده تری در بازار داخلی و بازارهای صادراتی برای گروه عظام می‏باشد.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: