کد خبر: ۶۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در روز ۳۰ تیرماه ۸۸ درباره فتنه ۸۸، سخنان میرحسین موسوی و خاتمی و... برای اولین بار منتشر شد.
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب درباره انتخابات 88
بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در روز ۳۰ تیرماه ۸۸ درباره فتنه ۸۸، سخنان میرحسین موسوی و خاتمی و... برای اولین بار منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  در بخشی از این بیانات که روایت کامل آن در کتاب «فتنه تغلب» منتشر شده، به این شرح است:

رهبر انقلاب: آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده و این منشأ همه‌ی حرف‌های بعدی شد. سوال این است شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلّب شده، چه دلیلی اقامه شد؟خود من هم خیلی سعی کردم، همان روز شنبه عصر که ایشان ظهرش اطلاعیه داده بود، فرستادم یک نفر را پیش ایشان، برگشت حرف‌هایی که زد من را خیلی متعجب کرد، خیلی متعجب کرد...

در این رابطه یک ویدیو منتشر شده که بیانات رهبری در این ویدیو به شرح زیر است:

آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده و این منشا همه حرف‌های بعدی شد. تقلب شده من از حق شما دفاع می‌کنم، مردم بیایید من هم میام؛  دعوت مردم به نافرمانی، به شورش، به استناد اینکه تقلب شده است.

سوال این است شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلب شده است؟ چه دلیلی اقامه شد؟

این شد منشا حرف‌های بعدی.

سعی کردند ایشان را در صحنه نگه دارند. من در جریان مذاکرات و گفت‌وگوهای متعددی که با ایشان شده، قرار دارم.

خود من هم خیلی سعی کردم؛ با سوابقی که با آقای موسوی دارم؛ چون بین ما و آقای موسوی یک ارتباط عاطفی وجود دارد. علی‌رغم اختلاف فکری، یک ارتباط عاطفی و وحدت سلیقه در بعضی مسائل خاص وجود دارد.

من از این فرصت استفاده کردم، همان روزش، شنبه عصر که ایشان ظهرش اطلاعیه داده بود، یک نفر را فرستادم پیش ایشان. گفتم حالا یک تنبهی به ایشان می‌دهیم و ایشان خب فورا عقب می نشیند.

رفت ایشان برگشت و حرف‌هایی که زد من را خیلی متعجب کرد، خیلی متعجب کرد.

ایشان گفته بود نه، باید انتخابات ابطال شود. ما امروز جلسه داشتیم با فلان کس و فلان کس و فلان کس و همه آنجا اتفاق نظر داشتند که انتخابات باید ابطال شود.

من واقعا متحیر شدم از آن چهار نفری که در آن جلسه بودند،‌ دو نفرشان که آقای هاشمی و خاتمی بودند منکر شدند؛ دو نفر دیگر باقی ماندند که یکی‌ از آنها خود آقای موسوی بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار