کد خبر: ۶۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
نماینده سهامدار عمده و مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای کوروش ضمن تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی درباره چشم انداز، اهداف کلان، پیش بینی سود هرسهم سال ۹۷،ریسک ها و تمهیدات توضیح دادند.
سهام افق کوروش معارفه شدبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، جلسه معارفه فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش عصرروزگذشته در هتل پارسیان استقلال با حضور علی ابراهیمی نماینده سهامدار عمده و رییس هیات مدیره،امیرخسرو فخریان مدیرعامل،مهرداد سپاهی معاون مالی اقتصادی و دیگر اعضای هیات مدیره در جمع فعالان بازار سرمایه برگزار شد.
ابراهیمی با بیان اینکه گروه صنعتی گلرنگ یکی از بزرگترین شرکت ها در بخش خصوصی محسوب می شود، گفت: این برند با توجه به دیدگاه برد-برد ،سیاست رشد صنایع و شرکت های زیرمجموعه را در دستورکار دارد .افق کوروش طی دو سال گذشته بیش از ۸۰ درصد رشد عملیاتی داشته و امید می رود با این رشد فزاینده و حمایت از سهم، همراهی سهامداران در بلند مدت و کسب سود برای آنها را درپی داشته باشد.دیگر زیرمجموعه های گروه صنعتی گلرنگ نیز در حال آماده سازی برای ورود به بازار سرمایه هستند.
فخریان نیز با اشاره به تاریخچه شرکت گفت: این شرکت ۱۷ شهریور ۸۸ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان به ثبت رسیده و سپس سرمایه طی چهار مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۱۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.اولین واحد خرده فروشی "افق” در سال ۸۸ تاسیس و اولین فروشگاه تخفیف محور آن در آذر سال ۹۲ به بهره برداری رسید تعداد فروشگاه های های شرکت در حال حاضر بالغ بر ۱۱۰۰ فروشگاه در ۳۱ استان است.این فروشگاه در چشم انداز، برنامه قرارگرفتن جزو ۲۵۰ شرکت خرده فروشی دنیا و ۵ شرکت اول منطقه را دارد.
این مقام مسئول درخصوص میزان درآمد فروش گفت: این فروشگاه در سال ۹۴ مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان،در سال ۹۵ مبلغ ۱٫۶ هزار میلیارد تومان،درسال گذشته ۲٫۹ هزار میلیارد تومان و در ۶ ماهه سال جاری ۲٫۱۵ هزار میلیارد تومان فروش داشته و پیش بینی کرده با توجه به اینکه اکثر خریدها در ۳ ماهه پایانی سال انجام می شود،تا پایان سال جاری به مجموع درآمد فروش ۵٫۳ هزار میلیارد تومانی دست یابد.
فخریان با پیش بینی درآمد فروش دو سال آتی ادامه داد: برای سال ۹۸ مبلغ ۸٫۸ هزار میلیارد تومان و برای سال ۹۹ مبلغ ۱۲٫۹ هزار میلیارد تومان درآمد فروش براورد می شود.در سال ۹۵ ۱۰ درصدسهم بازار متعلق به فروشگاه های زنجیره ای بوده که سهم "افق” کمتر از یک درصد بوده است.درسال گذشته این سهم به ۱٫۱۷ درصد و در سال جاری به ۱٫۵۲ درصد رسیده و برنامه رساندن این سهم به ۳ درصد تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار است.
وی درخصوص تعدا د فروشگاه های شرکت نیز گفت: در سال گذشته تعداد فروشگاه ها ۹۰۳ بوده و در سال جاری پیش بینی شده به ۱۳۰۰ برسد که ۲۸۵ فروشگاه بصورت اعطای نمایندگی و ۱۱۲ فروشگاه بصورت عادی است.برنامه افزایش تعداد این شعبات در سال ۹۸ به ۱۶۰۰ و در سال ۹۹ به ۱۹۰۰ شعبه نیز در دستور کار است.در زنجیره تامین شرکت،ارتباط با گروه صنعتی گلرنگ، دستیابی به تامین کنندگان مطرح،سیستم لجستیک هوشمند و تعداد مشتریان انبوه،هم افزایی زیادی در جهت سیاست برد-برد ایجاد کرده است.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش با اشاره به مزایای رقابتی شرکت گفت: ایجاد پرتال منابع انسانی و استخدام بصورت یکپارچه توسط سیستم نرم افزاری EMP،ایجاد پرتال جهت ارتباط مستمر با تامین کنندگان،ایجاد پرتال آرشیو اسناد و ایجاد پرتال بازرسی از مزایای رقابتی این شرکت است.
فخریان درخصوص سهم فروش محصولات و اهداف کلان گفت: کالاهای خوراکی خشک ۴۴ درصد،محصولات یخچالی ۳۰ درصد، آرایشی؛بهداشتی و شوینده ۱۹ درصد،نوشیدنی ها ۴ درصد و سایر محصولات ۳ درصد از سهم فروش را دارا هستند.از اهداف کلان شرکت نیز می توان به سوداوری، افزایش سهم بازار،زنجیره تامین و تولید چابک استاندارد و مدرن،حضور در بازار های بین المللی و راه اندازی فروش اینترنتی اشاره کرد.
وی با اشاره به سود عملیاتی کسب شده طی ۳ سال گذشته گفت: در سال ۹۴ مبلغ ۲٫۴ میلیارد تومان، سال ۹۵ مبلغ ۲۸٫۲ میلیارد تومان و سود عملیاتی سال گذشته ۸۰٫۳ میلیارد تومان بوده و در ۶ ماهه سال جاری به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده که پیش بینی می شود تا پایان سال با رشد ۳۰۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۳۲۷٫۷ میلیارد تومان برسد.
این مقام مسئول از پیش بینی کسب سود خالص ۲۷۴٫۸ میلیارد تومانی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:در ۶ ماهه نخست سال ۹۱٫۷ میلیارد تومان محقق شده است. میزان سود هرسهم سال جاری نیز ۲۷۴۸ ریال براورد شده که درصورت تحقق نسبت به ۶۸۴ ریال در سال ۹۶ رشد ۳۰۱ درصدی را به ثبت می رساند.
فخریان درمورد ریسک های شرکت نیز گفت: ورود شرکت های خارجی و تاسیس شرکت های جدید داخلی در صنعت خرده فروشی یکی از ریسک ها است که با توسعه و افتتاح فروشگاه در نقلط مختلف و شهرستان های بالای ۲۰۰ هزارنفر دنبال می شود.ریسک دوم مربوط به تحریم کالا است که سیاست خرید کالاهای تولید داخلی و افزایش تنوع کالایی در فروشگاه ها برای ان در نظر گرفته شده،همچنین ریسک افزایش نرخ اجاره ملک که با تمدید یا عقد قراردادهای بلندمدت با موجرین با درنظر گرفتن نرخ رشد متعادل سالانه و توسعه اعطای نمایندگی ها پوشش داده می شود.
درپایان پنلی باحضورمدیران ارشد صورت گرفت وبه سوالات حضارپاسخ داده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: