کد خبر: ۶۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
اطلاعیه سازمان تأمین اجتماعی؛
به دنبال ارائه برخی از سرویس های غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق اپلیکیشن موبایلی باجه شهروندی و دریافت مبلغی از بیمه شدگان در ازای ارائه این خدمات، سازمان تأمین اجتماعی اعلام می دارد که اپلیکیشن مذکور هیچگونه ارتباطی با این سازمان نداشته و خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت وجه ارائه می شود.
خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی بدون دریافت هزینه ارائه می شودبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، در ماه های اخیر اپلیکیشن موبایلی با نام باجه شهروندی برخی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از جمله ارائه سوابق بیمه پردازی را در ازای دریافت پول (با فعال شدن سرویس ارزش افزوده برای سیم کارت) به متقاضیان ارائه می دهد. بررسی های صورت گرفته حاکی است که این اپلیکیشن هیچ گونه دسترسی خاصی به اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی ندارد و تنها کاربران را به سامانه سوابق بیمه شدگان هدایت می کند.
از آنجا که سامانه سوابق بیمه شدگان و همچنین سایر خدمات غیرحضوری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد نیازی به استفاده از این اپلیکیشن و پرداخت هزینه بابت استفاده از خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی نیست.
لازم به ذکر است پیش از این نیز اپلیکیشن های دیگری نیز با نام های مختلف اقدام به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی و دریافت وجه بابت این کار کرده اند که مطابق قانون پیگیری های لازم برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام می گیرد.
به بیمه شدگان و بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه می کنیم که خدمات مورد نیاز خود را تنها از طریق مبادی رسمی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.
پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان تمامی خدمات غیرحضوری که در حال حاضر ارائه می شود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است. همچنین اپلیکیشن "تأمین اجتماعی من" به عنوان تنها اپلیکیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه می دهد.
همچنین خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق کد دستوری #142* در دسترس قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: