کد خبر: ۶۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
فهرست بهترین خودرو‌های سال ۲۰۱۸ از نظر "جرمی کلارکسون" منتشر شد. کلارکسون فهرست ۵ خودروی مورد علاقه‌اش که در سال گذشته میلادی مورد بررسی قرار داده را منتشر کرده است.
بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ به انتخاب مجری تخت گاز + تصاویر
جرمی کلارکسون مجری سابق برنامه تخت گاز، مشهور‌ترین و پر‌درآمد‌ترین خبرنگار حوزه خودرو محسوب می‌شود که همواره نقد خودرو‌ها از جانب وی تاثیر مستقیمی بر‌ روی محبوبیت و فروش آن خودرو داشته است. حال در آستانه سال جدید میلادی، کلارکسون فهرست ۵ خودروی مورد علاقه‌اش که در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار داده را منتشر کرده است.

۵. اتومبیل بنتلی کانتیننتال جی تی

کوپه اسپرت و منحصربفرد انگلیسی که همواره ویژگی‌های یک خودروی مجلل و در عین حال اسپرت را همزمان در خود جای داده است. کانتیننتال جی تی از یک پیشرانه عظیم ۱۲ سیلندر W شکل دو توربو به حجم ۶.۰ لیتر بهره می‌برد که توانایی تولید ۶۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر را داراست. این پیشرانه نیرومندِ ساخت گروه فولکس‌واگن (مالک برند بنتلی) با انتقال نیرو به چرخ‌های عقب توسط یک گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF آلمان این غول ۲۲۴۴ کیلوگرمی را تنها ظرف مدت ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت کانتیننتال جی تی در نسخه استاندارد ۳۳۳ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. قیمت پایه کانتیننتال جی تی از ۱۹۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر

۴. اتومبیل آستون مارتین ونتیج

بر خلاف بنتلی، آستون مارتین از ابتدا در تمامی مدل‌هایش بر ویژگی اسپرتی تمرکز بیشتری داشته است. این شرکت که از جمله اصیل‌ترین برند‌های انگلیسی محسوب می‌شود عمده شهرت خود را از حضور خودرو‌هایش در سری فیلم‌های جیمز باند بدست آورده است. در سال‌های گذشته ضعف اصلی محصولات آستون مارتین در پیشرانه‌های مورد استفاده در این خودرو‌ها بوده است. پیشرانه‌هایی پر‌مصرف با توان خروجی پایین نسبت به حجم بالای آن‌ها موجب می‌شد محصولات آستون مارتین در برابر رقبای اسپرت آلمانی حرفی برای گفتن نداشته باشند. اما آغاز همکاری این شرکت با مرسدس AMG در سال گذشته، برای تامین پیشرانه خودرو‌های آستون مارتین معادلات را تغییر داد. آستون مارتین ونتیج جدید با بهره‌گیری از پیشرانه فوق مدرن ۴.۰ لیتری ۸ سیلندر AMG مجهز به دو توربوی درونی توان تولید ۵۰۳ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه‌ای در کنار توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت ۳۱۴ کیلومتر در ساعت را داراست. حاصل تلفیق تکنولوژی آلمانی و طراحی خارق‌العاده این برند کهنه‌کار انگلیسی موجب شده تا ونتیج جدید با قیمت پایه ۱۳۸ هزار دلار در فهرست سخت گیرانه جرمی کلارکسون جای بگیرد.

بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر

۳. اتومبیل ب‌ام‎و سری ۵ آلپینا

سری ۵ ب‌ام‌و همواره یکی از پرطرفدار‌ترین و پر‌فروش‌‎ترین محصولات این شرکت به‌شمار رفته است. این خودرو که ویژگی‌های اسپرتی سری ۳ و خصوصیت‌های لوکس سری ۷ را داراست، با قیمت مناسب خود گزینه‌ای بسیار منطقی برای خریداران محسوب می‌شود. طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی برای سری ۵ از سوی شرکت سازنده ارائه شده است. با این وجود شرکت آلپینا به عنوان یکی از اصلی‌ترین تیونر‌های محصولات ب‌ام‌و، نسل جدید سری ۵ را با نام B۵ هم از نظر فنی و هم از نظر امکانات مورد ارتقاء قرار داده است. آلپینا B۵ با تجهیز به یک موتور ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر V شکل دو توربو، توان تولید نیروی عظیم ۶۰۸ اسب‌بخار را دارد. پیشرانه ۸ سرعته ZF با بهبود نسبت به نمونه مورد استفاده در سری ۵ پایه، شتاب صفر تا صد ۳.۵ ثانیه‌ای را برای B۵ رقم می‌زند و حداکثر سرعت آن را به ۳۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. اعدادی که معمولا برای خودرو‌های سوپر‌اسپرت به‌کار می‌روند. قیمت این سدان اسپرت از ۱۰۱ هزار دلار آغاز می‌شود.

بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر

۲. اتومبیل پورشه ۹۱۱ GT2 RS

پورشه ۹۱۱ GT2 RS یک نسخه ارتقاء یافته از ۹۱۱ توربو محسوب می‌شود که شامل کاهش وزن و افزایش توان موتور شده است. همچنین تجهیز به امکانات مسابقه‌ای همچون اسپویلر بزرگ، چرخ‌های مخصوص و ترمز‌های نیرومند‌تر، GT2 RS را به یک خودرو مسابقه‌ای با قابلیت تردد در خیابان تبدیل کرده است. این خودرو با بهره‌گیری از یک پیشرانه ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر توربوی تخت واقع در قسمت عقب توان تولید ۷۰۰ اسب‌بخار نیرو را دارا است که با انتقال آن توسط گیربکس ۷ سرعت PDK به چرخ‌های عقب شتاب صفر تا صد ۲.۸ ثانیه‌ای را در کنار حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت به ارمغان می‌آورد. قیمت پایه این خودرو رقم قابل توجه ۲۹۴ هزار دلار است.

بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر

۱. اتومبیل لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

اما مقام اول فهرست به یک سوپر‌اسپرت ایتالیایی توانمند می‌رسد. لامبورگینی هوراکان پرفورمانته که نسخه نیرومند شده و بهبود یافته هوراکان پایه به شمار می‌رود از دیدگاه جرمی کلارکسون لایق دریافت ۵ از ۵ ستاره است. هوراکان پرفورمانته مجهز به یک پیشرانه ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری است که توانایی تولید ۶۳۱ اسب‌بخار و ارسال آن به هر‌چهار‌چرخ توسط یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه را داراست. شتاب صفر تا صد این سوپر‌اسپرت کوچک ۲.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۵۱ کیلومتر در ساعت برای آن به ثبت رسیده است. ویژگی‌های مهم‌تر از سرعت و شتاب در هوراکان پرفورمانته، آیرودینامیک بالا و مدیریت هوای عبوری از خودرو است که به گفته لامبورگینی موجب افزایش ۷۵۰% نیروی رو‌به پایین و چسبندگی بیشتر نسبت به نسخه استاندارد هوراکان شده است. قیمت این خودرو از ۲۷۴ هزار دلار آغاز می‌شود و درصورت سفارش شماری از امکانات و یا رنگ‌های سفارشی به رقمی بسیار بالا‌تر نیز می‎رسد.

بهترین خودرو‌های ۲۰۱۸ کدامند؟ +تصاویر


نام:
ایمیل:
* نظر: