کد خبر: ۶۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
رئیس جمهور نمی خواهد از قاضی زاده هاشمی دست بکشد؟
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آقای هاشمی به خاطر اختلاف نظر در خصوص بودجه استعفایشان را تقدیم رئیس‌جمهور کردند و آقای رئیس‌جمهور با توجه به این‌که ایشان را وزیری بسیار لایق و فردی با عملکرد بالا می‌دانند تا الان مقاومت کردند که استعفای ایشان را نپذیرند و سعی کنند تا آنجا که امکان دارد صحبت شود تا این مشکل حل شود.
حاشیه های جدید از ماجرای استعفای قاضی‌زاده‌هاشمی
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آقای روحانی هنوز با استعفای وزیر بهداشت موافقت نکرده اند.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد این‌که آیا استعفای آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت پذیرفته شده یا خیر و اگر پذیرفته شده چه کسی به عنوان جانشین ایشان انتخاب شده، گفت: آقای هاشمی از وزرای بسیار موفق، در دولت یازدهم و دوازدهم هستند.
وی‌ ادامه داد: ایشان فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند و سفرهای استانی بسیار زیادی انجام داده‌اند و طرح تحول سلامت را با جدیت و فداکاری تا الان به خوبی پیش بردند. طبیعی است که وزارت بهداشت، یک وزارتخانه بسیار حساس و مهمی است و اداره این وزارتخانه نیازمند مدیریت بالا و بودجه است‌.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آنچه در چند روز گذشته اتفاق افتاده یک اختلاف نظری است که آقای هاشمی در ارتباط با بودجه‌شان دارند، به همین دلیل استعفایشان را تقدیم رئیس‌جمهور کردند و آقای رئیس‌جمهور با توجه به این‌که ایشان را وزیری بسیار لایق و فردی با عملکرد بالا می‌دانند تا الان مقاومت کردند که استعفای ایشان را نپذیرند و سعی کنند تا آنجا که امکان دارد صحبت شود تا این مشکل حل شود.
وی اظهار داشت: البته شرایط امروز ما با سال‌های گذشته متفاوت است، ما امروز به دلیل جنگ اقتصادی و تحریم‌ها از نظر بستن بودجه سازمان برنامه و بودجه با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه است، فلذا امیدوار هستم مذاکرات و صحبت‌هایی که با ایشان می‌شود تا امروز بتوانیم تصمیم‌گیری کنم. تصمیم هرچه باشد ما جناب آقای هاشمی را سرمایه دولت خود می‌دانیم و از زحمات و تلاشی که وی کرده تکریم می‌کنیم و امیدواریم آقای قاضی‌زاده همراه دولت باشند. تلاش رئیس‌جمهور بر این است که ایشان را حفظ کند.
امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأیید خبر استعفای وزیر بهداشت گفت: قاضی‌زاده هاشمی استعفای خود را تقدیم کرده است و از روز دوشنبه و بعد از خداحافظی با معاونانش در وزارت بهداشت حضور نیافته است.
ایرج حریرچی قائم‌مقام و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه "حالا خورشید" درباره خبر استعفای قاضی‌زاده هاشمی اظهار کرد: ایشان روز چهارشنبه هفته گذشته استعفای خود را تقدیم کرده است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره حضور وزیر در وزارتخانه تصریح کرد: قاضی‌زاده هاشمی از روز دوشنبه و بعد از خداحافظی با معاونانش در وزارت بهداشت حضور نیافته است البته اطلاع‌رسانی درباره این اتفاق به‌عهده هیئت دولت است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار