کد خبر: ۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
آذری‌جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت پاسخ داد
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام، گفت: من متن صبحت‌های معاون دادستان را نخواندم و صبح امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این موضوع شدم. حالا این سؤال پیش می‌آید بعد از این قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
اینستاگرام هفته آینده فیلتر می شود؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مردم توضیح داده شود فردای فیلترینگ اینستاگرام چه اتفاقی رخ می‌دهد.
محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره احتمال فیلترینگ اینستاگرام، گفت: من متن صبحت‌های معاون دادستان را نخواندم و صبح امروز در دولت از تیتر اخبار متوجه این موضوع شدم. فرض بر این که حرف‌های معاون دادستان درست است و وی اختیار قانونی برای فیلترینگ اینستاگرام دارد، این سؤال پیش می‌آید بعد از این قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ این را برای مردم روشن کنند و دو قطبی فیلترینگ یا مخالفت با فیلترینگ را درست نکنند.
وی ادامه داد: برای مردم بگویند از فردای فیلترینگ اینستاگرام در کشور در زندگی مردم، حاکمیت و کاهش جرایم چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ در این زمینه باید جمع بندی عقلایی شود.
روز گذشته سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در گفت‌وگو با پیوست خبر از صدور حکم قضایی برای فیلتر اینستاگرام داد.
جواد جاوید‌نیا، سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) در این باره گفت:‌ «اینستاگرام یک بار فیلتر شد و دولت گذشته وعده داد که با کمک فیلترینگ هوشمند می‌تواند این فضا را کنترل کند اما متاسفانه در این زمینه هم هزینه‌های بالایی صورت گرفت ولی به نتیجه‌ای نرسیدیم. هم اکنون دستور قضایی برای فیلتر این سرویس داریم و نظر اکثریت شورای عالی فضای مجازی نیز مبنی بر فیلتر شدن این سرویس است.»
او در ادامه افزود:‌«طبق مصوبات شورای عالی فضای مجازی ترافیک اینستاگرام از یک سطح بالاتر نباید میرفت که متاسفانه رفت و از طرفی براساس مصوبات این شورا باید دولت برای فعالیت این شبکه در کشور مجوز صادر می‌کرد که این کار هم انجام نشده است.»
براساس اظهارات او در حال حاضر به صورت یک طرفه دستگاه قضایی می‌تواند با توجه به انجام نشدن مصوبات شورا اقدام کند اما فعلا منتظر اجماع نظر در این زمینه هستیم ولی اگر صبر کردن فایده نداشته باشد دادستان کشور تصمیم لازم را خواهد گرفت.

گفتنی است برخی خبرهای غیر رسمی و شایعات در فضای مجازی از فیلتر شدن اینستاگرام از هفته آینده خبر می دهند اما هنوز این خبر از سوی هیچ مقام رسمی و مسوولی تایید نشده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار