کد خبر: ۶۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
عباس قبادی: هدف نمایشگاه کسب و کار حرکت به سمت خصوصی بودن، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه اشتغال و جلوگیری از قاچاق کالا است.
شروع به کار نمایشگاه‌ کسب و کار در راستای توسعه اشتغالبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، عباس قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه کسب و کار و فرانچایز گفت: یکی از ایراداتی که همیشه بر ما وارد است این است که بحث کسب و کار خیلی دولتی و یا خصولتی است، هدف این نمایشگاه آن است که کسب و کار را به سمت خصوصی بودن و در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه اشتغال و جلوگیری از قاچاق کالا پیش ببرد.  
 
در ادامه این افتتاحیه حسین زاده سرپرست و مدیرعامل نمایشگاه بین المللی گفت: هم اکنون اشتغال یکی از مسائل مهم کشور است که در این زمینه اعتماد به جوانان در اولویت قرار دارد. یکی از برنامه‌های مهم این نمایشگاه در حوزه استارت آپ‌ها و خلاقیت و نوآوری است. وی، گفت: این نمایشگاه از امروز دوازدهم تا پانزدهم دی‌ماه ادامه دارد.
 
در ادامه مریم ثابت مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس برگزارکننده دومین نمایشگاه کسب و کار گفت: این نمایشگاه برداشتی است از نمایشگاه پر رونقی است که با این هدف هر ساله در لندن برگزار می‌شود و هاب کسب و کار اروپا شناخته می‌شود. با توجه به شرایط کشور ما که توانمندسازی کسب و کار داخلی را هدف قرار داده است و حوزه کسب و کار و فرانچایز به ایجاد اشتغال پایدار در هر دو حوزه کمک شود.
ثابت گفت: برخی از ویژگی‌هایی که در این نمایشگاه وجود دارد در بسیاری از نمایشگاه‌هایی که با هدف توسعه اشتغال و رونق کسب و کار صورت می‌گیرد، وجود ندارد. ما در تلاش هستیم از تجربه نمایشگاه پیشین برای رونق‌بخشی به نمایشگاه اخیر استفاده کنیم تا به اهداف خود نزدیک‌تر شویم.
وی گفت: این نمایشگاه بیشتر در حوزه مدیریتی و تصمیم‌سازی است و در تلاش است تا افرادی را که صاحب کسب و کار هستند به توسعه کسب و کار خود نزدیک‌تر کند.
ثابت تصریح کرد: 60 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند و برای برگزاری این نمایشگاه حمایت‌های ویژه‌ای از سوی شهرداری تهران، سازمان مشارکت‌ها و توانمندسازی شهرداری و صنایع کوچک انجام شده است.
وی با اشاره به نقش افزایش قیمت ارز در رونق‌بخشی به صادرات گفت: شرکت‌های صادراتی باید برای توسعه صادرات به استانداردهایی دست یابند و در این نمایشگاه کارگاه‌ها و کلاس‌هایی به این منظور پیش‌بینی شده است و 120 عنوان کارگاه در طول 3 روز برگزاری این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
ثابت با بیان این‌که نمایشگاه کسب و کار رونق تولید و اشتغال را در کشور هدف گرفته است گفت: به دلیل نوپا بودن این نمایشگاه بهتر آن است که بخش‌های دولتی حمایت‌های لازم را از برگزاری این نمایشگاه داشته باشند و تلاش کنند تا با بهبود فضای کسب و کار، فعالان اقتصادی نقش مناسب‌تری در ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده بالاتر ایفا کنند.
 
در ادامه مهدی فهار مجری برگزارکننده دومین نمایشگاه فرانچایز و توسعه کسب و کار گفت: در نمایشگاه اخیر در گروه فرانچایز، مشاوران اعطای نمایندگی، مشاوران راه‌اندازی کسب و کارها با شیوه فرانچایز و شرکت‌هایی که قراردادهای حقوقی فرانچایز را تدوین می‌کنند، حضور دارند.
وی ادامه داد: گروه دوم هدف در این نمایشگاه افرادی هستند که خدمات مدیریتی ادامه می‌دهند. در این گروه ضعف مشاوران مدیریتی وجود دارد و اکثر مشاوره‌های مدیریتی از جنس آکادمیک و برداشت‌های ناشیانه از الگوهایی است که در خارج از ایران ارائه می‌شود و ما در تلاش هستیم تا بستری فراهم شود تا تمامی شرکت‌هایی که مشاوره‌های مدیریتی ارائه می‌دهند اعم از شرکت‌های CRS، شرکت‌های گرافیکی، شرکت‌های رسانه‌ای و تمامی شرکت‌هایی که در بحث برندسازی فعالیت می‌کنند در این نمایشگاه حضور یابند و از برگزاری این نمایشگاه استقبال شده است.
فهار گفت: برای نخستین‌بار دو مدرسه عالی کسب و کار نیز در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و بیش از 100 پنل آموزشی با حضور اساتید مطرح صنعتی برگزار خواهد شد.
فهار با بیان این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این نمایشگاه پاویون فعال دارد گفت: این سازمان راه‌اندازی مراکز توسعه صنعتی، توسعه بازار و ارائه مهارت‌های لازم به افرادی که در تلاش هستند تا کسب و کارهای کوچک را راه‌اندازی کنند، در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: گروه هدف بعدی استارت آپ‌ها و این دسته از مشاغل است و سرمایه‌گذاران استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند و برندهایی از چین و ترکیه مشاوره لازم را به استارت آپ‌ها ارائه خواهند داد.
وی با بیان این‌که از دل کسب و کارهای خانگی مشاغل بزرگی ایجاد می‌شود، گفت: به طور مثال روغن کنجدی که در خانه‌ها تولید می‌شود در ویترین فروشگاه‌های بزرگ قرار دارد و با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب تولیداتی که به صورت خانگی تهیه می‌شوند امکان حضور در بازار را خواهند داشت و ما در تلاش هستیم تا مشاغل خانگی‌ را که شهرداری از آن‌ها حمایت می‌کند در کنار مشاوران کسب و کار بتوانند به این قابلیت دست یابند که موتور کوچک رشد اقتصادی شوند و در وضعی که کشور نیاز به آن دارد که از درآمد نفت قطع امید کند بتوان اشتغال را از ناحیه این کسب و کارها نیز به دست آورد.
فهار گفت: بیش از 3 میلیون کاربر در فضای مجازی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده‌اند که در روزهای برگزاری نمایشگاه از آن دیدن خواهند کرد.
وی با بیان این‌که تفاوت دیگر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دومین نمایشگاه کسب و کار آن است که کارگاه‌ها در وسط غرفه‌ها برگزار می‌شود گفت: شرکت‌کننده‌ای که سال گذشته در نمایشگاه کسب و کار پرینتری را بومی‌سازی کرده بود موفق شده است دست‌آورد خود را به وزارت دفاع به فروش برساند و ما در تلاش هستیم که دست‌آرودهای نمایشگاه را توسعه دهیم.
وی با اشاره به خروج سرمایه با هدف سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از جمله ترکیه در سال‌های گذشته گفت: در نمایشگاه اخیر شاهد هستیم که برندهایی از کشور ترکیه اعطای نمایندگی به سرمایه‌گذاران و علاقمندان در ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند که می‌توانند در رونق سرمایه‌‌گذاری به کشور کمک کنند.
وی از حضور کسب و کارهای متنوع در نمایشگاه خبر داد و افزود: کسب کارهای آنلاین از دیگر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند و در روزهای آینده مقام‌هایی از شورای شهر، بانک‌های کشور و شرکت‌های تأمین سرمایه از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
 
در ادامه محمد علی ملایی مدیرعامل شرکت آرمان پژویان داناک که یکی از شرکتهای برگزارکننده نمایشگاه کسب و کار است گفت: هر چه کسب و کارها به سمت پیاده‌سازی مدل اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و بتوان موانعی را که محدودیت منابع دولتی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند را حذف کنیم کسب و کارها به سمت خصوصی‌سازی بهتر حرکت خواهد کرد.
وی ادامه داد: روش‌هایی متنوعی در این‌خصوص وجود دارد که یکی از آن‌ها آموزش است، به طور مثال در سازمان‌ شهرک‌های صنعتی خدمات آموزشی مناسبی به حوزه کب و کارهای کوچک ارائه می‌شود که کمتر در مورد آن تبلیغ شده است و در این نمایشگاه حضور یافته و در تلاش هستند این خدمات را به علاقمندان معرفی کنند.
ملایی گفت: فرانچایز مردمی کردن اقتصاد است و باید نقدینگی سرگردان موجود در کشور را به سمت توسعه اشتغال حرکت داد و طبیعی است در این مسیر باید فعالیت‌های لازم برای کنترل قاچاق به کشور نیز صورت گیرد.
وی گفت: در اقتصاد بزرگی مانند کشور آمریکا 3 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور از ناحیه فرانچایز تأمین می‌شود و در دنیا 5 هزار میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری در صنعت فرانچایز است که ایران سهمی در آن ندارد.
ملایی گفت: در ایران قدم‌های نخستین در این‌خصوص برداشته شده و برای آن‌که به اقتصاد کمک کند باید قوانین و مسائل حقوقی این حوزه از فعالیت در اقتصاد اطلاع‌رسانی شود.
 
در ادامه جهت معرفی بیشر توضیحات ذیل نیز ارائه می گردد: دومین نمایشگاه توسعه کسب و کار و فرانچایز در سه حوزه خدمات مديريتي، حوزه خدمات فرانچايز و استارت آپ هاي مديريتي و با مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی و سازمان ها و نهادهای بخش خصوصی و دولتی، بنگاه ها، موسسات کاريابي و کارآفريني در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دومین نمایشگاه بین المللی توسعه کسب و کار: این نمایشگاه با حضور و مشارکت بیش از یکصد شرکت و غرفه دار و با هدف توسعه کسب و کارها در راستای اقتصاد مقاومتی، معرفی خدمات نوین مدیریتی، آشنایی با فرانچایز برای مدیران و سرمایه گذاران و توسعه استارتآپ ها در فضایی بالغ بر سه هزار مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است.
دومین نمایشگاه توسعه کسب و کار و فرانچایز با همکاری و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت صنعتی و دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران، خانه صنعت معدن تجارت ،کانون کار آفرینان استان تهران، اتاق اصناف ایران، بنیاد فرهنگی اصناف ایران و انجمن ملی فرانچایز برگزار شده است.
همزمان با این نمایشگاه؛ دومین کنفرانس بين المللي فرانچايز ايران نیز با حمايت شوراي جهاني فرانچايز(World Franchise Council)  و برخي از انجمن هاي ملي فرانچايز کشورهاي توسعه يافته، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي، اتاق اصناف ايران و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران برگزار خواهد شد.
اين رويداد به دليل ايجاد فضايي مناسب براي ارائه محصولات و خدمات شرکت کنندگان به بازار بزرگ و نوظهور فرانچايز ايران، توسعه ارتباطات و ملاقات هاي موثر با افراد کليدي و تصميم گيرنده داخلي و بين المللي و نيز آشنايي با آخرين دست آوردها و رويکردهاي اين صنعت مهم جهاني، حائز اهميت است.
رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه توسعه کسب و کار و فرانچایز گفت:حوزه‌های کسب ‎وکاری که در این نمایشگاه حضور دارند نوظهور هستند و در توسعه کسب‎ وکار نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
مولایی اضافه کرد: ما در ايران در حال پوست اندازي از اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش بنيان هستيم و نمايشگاه توسعه کسب و کار به اين وضعيت اقتصاد کمک مي کند.
وی در ادامه موضوع فرانچايز را یکی از محورهای مهم این نمایشگاه بیان کرد و افزود: اگر در زمينه فرانچايز فرهنگ سازي صورت گيرد جواناني که به دنبال کسب و کار هستند مي توانند کسب و کار پايدار ايجاد کنند.
مدیر برگزاری دومین نمایشگاه توسعه کسب و کار و فرانچایز اضافه کرد: اگر وارد فرانچايز شويم شغل هاي پايدار و کسب و کارهای درازمدت توسعه پيدا مي کنند، زيرا مدلي را نشان مي دهد که براساس آن افراد وارد کسب و کار استاندارد و سود تعريف شده مي شوند.
دومین نمایشگاه توسعه کسب و کار و فرانچایز از امروز تا 15دی ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: